"pływanie" kierowncy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomaszek21t » 19 maja 2010, 21:49

Witam,

Może troszkę przesadzam – ostanio jechałem mazdunią po dziurach, nierównościach i miałem wrażenie, że z układem kierowniczym jest coś nie tak. Miałem wrażenie, że kierownica jakby latała sobie na nierównościach na wszystkie strony. Niby trzymałem kierownicę prosto a czułem delikatne szarpania, pływanie kierownicy. Jak miałem nissana to podobnie było przy wywalonych końcówkach drążka... Co wy na to ?
tomaszek21t
 

Postprzez mackie76 » 19 maja 2010, 23:37

tomaszek21t napisał(a): wywalonych końcówkach drążka... Co wy na to ?


tu bym szukał problemu. Miałem to samo i wymiana końcówek pomogła.
Kupiłem komplet japońskich "555".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez Toma1 » 20 maja 2010, 13:27

tomaszek21t napisał(a):Witam,

Może troszkę przesadzam – ostanio jechałem mazdunią po dziurach, nierównościach i miałem wrażenie, że z układem kierowniczym jest coś nie tak. Miałem wrażenie, że kierownica jakby latała sobie na nierównościach na wszystkie strony. Niby trzymałem kierownicę prosto a czułem delikatne szarpania, pływanie kierownicy. Jak miałem nissana to podobnie było przy wywalonych końcówkach drążka... Co wy na to ?


moja też tak lekko lata :) może ten typ tak ma
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 19:49
Posty: 59

Postprzez tomaszek21t » 20 maja 2010, 20:19

mackie76 napisał(a):
tomaszek21t napisał(a): wywalonych końcówkach drążka... Co wy na to ?


tu bym szukał problemu. Miałem to samo i wymiana końcówek pomogła.
Kupiłem komplet japońskich "555".


To takie dziwne wrażenie – kierownica albo ci lata w rękach albo niby trzymasz prosto a koła jakby sobie gdzieś chciały odjechać. Też tak macie? Nic nie puka , nic nie stuka, na dziurach nie ma takiego wrażenia tylko na nierównościach.Zmieniałeś sam te końcówki? Z tego co patrzyłem to kosztują koło 30 zł za szt.
P.S. Tak przy okazji – na stacji diagnostycznej jak sprawdzałem zbieżność to nic nie wykazało żadnych luzów. A tak na marginesie – jak mi ustawiali zbieżność to zajęło im to godzinę z kątami. Za pierwszym razem wyjechałem z warsztatu – koła idą prosto, nic nie ściąga a kierownica skręcona w 1/3 obrotu!!! Wróciłem, poprawili kierownicę, ustawili jeszcze raz koła. Wyjeżdzam, zapalam a tu coś łupie coś między kołami przy zapalaniu. Pan stwierdził – " Coś panu puka!!" Kurna jak wjeżdżałęm to nie pukało do ch.. a!! Wjechałem, sprawdzili – okazało się że zgięli jakąś "łapę" od zawieszenia czy coś. Dogięli łomem – uff! Nie puka!

Na koniec skasowali 70 zł zamiast 120 i przeprosili.

Banda papraków!! SOrki za OT
tomaszek21t
 

Postprzez Yard » 20 maja 2010, 20:39

tomaszek21 napisał(a): Dogięli łomem
Na koniec skasowali 70 zł

To jakaś nowa metoda ustawiania zbieżności. <glupek2>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mackie76 » 20 maja 2010, 20:49

Witaj !

Będę się dalej upierał, że to kwestia końcówek. Zmieniałem sobie sam. Sięgnąłem do poradnika na forum VW :P :
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-kon ... owniczych/
Kupiłem komplet japońskich "555" po 52 zł za sztukę. Naprawdę wyglądają solidnie a nie jak jakieś Teknoroty czy inne szroty.

Bezwzględnie należy po wymianie ustawic zbieżnośc. Niestety po zbieżności kierownicę mam lekko "przekrzywioną" i niezmiernie mnie to denerwuje.
Co do stukania to wszelkie naprawy stuków łomem mogą przynieśc fatalne skutki – byc może chodzi o łączniki stabilizatora. Dobre i niedrogie są z firmy RAMECH.
Ja na Twoim miejscu wymienił bym końcówki i owe łączniki.

Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez tomaszek21t » 20 maja 2010, 21:02

Łomem tylko coś dogięli pod sllnikiem – coś skrzywili jak postawiali centralny podnośnik.
tomaszek21t
 

Postprzez Toma1 » 20 maja 2010, 21:13

u mnie na dziurach kierownica się zachowuje troszkę dziwnie, tak jakby była przeczulona, reaguje na nierówności
ale byłem na analizie zawieszenia, potem na zbieżności – idealna
w sumie przyzwyczaiłem się i mi to nie przeszkadza
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2010, 19:49
Posty: 59

Postprzez arti154 » 28 maja 2010, 22:25

Układ kierowniczy Premacy jest bardzo czuły na jakiekolwiek odchylenia zbieżności. Przy ustawianiu na prawdę trzeba się bardzo dobrze przyłożyć bo ustawienie "mniej więcej" powoduje później ściąganie, krzywo ustawioną kierownicę itp.
Najlepiej ustawiać zbieżność u doświadczonego mechanika bo ci, którzy mają tzw. komputerowe ustawianie niestety często stwierdzają, że wszystko jest w granicach tolerancji ale Premacy ma dużo mniejszą tolerancję niż np. europejskie samochody i wymaga to dużej dokładności.
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez Mruw » 9 cze 2010, 11:35

arti154 napisał(a):Układ kierowniczy Premacy jest bardzo czuły na jakiekolwiek odchylenia zbieżności. Przy ustawianiu na prawdę trzeba się bardzo dobrze przyłożyć bo ustawienie "mniej więcej" powoduje później ściąganie, krzywo ustawioną kierownicę itp.
Najlepiej ustawiać zbieżność u doświadczonego mechanika .....


No właśnie arti154, a kogo byś polecił w tym temacie w okolicy Wilanowa/Ursynowa/Piaseczna?

P.S.
Przy okazji dzięki za dobrą ofertę "olejową" do moich mazd :)
Dla przypomnienia, chodzi o zamówienie odebrane przez kolegę rano przy wulkaniazacji ...
<faja>
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 23:11
Posty: 26
Skąd: W-wa
Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy