Ściąganie auta na prawą stronę
Strona 1 z 1
Witam,
Kupiłem niedawno Premacy i zauważyłem że ściąga ją na prawo.Dość mocno ściąga.Wymieniłem tylne amorki,założyłem opny letnie i pojechałem na zbieżność.
Wszystko jest ok.Delikatnie jest tylko cofnięte przednie prawe koło względem lewego ale to jest podobno w normie.Samochód nie był uderzony napewno.Podejrzewam że ktoś może wjechał tym prawym kołem na krawężnik albo w jakąś zajeb.......ą dziurę i coś skrzywił.Nie wiem,nie znam się na tym.
Podpowiedzcie mi czego szukać.depeszlublin
Kupiłem niedawno Premacy i zauważyłem że ściąga ją na prawo.Dość mocno ściąga.Wymieniłem tylne amorki,założyłem opny letnie i pojechałem na zbieżność.
Wszystko jest ok.Delikatnie jest tylko cofnięte przednie prawe koło względem lewego ale to jest podobno w normie.Samochód nie był uderzony napewno.Podejrzewam że ktoś może wjechał tym prawym kołem na krawężnik albo w jakąś zajeb.......ą dziurę i coś skrzywił.Nie wiem,nie znam się na tym.
Podpowiedzcie mi czego szukać.depeszlublin
- Od: 8 lut 2010, 23:59
- Posty: 21
- Skąd: Lublin/Niemce
- Auto: Mazda Premacy 2,0D '00
Mazda Premacy 2000 r, diesel
Przednie koło prawe cofnięte względem przedniego lewego o 6 minut.Mechanik stwierdził że to nie jest duży błąd.W moim drugim aucie – volvo v40 cofnięcie jest 8 minut i jest super-nie ściąga.
Przednie koło prawe cofnięte względem przedniego lewego o 6 minut.Mechanik stwierdził że to nie jest duży błąd.W moim drugim aucie – volvo v40 cofnięcie jest 8 minut i jest super-nie ściąga.
- Od: 8 lut 2010, 23:59
- Posty: 21
- Skąd: Lublin/Niemce
- Auto: Mazda Premacy 2,0D '00
Zmieniłem teraz koło ze strony(prawej) na którą mnie ściągało i założyłem na lewą stronę i teraz jak jadę po normalnej stronie szosy to bardzo delikatnie mnie ściaga a nawet jest idealnie do środka jezdni.A jak przejadę na stronę "angielską" jezdni to do rowu mnie ciągnie.Więc wg.mnie to coś jest z kołem.Dziwne bo opony z kórymi kupiłem auto tez mnie na nich ściągało w prawo a potem kupiłem nowe i założyłem na przód i też mnie ściagało w prawo.Stare poszły na tył a nowe na przód auta.Jakby był krzywy wahacz lub inne elementy zawieszenia to może by wyszło na geometrii i zbieżności.Podejrzewam to feralne koło ale nie na 100% bo jest jeszcze opcja tych starych opon-kół przednich.
Czekam to podpowiedzi, co może być. Dzięki.
Czekam to podpowiedzi, co może być. Dzięki.
- Od: 8 lut 2010, 23:59
- Posty: 21
- Skąd: Lublin/Niemce
- Auto: Mazda Premacy 2,0D '00
ściąga jak dodajesz gazu, czy zawsze?? było już to wałkowane....
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Ściaga non stop, ale jak juz pisałem to teraz w lewo bo zamieniłem koła przednie stronami (z prawej na lewą).Wg.mnie to wina opon-kół.
- Od: 8 lut 2010, 23:59
- Posty: 21
- Skąd: Lublin/Niemce
- Auto: Mazda Premacy 2,0D '00
zobacz też czy aby tarcza sie nie grzeje jak sie grzeje to klocki mogą byc zaciśnięte na tarczy i dlatego ściąga
-
kkali
W mojej Premacy było to samo. Nie pomagała wymiana opon ani też ingerencja w geometrię w granicach normy. Nie znalazłem śladów powypadkowych a pomiary nie wykazały żadnych odchyleń w płycie podłogowej i w zawieszeniu. Całego koła prawego z lewym nie zamieniałem z powodu kierunkowego bieżnika opon. Dwa warsztaty diagnostyczne stwierdziły, że wszystko ok i nie są w stanie pomóc. A ja denerwowałem się następne tygodnie, że kupiłem takiego bubla. W końcu postanowiłem sprawdzić felgi. Zastanowił mnie różny napis na felgach. Rozmiar ten sam, lecz inna czcionka. Dokonałem pomiarów. Przykładając listwę do krawędzi felgi i od tej listwy zmierzyłem głębokość do powierzchni przylegającej do tarczy hamulcowej. Okazało się, że ta płaszczyzna z otworami na szpilki, jest w jednej feldze bardziej na zewnątrz koła w porównaniu z drugą. Różnica wynosiła nie więcej jak 3 mm. W związku z tym jedno koło było o 3 mm bardziej na zewnątrz. Felga musiała pochodzić od innego producenta, lub była produkowana na innej formie. To inne koło dałem na tył. Od tej pory mogę puszczać kierownicę a samochód jedzie jak po sznurku. Dopiero od tego czasu odczułem komfort w prowadzeniu tego samochodu.


-
waj3
Dziś moją też zaczęło ściągać na prawo...ależ się zdenerwowałem.
Po 10 minutach testów w trasie uświadomiłem sobie, że mam przecież 3 rowery na dachu i silny wiatr z lewej
. Tak poważnie to zmiennych jest tyle, że ciężko trafić na tę, która powoduje owe ściąganie.
Po 10 minutach testów w trasie uświadomiłem sobie, że mam przecież 3 rowery na dachu i silny wiatr z lewej
Pozdrawiam
Witam
Ja już ten temat wałkowałem na forum ale nikt nie potrafił mi pomóc. Może teraz...
Od dwóch lat walczę z ściąganiem na prawo. Byłem w różnych warsztatach na geometrii chyba już ponad 10 razy. Zawsze ustawienia są w granicach normy.
amorki -OK,
felgi-OK
opony – OK (ściąga i na letnich i na zimowych)
Żadnych luzów czy też innych wad, absolutnie bezwypadkowy.
Gdy jadę prawą stroną-ściąga na prawo, gdy jadę lewą stroną-wtedy ciągnie w lewo, przy jeździe środkiem jest OK. Doszedłem więc do wniosku, że to wina dróg. Ale chyba nie do końca. Po pierwsze w innych autach tego nie mam, po drugie wcześniej było dobrze.
I co Wy na to?
Pozdrawiam
Ja już ten temat wałkowałem na forum ale nikt nie potrafił mi pomóc. Może teraz...
Od dwóch lat walczę z ściąganiem na prawo. Byłem w różnych warsztatach na geometrii chyba już ponad 10 razy. Zawsze ustawienia są w granicach normy.
amorki -OK,
felgi-OK
opony – OK (ściąga i na letnich i na zimowych)
Żadnych luzów czy też innych wad, absolutnie bezwypadkowy.
Gdy jadę prawą stroną-ściąga na prawo, gdy jadę lewą stroną-wtedy ciągnie w lewo, przy jeździe środkiem jest OK. Doszedłem więc do wniosku, że to wina dróg. Ale chyba nie do końca. Po pierwsze w innych autach tego nie mam, po drugie wcześniej było dobrze.
I co Wy na to?
Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2008, 00:24
- Posty: 38
- Skąd: Mazury
- Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003
Mam podobne spostrzeżenia do swojej Mazdy co kolega powyżej + to, że Premacy ma bardzo czuły układ kierowniczy.
Jadąc większością dróg mam delikatnie (dosłownie delikatnie) skręconą kierownicę w lewo, jak puszczę ściąga mi ją w prawo i auto ucieka do prawej; przejadę na pas w przeciwnym kierunku, objaw się odwraca – zauważalne są przy tym skosy dróg, nie mocne, ale są.
Druga kwestia, na niektórych drogach tak w okolicach 50-60 km/h odczuwalne są drgania kierownicy i wtedy (wydaje mi się) ściąganie jest mocniejsze. Nie jestem mechanikiem, nie znam się na tym, zastanawiam się czy mogą to być luzy na maglownicy, nie mam niestety do dyspozycji kanału i jestem w "kanale"
Nie mam zaufanego mechanika, który mógłby mi pomóc sprawę wyjaśnić, auto w marcu przeszło przegląd rejestracyjny bez najmniejszych uwag.
Być może moje alu są tak wyrąbane, być może czepiam się, ale jak siedzę obok kierowcy jadącego pełnoletnią BMW 318 i widzę jak auto idzie jak po sznurku w większości po tych samych drogach to krew mnie zalewa i sprawa nie daje mi spokoju.
Pozdro
Jadąc większością dróg mam delikatnie (dosłownie delikatnie) skręconą kierownicę w lewo, jak puszczę ściąga mi ją w prawo i auto ucieka do prawej; przejadę na pas w przeciwnym kierunku, objaw się odwraca – zauważalne są przy tym skosy dróg, nie mocne, ale są.
Druga kwestia, na niektórych drogach tak w okolicach 50-60 km/h odczuwalne są drgania kierownicy i wtedy (wydaje mi się) ściąganie jest mocniejsze. Nie jestem mechanikiem, nie znam się na tym, zastanawiam się czy mogą to być luzy na maglownicy, nie mam niestety do dyspozycji kanału i jestem w "kanale"
Nie mam zaufanego mechanika, który mógłby mi pomóc sprawę wyjaśnić, auto w marcu przeszło przegląd rejestracyjny bez najmniejszych uwag.
Być może moje alu są tak wyrąbane, być może czepiam się, ale jak siedzę obok kierowcy jadącego pełnoletnią BMW 318 i widzę jak auto idzie jak po sznurku w większości po tych samych drogach to krew mnie zalewa i sprawa nie daje mi spokoju.
Pozdro
Pozdrowionka!!!
- Od: 30 maja 2009, 08:21
- Posty: 42
- Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
- Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os
el_gato napisał(a):Oczywiście u mnie ten objaw objaw także jest lecz po wymianie przednich łożysk prawie że zanikł.
Jest dużo rzeczy, które mogą być za to odpowiedzialne – wymiana wszystkiego podejrzanego mija się z celem.
AAA, zapomniałem jeszcze dodać, że cofając autem z puszczoną kierownicą na odcinku około 10m kierownica skręca się w lewo o około pół obrotu.
Pozdrowionka!!!
- Od: 30 maja 2009, 08:21
- Posty: 42
- Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
- Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os
Panowie, jest tyle czynnikow ktore moga na to wplywac ze bania mala, od cisnienia w oponach po jakies "bubu" w zawieszeniu, hamulce, zjechane opony z jednej strony, felgi, szerokie i niskie opony tez inaczej sie zachowuja na naszych drogach niz "normalne" opony. Tak na serio to czasem ciezko dojsc co moze byc przyczyna. pozdro
- Od: 29 cze 2011, 00:07
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG
Leszczyny, Śląsk
talkus napisał(a):Czyli mamy jeździć krzywo???
nieee, mamy szukac przyczyny, mowie tylko ze nie latwo czasem trafic bo mozesz znalezc przyczyne ale zanim to zrobisz to moze ona juz co innego "napsula". Tak wiec szukac i weszysc a do tego czasu jezdzic prosto inaczej
- Od: 29 cze 2011, 00:07
- Posty: 45
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG
Leszczyny, Śląsk
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość