Migająca kontrolka świec żarowych
Strona 1 z 1
Witam. Po wymianie rozrządu, pompy paliwowej i filtrów, w Premacy teścia podczas jazdy "mryga" kontrolka świec żarowych.Nie czuć spadku mocy, wszystko jest ok. Po sprawdzeniu świec żarowych, mechanik powiedział że przyczyn może być kilka i niby zamowił mapę elektroniki...2 miesiące temu. Ktoś się spotkał juz z takim problemem? a może posiadacie ową mapkę elektryki?
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 21:12 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
-
Kamil
Cześć Borykam się z tym problemem już trzy m-ce.U mnie kontrolka świc żarowych wymrugała błąd w EGR.Przeczyszczenie nie pomogło,zaślepienie tez.Jeden z forumowiczów poradził mi aby poobcinać końcówki wszystkich wężyków od EGR,bo
układ musi być szczelny,tak tez zobiłem ale po pewnym czasie (ok 200 km) znowu się zapaliła.Jezdziłem tak przez dwa m-ce(z mrygającą kontrolką- idzie się przyzwyczaić:)).
Właśnie w piątek dorwałem trochę czasu i postanowiłem odślepić EGR,bo i tak nie ma różnicy a wręcz przeciwnie ,uważam że madzia była głośniejsza i co dziwne słabsza po tym zabiegu.Po otwarciu maski zauważyłem że jeden z wężyków od EGR był wypięty,
pewnie jak obcinałem końcówki to zapomniałem albo wyleciał.Błąd skasowałem i czekam
może się uda.
układ musi być szczelny,tak tez zobiłem ale po pewnym czasie (ok 200 km) znowu się zapaliła.Jezdziłem tak przez dwa m-ce(z mrygającą kontrolką- idzie się przyzwyczaić:)).
Właśnie w piątek dorwałem trochę czasu i postanowiłem odślepić EGR,bo i tak nie ma różnicy a wręcz przeciwnie ,uważam że madzia była głośniejsza i co dziwne słabsza po tym zabiegu.Po otwarciu maski zauważyłem że jeden z wężyków od EGR był wypięty,
pewnie jak obcinałem końcówki to zapomniałem albo wyleciał.Błąd skasowałem i czekam
może się uda.
- Od: 2 cze 2009, 08:06
- Posty: 74
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.
Niestety kontrolka świeci nadal ale teraz włączyła się po prawie 500 km ( to już jest coś ) U mnie obroty wzrastają do 900 ale po zatrzymaniu spadają do 800.W prtaktyce wygląda to tak ,jak przed światłami rzucę na luz i dojeżdżam do skrzyżowania to obroty mam na poziomie 900-950,w momencie zatrzymania spadają do 800.Myślę że powodem tego jest cieknący TCV.Przy tym wycieku i mrugającej kontrolce świec spalanie jest w granicach 6,5-6,8,silnik chodzi normalnie, pali na dotyk,więc nie przeżywam i cieszę sie jazdą
- Od: 2 cze 2009, 08:06
- Posty: 74
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.
Cześć odświeżę temat-Po wymianie TCV miałem parę miesięcy spokoju z ta nieszczęsną kontrolką.
Niestety znów mryga, pokazując błąd 24 i 23.Z opisu wychodzi sonda lambda i układ ciśnienia zwrotnego.
Wyczytałem na forum że diesel nie posiada sondy.Zadzwoniłem do warsztatu podając nr vin, i też powiedziano mi że w katalogu brak sondy lambda do tego silnika.
O co chodzi?– czy źle odczytuje mrugnięcia? dwa długie trzy krótkie przerwa dwa długie cztery krótkie przerwa i tak w koło.
Wytłumaczcie mi co robię źle
Z góry dzięki
Niestety znów mryga, pokazując błąd 24 i 23.Z opisu wychodzi sonda lambda i układ ciśnienia zwrotnego.
Wyczytałem na forum że diesel nie posiada sondy.Zadzwoniłem do warsztatu podając nr vin, i też powiedziano mi że w katalogu brak sondy lambda do tego silnika.
O co chodzi?– czy źle odczytuje mrugnięcia? dwa długie trzy krótkie przerwa dwa długie cztery krótkie przerwa i tak w koło.
Wytłumaczcie mi co robię źle
Z góry dzięki
- Od: 2 cze 2009, 08:06
- Posty: 74
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.
Witam.
Nie potrafie sam odczytać blędu z kontroliki świec żarowych. Kontrolka miga cyklcznie przez około 1-2 sek. Przerwy między mignięciami również są tej samej długości około 1s. Z poradnika odczytywania kodów pisze jak odczytać błąd, ale u mnie to miganie jest cały czas to samo tzn raczej nie nadaje żadnego kodu. Ustarkę zauważyłem po zmianie oleju i filtra.
Ktoś potrafi pomóc ? Jakieś sugestie?
Aha kontrolka ta nie zawsze świeci. Zapala się najczęscie po przejechaniu kilknunastu km. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta już nie sygnalizuje.
Nie potrafie sam odczytać blędu z kontroliki świec żarowych. Kontrolka miga cyklcznie przez około 1-2 sek. Przerwy między mignięciami również są tej samej długości około 1s. Z poradnika odczytywania kodów pisze jak odczytać błąd, ale u mnie to miganie jest cały czas to samo tzn raczej nie nadaje żadnego kodu. Ustarkę zauważyłem po zmianie oleju i filtra.
Ktoś potrafi pomóc ? Jakieś sugestie?
Aha kontrolka ta nie zawsze świeci. Zapala się najczęscie po przejechaniu kilknunastu km. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta już nie sygnalizuje.
- Od: 24 lip 2008, 11:02
- Posty: 24
- Skąd: Wyszków
- Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.
Czytałes poradnik
Coś jakoś nie czytałeś dokładnie. Zwieracza użyłeś?rparys napisał(a):Z poradnika odczytywania kodów pisze jak odczytać błąd, ale u mnie to miganie jest cały czas to samo tzn raczej nie nadaje żadnego kodu.
Pozdrawiam
cytat z poradnika
"...Pierwsze co należy uczynić (w DiTD) to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine). Procedura ta opisana jest na stronie klubowej w dziale obsługi – jednak w przypadku DiTD nie potrzebujemy próbnika – błędy czterocyfrowe podaje nam mrugnięciami kontrolka świec żarowych...."
widocznie nie potrafie czytać ze zrozumieniem ale pisze, że DITD podaje kontrolka........
"...Pierwsze co należy uczynić (w DiTD) to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine). Procedura ta opisana jest na stronie klubowej w dziale obsługi – jednak w przypadku DiTD nie potrzebujemy próbnika – błędy czterocyfrowe podaje nam mrugnięciami kontrolka świec żarowych...."
widocznie nie potrafie czytać ze zrozumieniem ale pisze, że DITD podaje kontrolka........
- Od: 24 lip 2008, 11:02
- Posty: 24
- Skąd: Wyszków
- Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.
Cześć Wreszcie znalazłem odpowiedź na swoje pytania.viewtopic.php?f=89&t=79845&hilit=b%C5%82%C4%85d+114#postingbox. Może się komuś przyda. A to ; (Aby zresetować ECU zamiast odłączania klemy akumulatora można na około 1 minutę wyjąć bezpiecznik ROOM (ale bez włożonego kluczyka do stacyjki). Tak jest prościej, a efekt ten sam. ),nie znalazłem nigdzie indziej ,a jest skuteczne.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 2 cze 2009, 08:06
- Posty: 74
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.
Przerabiałem kontrolkę od świec i czujnik EGR z poprzednią 323F. Zaczęła migać, samochód w żaden sposób nie zmienił swojej charakterystyki pracy, odpalał, miał moc, nie dymił, palił tyle samo, po 2wóch tygodniach przyzwyczaiłem się do jej migania a po pół roku wyjąłem żarówkę spaliłem ją i włożyłem z powrotem.
Próbowałem różnych rzeczy w tym czujnikiem ale nie dawało efektu, po prostu trzeba go wymienić lub postarać się o dezatywacje lampki.
Pzdr
Próbowałem różnych rzeczy w tym czujnikiem ale nie dawało efektu, po prostu trzeba go wymienić lub postarać się o dezatywacje lampki.
Pzdr
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
Też walczę z migającą lampką. Błąd EGR. EGR zaślepiony.
może to jedyne rozwiązanie, ale z drugiej strony jak mnie boli głowa to jej nie urywam.
ejdiaj napisał(a):po pół roku wyjąłem żarówkę spaliłem ją i włożyłem z powrotem
może to jedyne rozwiązanie, ale z drugiej strony jak mnie boli głowa to jej nie urywam.
- Od: 29 paź 2008, 16:30
- Posty: 98
- Skąd: Zakopane
- Auto: Premacy 2.0 DiTD `02
mackie76 napisał(a):może to jedyne rozwiązanie, ale z drugiej strony jak mnie boli głowa to jej nie urywam.
Nie jedyne, można go jeszcze wymienić, ale to mało opłacalna impreza
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości