czujnik temperatury bloku silnika

Postprzez pablitzo » 3 gru 2010, 15:28

Miałem kiedys takie objawy jak u Ciebie, pomogło ostukanie zaworu SPV i było ok, sprawdź tez kody błędów w kompie, jest tu gdzieś opis jak to zrobić samemu
Początkujący
 
Od: 19 lis 2008, 22:53
Posty: 22
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1999 r. GW

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 16:27

a możesz napisać gdzie jest ten spv
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez martiusss » 3 gru 2010, 16:51

mozecie mi jeszcze napisać jak wygląda ten czujnik temperatury silnika, za chiny nie moge go znalezc
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez piotrek88z » 3 gru 2010, 20:18

Przeczytaj ten poradnik. Jest w nim cała wiedza o silnikach DITD. Po prostu kompendium wiedzy. Czujnik jest wkręcony w blok. Poszukaj kabelków i po nitce do kłębka :P
viewtopic.php?f=89&t=104875
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez YgooR » 3 gru 2010, 21:39

martiusss napisał(a):mozecie mi jeszcze napisać jak wygląda ten czujnik temperatury silnika

Stojąc przodem do samochodu, od strony chłodnicy mnie więcej w połowie bloku silnika, czyli głębiej pod wszystkimi przewodami i pod kolektorem ssącym (taki element do którego dochodzi gruba czarna rura) jest czujnik temperatury. Na pewno go znajdziesz bo nic innego tam nie ma.
Stojąc w tej samej pozycji po lewej stronie silnika będzie rozrząd pod plastikową osłoną, bliżej przodu będzie pompa wtryskowa. Dochodzą do niej przewody z paliwem oraz z jej boku wychodzą 4 przewody do wtrysków taki duży srebrny walec wkręcony w nią pionowo to SPV. Fotek nie mam.
Lepiej wytłumaczyć nie potrafię :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez danmay » 3 gru 2010, 21:42

przed chwilą podałam info co się u mnie działo, co zrobione a co wyszło proponuję sprawdzć przekaźniki od wtrysków i pompy paliwa
prosze link:
viewtopic.php?f=89&t=107130
danmay
 

Postprzez martiusss » 4 gru 2010, 14:20

ok, ale co zrobiłas dalej, bo posty sie urwały....
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez danmay » 4 gru 2010, 22:55

przeczyścili je, podobno jakies kabelki były ponadrywane to je doprowadzili do porzadku, na razie jest ok, myślę o wymianie w serwisie podali mi ceny łącznie za 2 ok 900 zł
danmay
 

Postprzez martiusss » 5 gru 2010, 09:25

ale wymianie czego?
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez martiusss » 5 gru 2010, 10:18

i napisz mi jeszcze proszę gdzie są te przekaźniki, może samemu uda mi się to zrobić
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez martiusss » 5 gru 2010, 11:45

Mam wielką prośbę, gdzieś wyczytałem (na zagranicznych formach), że winą tego, iż auto źle odpala na zimnym silniku raczej nie jest pompa (tu nie odpala na cieplym) tylko problem z elektryką (zasilaniem pompy , osprzętu silnika), czy ktoś zaznajomiony może mi powiedzieć gdzie są te wszystkie przekaźniki, przekaźnik główny itp. co możnaby ewentualnie sprawdzić, czy niezaśniedziałe itp.

z góry wielkie dzięi
Początkujący
 
Od: 1 gru 2010, 14:03
Posty: 10
Auto: mazda 323f 2.0 Dtvi, 99

175 tyś

Postprzez piotrek88z » 5 gru 2010, 12:48

Chyba puszka bezpieczników pod maską. Gdzieś ktoś pisał o przekaźniku B5B4 – sterowanie pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

PostTen post został usunięty przez Bandit 8 gru 2010, 22:28.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy