Strona 1 z 3

Pasek klinowy

PostNapisane: 16 lis 2008, 21:52
przez ZuOla
Witam.
MAm pytanko do kolegów. Muszę zmienić paski klinowe w moim autku i nie wiem dokładnie jak do tego się zabrać.
Strasznie tam mało miejsca i pomimo zdjęcia nadkola i osłony silnika nie mogę dojrzeć napinacza paska.
Mógłby ktos sie podzielić informacją jak wymienić te paski w własnym zakresie?

PostNapisane: 20 kwi 2009, 00:02
przez kristofmazda
ostatnio wymienialem pasek w mojej mazdzie i cobys mial lepszy dostep wyjmij kolo a napiinacz jest troche wyzej

PostNapisane: 21 kwi 2009, 09:16
przez Toldi
a ja się podłcze do tematu , jak je nacianąc, bo mialem ostatio wymieniane i mechanik mi powiedzial ze po jakims czasie mam je naciagnac sobie jak zaczna piszczec, no i wlasnie zaczely.

PostNapisane: 24 cze 2009, 11:45
przez paxi
czy moze mi ktos podpowiedziec jakij firmy paski klinowe są warte zalozenia??

PostNapisane: 26 cze 2009, 22:31
przez tulu33
no własnie co tu dac czy musi byc orginał

PostNapisane: 22 lis 2009, 18:21
przez tulu33
witam panowie jak to jest czy jeżeli piszczy pasek klinowy to powinien być on naciągnięty czy coś jest z tym nie tak były zmieniane w wakacje na nowe . Teraz przy tej pogodzie jak wrzucam drugi bieg to przez chwile piszczy a jak się silnik nagrzeje to jest ok.

PostNapisane: 22 lis 2009, 19:14
przez say
Witam, skoro nowe to spróbować naciągnąć.

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lis 2009, 20:11
przez aLechu
PostTen post został usunięty przez Yard 16 kwi 2013, 22:34.
Powód: porządki

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lis 2009, 20:33
przez say
PostTen post został usunięty przez Yard 16 kwi 2013, 22:35.
Powód: porządki

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:17
przez Yard
Na piszczące paski pomaga nasmarowanie ich kredą, talkiem lub inną mąką. Przestanie się ślizgać.

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:35
przez Łukasz
PostTen post został usunięty przez Yard 16 kwi 2013, 22:33.
Powód: porządki

PostNapisane: 22 lis 2009, 21:49
przez Yard
tulu33 napisał(a):no własnie co tu dac czy musi byc orginał

Najlepszy jest oryginał.
Żebyśmy jeszcze tylko wiedzieli jaki masz silnik to będziemy szczęśliwi. Może wtedy nawet ci pomożemy.

Oryginał do diesla kosztuje 54 zł.

[Usunięte]

PostNapisane: 22 lis 2009, 22:51
przez Łukasz
PostTen post został usunięty przez Yard 16 kwi 2013, 22:35.
Powód: porządki

PostNapisane: 22 lis 2009, 23:12
przez tulu33
Ja mam disla 2002 no i paski sa boscha jeszcze jedno wczoraj wracałem z wawy gdy załączyłem ogrzewanie to czuc jakby coś się tliło tak delikatnie nie wiem czy to ma związek ze ślizgającym sie paskem

PostNapisane: 22 lis 2009, 23:54
przez arti154
Mitsuboshi w wielu japończykach jako oryginał kosztują 47zł za komplet a BANDO JAPAN 40zł za komplet (do Premacy Diesel)

PostNapisane: 29 lis 2009, 11:32
przez stary_jac
Łukasz napisał(a):
Yard napisał(a):Oryginał do diesla kosztuje 54 zł.
– to ja biorę 20 sztuk !!!! To cena chyba z przed roku... ;)


Bosch do wersji z klimą (13x1050) 30zł kpl (2-szt) , zakup i montaż tydzień temu.
A czym różni się oryginał od np. Bosch-a ? to jest część "eksploatacyjna" i taki producent jak np. Bosch pewne normy produkcyjne musi spełniać.
Owszem na oryginale zrobimy więcej km .. tyko po co ?

PostNapisane: 29 lis 2009, 21:41
przez Łukasz
stary_jac napisał(a):Bosch do wersji z klimą (13x1050) 30zł kpl (2-szt) , zakup i montaż tydzień temu
to ,to ja wiem.Kiedyś kupiłem ContiTech i pojechałem do Jaksy na wymianę przy okazji wymiany rozrządu.Chłopaki powiedzieli mi,że wszystko inne niż orginał nie pasuje ze względu na kształt ,więc zakupiłem orginały (bodajże coś ok.90zł za komplet).Pojezdziłem trochę – zaczęły "mlaskać" – wymiana na drugie (też orżinal ) i to samo ,znowu mlaskanie po jednym sezonie.I teraz najlepsze bo na dzień dzisiejszy Mazda sprzedaje te orginały po ok.380zł za komplet !!!! Więc jeśli pasują np.Bando czy tam Bondo to ja kupuję i tyle ;) Jak mają mlaskać po tym samym przebiegu co orginał to lepiej się opłaca.
Czy ktoś już ma doświadczenia po paskach z tej firmy?


stary_jac napisał(a):Owszem na oryginale zrobimy więcej km ..
– no właśnie raczej NIE !! :(
Może ktoś wie gdzie można do DiTD kupić Mitsuboshi ( wiem na 100%,że dobra jakość),ewentualnie Bando??

PostNapisane: 29 lis 2009, 22:25
przez zbit
Ja mam paski Bando. Tydzień temu minął rok jak razem z Prymaską przekroczyliśmy polską granicę, z tymi paskami oczywiście. Do tej pory zrobiliśmy razem 22tkm i nic nie mlaszcze.

PostNapisane: 2 gru 2009, 19:36
przez jacek01
Witam jak ktoś ma jakieś namiary na dobre paski do premacy DiTD 2002 z klimą to proszę o adres -muszę kupić

PostNapisane: 3 gru 2009, 12:59
przez Łukasz
zbit czy mógłbyś podać numer tych pasków ? Jeśli możesz to odczytaj numer z pasków na samochodzie,bo na stronie bando wypatrzyłem w tym rozmiarze,ale jest dużo rodzajów.Wiedziałbym które zamówić.Aha i jeszcze jedna ważna sprawa !! Paski do DiTD powinny mieć nie 1050mm długości a podobno 1040mm !!