Premacy nie odpala (Ditd 2003)

Postprzez azii » 28 lut 2010, 11:28

Witam.
posiadam mazde premacy z 2003 roku z silnikiem ditd 101km. Auto po 3 dniach postoju przestało odpalac.
licznik pokazuje temperature wody na maxa, nie świeci się kontrolka od świec i od immo.
po próbach odpalenia zaczyna miga kontrolka kluczyka sygnalizując błąd 24.
Przejżałem już instalcje nic się nie wypieło ani nie zamokło. mam 3 kluczyki i na każdym to samo. Gdzie szukac. co może byc tego przyczyną?
azii
 

Postprzez tomosin » 28 lut 2010, 20:50

Witam
Miałem taką samą sytuację parę tygodni temu, tylko mi auto zgasło podczas jazdy. Opisane symptomy też były, tylko na to czy miga kontrolka kluczyka sygnalizując błąd nie zwróciłem uwagi. Dzwoniłem do kolegi Jaksy sugerował błąd TCV i kilka innych rzeczy, sam sprawdziłem świece ale to nie było to. Zaholowałem auto do serwisu (ale nie Mazdy, bo w 3mieście kolo z Mazdy powiedział, że nie wie czy prawidłowo się podłączy) i podłączyli do kompa, powiedzieli, że awaria była spowodowana przetarciem kabli, które zrobiły zwarcie, bezpiecznik wyłączył komputer i finito, mówili że mazdy tak mają z drutami. Kable zrobili i póki co jeździ.
Pozdrawiam
323/323/Premacy
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 08:08
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: Premacy 2.0 DITD – 2001

Postprzez kacu » 3 mar 2010, 09:37

Witam
Miałem dokładnie takie same objawy. U mnie przecięty był jeden kabelek znajdujący się w wiązce za silnikiem. Po połączeniu kabelka, Madzia odpaliła i odpala nadal bez żadnego problemu.
Pozdrawiam
kacu
 

Postprzez jeni » 3 mar 2010, 21:13

Witam
To samo było u mnie po kilku dniach postoju jakiś paskudny gryzoń pogryzł kabelki co idą do zespołu sterowania , bardzo dokładnie sprawdz wiązkę kabli ,jak znajdziesz uszkodzenie to zapisz kod radia,zdejm klemy z akku, najpierw plus ,potem minus ,zewrzyj klemy usuniesz szczątkowe napięcie i zresetujesz układ sterowania,napraw kabelki,załóż klemy ,minusowa pierwsza itd.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez say » 4 mar 2010, 09:45

W kwestii formalnej wtrącę:
jeni napisał(a):...załóż klemy ,minusowa pierwsza itd.
zapewne przejęzyczenie a może narobić komuś kłopotu. Zawsze do akumulatora podłącza się pierwszy PLUS !!!!
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jeni » 4 mar 2010, 21:34

Witam
Tak zawsze pierwszy plus :( <zawstydzony> ... tak to jest gdy piszesz a druga połowa powtarza trzy razy, że minus 2 na zewnątrz <klotnia>
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2010, 20:43
Posty: 112
Skąd: Iława
Auto: DITD / 2001

Postprzez mazuth » 18 sie 2010, 16:31

witam.Mam identyczny problem jak koledzy na początku posta.samochód jeżdził bez zarzutów aż pewnego dnia odmówił posłuszeństwa(nie pali sie kontrolka od świec i temperatura jest na max.)myślałem ż e jest to spowodowane wilgocią ponieważ stało sie to podczas ostatnich ulewnych dni.samochód postał kilka dni i odpalił,jezdiłem tak kilka dni aż sytuacja sie powtórzyła wystarczyło przekręcić kilka razy kluczyk i odpalał,aż do wczoraj mimo ładnej pogody cały dzień nie mogłem go odpalić(więc pogoda nie jest regułą)wieczorem coś mu sie odmieniło,dzis wykorzystując sytuację że samochód jezdzi o wałasnych siłach pojechałem do miejscowego elektryka,komputer nie wykrył żadnego błędu komputerze nic nie wykryli nie było żadnego błędu, elektryk powiedział że na 99% wie co to moze byc bo juz miał taki przypadek że jest to spowodowane awarią komputera,jakiś problem z imo.żebym starał sie nie jezdzić zbyt czesto bo to może tylko pogorszyc sytuacje(będe musiał szukać nowego komputera z kluczykami stacyjką itd a na dzień dzisiejszy możliwe że wystarczy że "coś naprawi w komputerze i bedzie ok".Koszt naprawy to tylko 600zł:) jak stwierdził..p.rosze o odpowiedż.pozdrawiam
mazuth
 

Postprzez Marwis » 13 lut 2022, 22:04

Troche odkopie, ale może komuś się przyda.
U mnie tak samo, brak kontrolki świec, temp weszła na maxa i brak chęci odpalenia. Przeglądałem punkty masy, przekaźniki i nic nie znalazłem. Okazało się że za słabo przyjrzałem się bezpiecznikom bo bezpiecznik INJ 30A mimo że wyglądał na cały był jednak upalony. Po podmianie wszystko wróciło do normy (ciekawe na jak długo bo raczej jakaś przyczyna zadziałania bezpiecznika musiała być)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy