Strona 1 z 2

Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 11:11
przez yarekcl
(silnik RF4F, Mazda Premacy 2.0, Diesel, rok produkcji: 2000)

Witam,
Mam problem podczas jazdy na zimnym silniku. Kiedy samochód dłużej postoi, to podczas przyśpieszania mazda dławi się (szarpie) w zakresie 1900/3000 obrotów. Objaw taki, jak gdyby nie dostawała ON/zapowietrzała się. Gdy pojeżdżę, silnik nabiera temperatury, zakres szarpania przesuwa się wyżej i wyżej aż do całkowitego ustania objawów.
W warsztacie zauważyli, że przecieka jeden z zaworów na pompie wtryskowej – został wymieniony, ale objaw pozostał. Po podłączeniu do komputera wywala sporo błędów. Mechanik mówi, że większość dotyczy EGR (ale z tego co widziałem kątem oka było także circiut malfuncion oraz injection). W sobotę zawór był wymieniany, wykasowali błędy i przez weekend jeździłem (objawy były nadal). Dzisiaj o 14.00 mają podpiąć jeszcze raz i sprawdzić jakie się pojawiły.
Ponad rok temu wymieniana była cała pompa wtryskowa na nową. Czy to możliwe by już padała? Czy uszkodzony EGR może dawać takie objawy?
Po dzisiejszej diagnostyce postaram się o wydruk z komputera i wpiszę jakie błędy wyświetla.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 11:22
przez jeni
Czy w zimę też tak miałes

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 12:02
przez yarekcl
Nie, w zimę tak nie było. Ładnie paliła i pięknie chodziła. Zaczęło się to zaraz z początkiem wiosny (ale mrozy jeszcze wtedy były). Dodam, że po zimie wymieniłem olej, wszystkie filtry (oleju, paliwa i powietrza). Rozrząd był wymieniany ze 4 miesiące temu (po jego wymianie nie było tych objawów).

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 14:48
przez say
Proszę o uzupełnienie profilu o dane auta, W temacie powinien zawierać się rodzaj silnika, tak byśmy nie musieli z kontekstu wnioskować. W ciągu najbliższych godzin temat zostanie przerzucony do działu Diesel/ditd. Tam znajdzie znacznie większe zainteresowanie.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 15:05
przez yarekcl
Poprawiłem profil (dane auta były w sekcji yahoo messanger, nie wiedzieć czemu – zapewne po zmianach na forum) oraz temat.
Jestem po diagnozie. Jedyny błąd jaki wyskakuje dotyczy EGR. Komputer mówi "za małe/za duże napięcie". Zdaniem mechanika zawór do czyszczenia lub wymiany jeśli jest uszkodzony.
Nie ma innych błędów.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2010, 19:12
przez jeni
Niech mechanik najpierw sprawdzi elektrozawór, czy jest sprawny / rozłączyć przewód co jest przy zaworze ERG ( jak podłączy napięcie 12v powinien cyknąć/on zamyka i otwiera membrane i musi sprawdzić czy dochodzi prąd do elektrozaworu, gdy włączysz zapłon,to musi być napięcie jeśli niema/ to kuknij na instalację elektryczną . Zawór ERG rzadko kiedy pada, a brak podciśnienia powoduje skoki obrotów. Dokładniej o tym gdzieś na forum opisał to kol. Yard

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 21 kwi 2010, 08:09
przez yarekcl
Z mechanikiem i komputerem spotkanie mam dopiero po weekendzie. Na razie muszę się męczyć – dzisiaj padał u nas grad, temperatura na dworze spadła, to szarpanie pojawiło się już na 1700 obrotach – nawet spokojna jazda była męcząca. Trudno mi uwierzyć, że jakiś EGR, który większość ludzi i tak zatyka, może powodować takie zachowanie. Z drugiej strony liczę, że to jednak to, bo najgorzej jest nie znać przyczyny...

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 21 kwi 2010, 19:09
przez pawlo1030
u mnie szarpanie w tym zakresie obrotów ustało gdy małym młotkiem opukałem zawór SPV na pompie wtryskowej (gruby walec zamontowany na górze pompy po prawej stronie z wtyczką u góry).kilka razy nie za mocno <cisza> i <serduszka> .

zmień opis w avatarze to nie jest TDI tylko DiTD

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 22 kwi 2010, 08:21
przez say
pawlo1030, nie SCV tylko SPV :)

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 22 kwi 2010, 17:46
przez pawlo1030
<glupek2> <glupek2> jasne że tak .pomyliłem się .ważne że objaw ustąpił po zastosowaniu ręcznego popychacza kinetycznego :D (młotek).

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 5 maja 2010, 08:12
przez yarekcl
Witam, mechanik nadal nie rozebrał EGR więc nie wiem czy to on jest sprawcą dziwnego zachowania samochodu. W obecnej chwili jest tak, że przy temperaturach jakie panują na zewnątrz objaw pojawia się tylko po odpaleniu samochodu i po chwili znika. Dłużej trwało, kiedy znowu zrobiło się zimno na dworze. Zauważyłem także, że nie tylko przy przyśpieszaniu podczas jazdy dławi się, ale także nie wskakuje na obroty zaraz po odpaleniu, kiedy stoi na parkingu. Gdy wciskam pedał gazu jest mocno przymulona, wskazówka obrotów idzie powoli do góry i po chwili nagle dostaje "kopa" i "łapie" obroty.
Mechanicy w Mrągowie polegli – mówią, że trzeba zrobić na razie to co pokazuje komputer (czyli EGR – innych błędów nie wskazuje) i jak nie pomoże, to nie wiedzą. Chyba będę musiał jechać do serwisu Mazdy. Najbliższy mam w Olsztynie. Ktoś ma o nim jakieś opinie?

Na forum dużo jest o przekaźniku B5B4, który może dawać takie objawy. Czy w Maździe Premacy znajduje się on w skrzynce z bezpiecznikami pod maska, czy w jakimś innym miejscu?

---EDIT (5 maja 2010, 20:50):
Znalazłem w skrzynce bezpieczników przekaźnik sterujący zaworem SPV (wg. opisu obudowie). Okazuje się, że poprzedni właściciel wsadził w to miejsce jakiś zwykły przekaźnik o innym oznaczeniu, wyłamał nóżki, które mu nie pasowały i wcisnął na siłę. Zacznę od zakupu w serwisie oryginalnego.
Mam pytanie – czy obecność takiego "wynalazku" mogła uszkodzić pompę albo zawór SPV?

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 9 maja 2010, 10:35
przez nightcomer
ja mam dokladnie ten objaw odkad dostala sie ta mazda w moje rece.
probowalem chyba wszystkich patentow (oczywiscie oprocz wymiany spv) i nie zmienilo sie nic.
objaw sie nasila gdy na wiosne stacje zaczynaja sprzedawac paliwo letnie a jest jeszcze chlodnawo.
szczegolnie ostro wystepuje na bioestrze.
w tej chcwili juz czysto teoretycznie interesuje mnie przyczyna wystepowania tego zjawiska, bo w praktyce mi nie przeszkadza, bo zwykle po wyjechaniu z parkingu musze i tak sie zatrzymac na czas jakis a po takim postoju juz nie szarpie.
sprawdziles to yarekcl ?

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 9 maja 2010, 11:44
przez yarekcl
W chwili obecnej czekam na oryginalny przekaźnik. Natomiast odkąd temperatura powietrza nawet w nocy jest dosyć wysoka, szarpanie nie pojawia się. Ja nie wiem jak to tłumaczyć, bo tankuję przeważnie na "markowych" stacjach. Jeśli nie będzie tych objawów przez lato, to pewnie walka będzie z autem dopiero jak się zimniej zrobi (lub jak np. padnie pompa i diagnoza będzie łatwiejsza).

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 17 maja 2010, 07:28
przez yarekcl
Przekaźnik wymieniony na oryginalny – objawy są nadal. Gdy samochód odpalam wczesnym rankiem, kiedy jest dosyć chłodno, szarpie przez chwilę, ale szybko to mija. Gdy odpalam go po południu, kiedy temperatura jest wysoka na dworze – to nawet jeśliś stał 2 dni – ani razu nie szarpnie. Nie wiem co robić...

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 17 maja 2010, 08:14
przez say
Sitko w pompie przeczyszczone?

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 17 maja 2010, 15:01
przez yarekcl
Sitko w pompie paliwa, czy te przy pompie wtryskowej? Na forum czytałem, że są dwa. Żadne nie było czyszczone.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 17 maja 2010, 19:06
przez thy
yarekcl napisał(a):Sitko w pompie paliwa, czy te przy pompie wtryskowej? Na forum czytałem, że są dwa. Żadne nie było czyszczone.

W Twoim aucie nie ma pompy paliwowej, jest tylko wtryskowa i to w niej szukaj sitek do przeczyszczenia ( na forum jest całkiem świeża fotorelacja)

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 12 lip 2010, 17:01
przez yarekcl
Ponownie wracam do tematu. Dzisiaj samochód na ciepłym/gorącym silniku również szarpał i dławił się. Ogólnie zaobserwowałem spadek mocy. Jest strasznie przymulony. Szarpanie pojawia się w okolicach 2000 obrotów i powyżej 3000 obrotów.
Nie wiem, czy to pompa, zawór SPV czy może jakiś sterownik. Nawet nie wiem od czego zacząć. Chyba ją sprzedam w cholerę bo już to przestaje być zabawne.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 13 lip 2010, 07:57
przez yarekcl
Dzisiaj rano szarpanie po rozgrzaniu silnika od razu się pojawiło. Skoki są bardzo duże, leci czarny dym z rury wydechowej za każdym szarpnięciem.

Re: Dławienie na zimnym silniku w zakresie 1900 – 3000 obrotów

PostNapisane: 13 lip 2010, 09:10
przez Misiek43
NIe wiem czy to ma jakiś zwiazek ale miałem jakiś miesiąc temu podobnie... Max 3 tys obrotów bo inaczej szarpało i slinik się dławił na mase... Oczywiście siły brak... Co się okazalo ?? filtr paliwa.. mimo że 3 miesiące wczesniej wymieniony był na nowy filtrona... Polecam podłaczyć przezroczystym wezykiem przeody pomijajac filtr i się przejechac...