Ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku

Postprzez Rychu » 18 lis 2008, 22:00

Zauważyłem ostatnio przed dłuższą podróżą że mam poniżej poziomu min płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
Dolałem do poziomu max. przy następnej kontroli płynu w zbiorniczku wyrównawczym brak.

Chłodnica jest pełna. Co może być przyczyna znikania płynu?
Czy jakaś nieszczelność między zbiorniczkiem a chłodnicą?
Jak działa układ zbiorniczek wyrównawczy – chłodnica?
Proszę o rady i pomoc.
Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez Yard » 19 lis 2008, 01:21

Zbiorniczek uzupełnia braki płynu w układzie chłodniczym. Zawsze trochę ubywa ale trochę. Jeśli jest to duży ubytek to masz jakąś nieszczelność. Przeważnie uszczelka pod głowicą.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez hartge » 27 kwi 2010, 02:52

Witam, od jakiegoś czasu znika mi płyn w zbiorniczku wyrównawczym, ostatnio po dłuższej jeździe zauważyłem że spod auta kapie właśnie płyn chłodniczy. Wjechałem na kanał ale nie idzie zlokalizować miejsca ubytku. Tak jakby z węża nad filtrem oleju. Dołożyłem opaske, przesunąłem starą i dalej ubywa. Raz kapie raz nie nie ma reguły co moze być przyczyną. W zbiorniczku nie ma śladu oleju, więc raczej uszczelka odpada.Posiadam MAZDE Premacy DiTD 101KM
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 04:34
Posty: 11 (1/0)

Postprzez misiura » 1 maja 2010, 23:29

Wygląda mi to na uszczelke pod głowica zobacz czy wąż od wody masz z rana miekki odpal auto i sprawdz po 10 minutach czy płyn nie wylatuje przez korek górą sprawdz również czy wąż zrobił się twardy bardzo sztywny, jesli tak obawiam się że to uszczelka pod głowica, pomimo braku oleju w płynie mogą to być pierwsze objawy. Obejrzyj z rana dokładnie silnik czy nie masz nigdzie białego osadu z płynu, wywalania płynu przez korek pogazuj troche autem aż silnik się pożadnie rozgrzeje i sprawdzaj. Powodzenia kiedyś taką diagnoze przeprowadzałem również d dieslu 2.5TD i wyszło niestety właśnie to – uszczelka:/
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez fazzi » 2 maja 2010, 11:12

Nad filtrem oleju jest chłodnica oleju. Do niej prowadzą dwa węże z płynem chłodniczym – guma jak guma ma prawo po pewnym czasie być nieszczelna. Ich zdjęcie i obejrzenie nie jest wielkim problemem, ale trzeba zlać cały płyn z układu.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez lukasgr » 6 maja 2010, 22:47

Zmień pierwsze korek od chłodnicy – koszt mały a może po prostu nie trzyma ciśnienia ( tam jest taki zaworek w nim) – lubią padać po jakimś czasie
Jak szybko ubywa tego płynu ? codziennie masz pusto czy po dłuższym czasie ? jakieś jeszcze objawy, przegrzewanie silnika? dym ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez krzych » 7 maja 2010, 22:53

Jakby z korkiem bylo cos nie tak to by mu zarzygalo z przodu, a pisze, ze z tylu.
Swoja droga, uszczelke mozesz wykluczyc czujnikiem spalin podpinajac sie pod korek wlewu plynu chlodzacego. Malo kto ma takie cos, ale z tym masz pewnosc ze z uszczelka jest ok.
Obserwowales czy podczas pracy wyrzuca plyn do zbiorniczka a podczas postoju zasysa z powrotem? (tak powinno byc przy szczelnym ukladzie i sprawnym korku).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukasgr » 7 maja 2010, 23:27

Jak zaworek w korku zaliczy padake to wywala przy zbiorniczku wyrównawczym przeważnie przez rurkę przelewową jak takowa przy tym zbiorniczku istnieje – a wylot tej rurki może być podciągnięty gdziekolwiek ( i wcale nie musi się znajdować w miejscu gdzie był oryginalnie )więc nie wykluczałbym tego korka jeszcze – kosztuje paręnaście złotych więc warto zaryzykować

Nie wiem jak jest w tym silniku ale w wyrównawczym jest jeszcze jedna rurka która powinna sięgać mniej więcej dna zbiorniczka – jakby spadła to ciśnienie powyżej ciśnienia otwarcia zaworka w korku wywala płyn do wyrównawczego ale już podciśnienie go nie zasysa z powrotem hmmm ale wtedy by w chłodnicy ubywało w wyrównawczy byłby pełny raczej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez krzych » 7 maja 2010, 23:33

Do wyrownawczego jest dokladnie jedna rurka, ta wlasnie o ktorej piszesz, siegajaca prawie dna. Nie sadze, zeby opadla, bo jest raczej zbyt krotka, ale kto wie...
Przy korku tez nie zaobserwowalem zadnej innej rurki – jesli padnie to albo bryznie czym popadnie gdy sie odetka, albo rozwali gdzies polaczenie na obejmach... co moze wlasnie jest dzieje... Fakt faktem, ze korek mozna sprawdzic, ale wlasnie tylko obserwujac czy pracuje, bo podobno porafi wygladac ok, a pracowac kiepsko.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez hartge » 15 maja 2010, 00:24

Dziwne jest to że jak doleje płynu to z tydzień nic nie ubywa a potem nagle do zera.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 04:34
Posty: 11 (1/0)

Postprzez krzych » 15 maja 2010, 00:37

Hm, to slabo. A pod samochodem mokro? (w garazu/na parkingu)
Pod maska sucho? (nie nabryzgane gdzies? moze pod spodem?)

Nie wiaze sie to z jakas ostrzejsza jazda? (wyzsza temperatura silnika/plynu)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez hartge » 16 maja 2010, 16:39

pod maską sucho ale niedawno właśnie zdarzyło się tak że zaparkowałem na parkingu i patrze a tu konkretnie cieknie spod auta,skończyło się lać jak wyłączyłem silnik, wjechałem zaraz na kanał i trudno ocenić skąd sie lało, nie wiem czy czasem po szybszej jeździe bo akurat dwupasem jechałem dość szybko. Teraz ciężko sprawdzić bo codziennie leje na dworze, nie ma oleju w zbiorniczku ani płynu w oleju, nie lecą żadne bombelki odpala do strzału, silnik chodzi równiutko, jedynie przy przyspieszaniu lekko zadymi
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 04:34
Posty: 11 (1/0)

Postprzez krzych » 16 maja 2010, 16:42

Wyglada na szczeline ktora sie "otwiera" przy wiekszym cisnieniu... ale nie wiem. Sprawdz weze (lekko zginajac – jesli jest pekniecie to sie pokaze, szczegolnie ze to spora dziura musi byc).. Postaraj sie szybko znalezc... brak plynu moze zaszkodzic.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy