Strona 1 z 1

Brak świecenia kontrolki świec żarowych przy odpalaniu

PostNapisane: 18 paź 2009, 20:03
przez bububu831
Witam wszystkich posiadaczy wspanialej marki jaka jest mazda <jupi> Zalozylem ten temat poniewaz chcialbym dowiedziec sie cos wiecej na temat prawidlowego dzialania podgrzewania swiec zarowych i o ewentualnych plusach lub minusach :) a mianowicie interesuje mnie problem zwiazany z kontrolka swiec zarowych,ktora podczas wlaczonego zaplonu powinna sie swiecic kilka sekund podczas podgrzewania gdy silnik jest wylaczony(cieply lub zimny). Od dwoch miesiecy jestem szczesliwym posiadaczem mazdy premacy2.0 ditd 2001, silniczek dynamiczny nie mam doslownie zadnego problemu ale nurtuje mnie wlasnie ta kontrolka, podczas gdy z zaplonem nie mam zadnych dolegliwosci a uruchomienie nastepuje po chwili a obroty utrzymuja swoja wartosc 800-900 obr/min.Czy ktos moze mi podpowiedziec czy jest to normalne czy raczej moze prowadzic do wiekszych problemow i czy tak ten model musi miec czy jednak powinna byc ta kontrolka? A moze zalezy tez to od rodzaju swiec zarowych? Za wszelka pomoc z gory dziekuje Wszystkim pomocnikom:)

PostNapisane: 18 paź 2009, 21:44
przez say
Proszę nazwać temat zgodnie z regulaminem !!!


bububu831 napisał(a):powinna sie swiecic kilka sekund podczas podgrzewania gdy silnik jest wylaczony(cieply lub zimny)
Wcale nie :), gdy silnik jest zimny zapala się może na 1 sekundę a gdy ciepły to nawet nie. W ditd jest tak, że świece żarowe są włączane dopiero ok. 0 stopni ale nie wpływa to znacząco na wydłużenie czasu świecenia kotrolki ze spiralką (chyba, że jest -20 st., wtedy świeci może 2-3 sekundy :) ). Generalnie ona sama odpowiada za informowanie o ewentualnych błędach w pracy silnika.

Jak włączasz zapłon to mignie przynajmniej?

PostNapisane: 19 paź 2009, 10:59
przez marcili
Witam,

U mnie dłużej świeci niż wspomnianą sekundę :P
Nawet przy dzisiejszych warunkach (powyżej o stopni) świeci mi już ok 3 s.
Pewnie to też kwestia charakterystyki świec.

Najlepiej odłączyć jakiś czujnik i sprawdzić czy kontrolka wystuka błąd jeżeli nie to albo przepalona żarówka albo .....

PostNapisane: 19 paź 2009, 12:52
przez MazDarek
Więcej na temat działania świec żarowych i kontrolki w DITD –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=31207

PostNapisane: 19 paź 2009, 21:45
przez Yard
Gdzieś czytałem, że kontrolka ze spiralką nie pokazuje czasu nagrzewania świec tylko działanie układu testującego. Tak jak ABSu czy poduszek przy odpaleniu.

PostNapisane: 20 paź 2009, 19:57
przez marcili
Yard napisał(a):Gdzieś czytałem, że kontrolka ze spiralką nie pokazuje czasu nagrzewania świec tylko działanie układu testującego. Tak jak ABSu czy poduszek przy odpaleniu.


Na pewno u mnie świece grzeją dłużej niż wskazuje kontrolka ale relatywnie czas obu (kontrolka jak i przekaźnik) czas się wydłuża w zależności od temperatury zewnętrznej.

PostNapisane: 20 paź 2009, 20:27
przez say
Przy temp. <= 0 też tak macie, że auto odpala od dotknięcia? Powyżej zera tego nie ma (pół obrotu potrzeba) co dla mnie jest dowodem na to, że świece włączane są dopiero przy niskich temp. Przynajmniej ich żywotność wzrasta.

PostNapisane: 20 paź 2009, 23:49
przez YgooR
say napisał(a):też tak macie, że auto odpala od dotknięcia

Przy temperaturze <0 podawana jest inna dawka paliwa przez pompę, działa to na podobnej zasadzie jak odłączenie kabelka od czujnika temperatury przez handlarzy dlatego pali na dotyk nawet gdy pompa pada.

PostNapisane: 21 paź 2009, 09:14
przez say
Jak odłączysz czujnik temp. to świece grzeją na max. Odłacz czujnik i wyjmij bezpiecznik świec żarowych (gdy silnik jest zimny o tej porze roku). Jest różnica między odpaleniem z nimi i bez (bez zapala jak latem, z nimi od dotknięcia – sprawdzone). I tylko o tą różnice mi chodziło. Rzecz jasna nie kwestionuje zmiennej ilości paliwa, to oczywiste.

PostNapisane: 21 paź 2009, 13:09
przez YgooR
Zgadza się, świece podgrzewając komorę spalania mają duży wpływ na zapłon ON, chodziło mi tylko o to że większa ilość paliwa też wpływa na rozruch (ułatwia go).
A czy wydajność świec spada z upływem czasu, czy starsze świece muszą dłużej grzać ?

PostNapisane: 21 paź 2009, 21:03
przez Yard
Dzisiaj zrobiłem test. Przekręciłem kluczyk, poczekałem aż zgaśnie spiralki i poczekałem jeszcze kilkanaście sekund. Samochód odpalał na dotyk. Czyli świece grzeją nawet jak zgaśnie kontrolka.

PostNapisane: 22 paź 2009, 14:43
przez marcili
Yard napisał(a):Dzisiaj zrobiłem test. Przekręciłem kluczyk, poczekałem aż zgaśnie spiralki i poczekałem jeszcze kilkanaście sekund. Samochód odpalał na dotyk. Czyli świece grzeją nawet jak zgaśnie kontrolka.


O tym żegrzeją to wiem na 100% bo pociągnąłem do kabiny diode to widzę :P

PostNapisane: 22 paź 2009, 20:56
przez Yard
Długo grzeją?

PostNapisane: 23 paź 2009, 22:52
przez marcili
Yard napisał(a):Długo grzeją?

W zależności od temperatury zewnętrznej nawet do 6 s dłużej.

PostNapisane: 24 paź 2009, 12:33
przez bububu831
a jeslispirala wogole sie nie zapala a z zaplonem nie ma kompletnie zadnego problemu..pol obrotu i cyka to pewnie zarowka moze byc przepalona tak??

PostNapisane: 24 paź 2009, 18:30
przez say
bububu831, tak.

PostNapisane: 24 paź 2009, 21:29
przez bububu831
Dzieki Klubowicz:)