Strona 1 z 1

Jaki to silnik???

PostNapisane: 2 sty 2010, 22:28
przez LANCA
Chłopy w poradniku który napisał Xandy jest coś takiego: "Moc silnika diesla zakodowana jest w numerze VIN na ósmej pozycji: JMZGY19R lub JMZGY19T. Litera R oznacza mocniejszy motor – T słabszy. W przypadku 323 i premacy będzie to 90/101 koni, w przypadku M6 121/136 lub 121/143 ew. 121/140 (w M5 to kwestia motorów 110/143)."
U mnie w dowodzie jest wpisane 66kW –> 90KM i było by ok gdyby nie numer VIN a mianowicie: JMZCP19R201137605 czyli wg poradnika R-oznacza mocniejszy i w tym momencie przygłupiałem. W co wierzyć w magiczną literkę R-że jest to 101 czy we wpis w dowodzie 66kW??????? <glupek2>

PostNapisane: 3 sty 2010, 00:52
przez Kluczi
Ja uwierzyłbym kitajcom a nie urzędowi wydającemu dowód.

magiczną literkę R-że jest to 101 czy we wpis w dowodzie 66kW

Ot, Madzia zafundowała noworoczny prezent <lol>

PostNapisane: 3 sty 2010, 01:10
przez Wrobcio
Zdekodowanie Twojego VIN-u na stronach z http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25379 mówi, że jednak 90KM :)

// EDIT. Sam straciłem rachubę :D W swojej mazdzie mam literkę R, a tu patrze w dowód 74kW. Dekoder mówi 101KM.
Z daty produkcji wynika, że to musi byc 110KM. Jutro posprawdzam.
To jakiś pic jest <glupek2>

Polecam podczepiony poradnik w tym dziale dla pewności.

PostNapisane: 3 sty 2010, 02:52
przez YgooR
Te dekodery VIN też się często mylą.
LANCA napisał(a):W co wierzyć w magiczną literkę R-że jest to 101 czy we wpis w dowodzie 66kW?

Nie martw się ja też nie wiem, w dowodzie 90KM, dekoder mówi że 90KM, magiczna literka "R" (101KM)a poprzedni właściciel który ja przytargał z NL upierał się że 101KM(zapomniałem zapytać dlaczego wpisał 90KM). Bądź tu mądry <glupek2> , grunt że fajnie jeździ :D

PostNapisane: 3 sty 2010, 12:28
przez LANCA
Teraz to kompletnie niewiem gdyż dekodery mówią 90KM, w briefie jest 66kW –>90KM i nijak się to wszystko ma do objaśnień Xandy'ego odnośnie numerów VIN. Jedyne co dałoby pewność to hamownia ale u mnie w okolicy nie ma. Dość często jeżdżę do Wawy więc podjadę kiedyś do 44tuning w Jabłonnej i niech sprawdzą.

PostNapisane: 3 sty 2010, 12:34
przez Wrobcio
Próbowałeś po obrazkach rozpoznać turbinę? Ja zaraz ruszam do mojej popatrzeć :D

PostNapisane: 3 sty 2010, 12:44
przez LANCA
Po turbinie nie bardzo wiem jak rozpoznać gdyż jest to mój pierwszy diesel do tej pory jeździłem benzyniakami i tam nie miałem nigdy zagadek :) Jakby ktoś wstawił fotki silnika RF2A –>podobno taki mam w wersjach 90 i 101 było git bo miałbym materiał porównawczy:)

PostNapisane: 3 sty 2010, 14:19
przez Wrobcio
Fotki odpowiednich turbin są w podczepionym temacie, rozdział "Różnice w silnikach DiTD przed i po liftingu". Dla mojej 626 to jest prostsza sprawa, bo albo się ma RF2A 101KM albo RF4F 110KM. Właśnie sprawdziłem i faktycznie mam nowszą wersję, z resztą zawsze byłem tego przekonany, tylko nie przeliczyłem dokładnie wpisu w dowodzie i widzę, że jest błąd i do zmiany.

W Premacy ciężka sprawa, bo według poradnika możesz mieć zarówno jedną wersję, jak i drugą i jeszcze w wersji 90KM lub 101KM. :)