Migająca kontrolka świec żarowych

Postprzez Kamil » 26 wrz 2009, 18:15

Witam. Po wymianie rozrządu, pompy paliwowej i filtrów, w Premacy teścia podczas jazdy "mryga" kontrolka świec żarowych.Nie czuć spadku mocy, wszystko jest ok. Po sprawdzeniu świec żarowych, mechanik powiedział że przyczyn może być kilka i niby zamowił mapę elektroniki...2 miesiące temu. Ktoś się spotkał juz z takim problemem? a może posiadacie ową mapkę elektryki?
Ostatnio edytowano 27 wrz 2009, 21:12 przez Kamil, łącznie edytowano 1 raz
Kamil
 

Postprzez Yard » 26 wrz 2009, 20:56

Mazda ma zastrzeżone schematy elektryczne.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez jurekG8 » 27 wrz 2009, 13:08

Cześć Borykam się z tym problemem już trzy m-ce.U mnie kontrolka świc żarowych wymrugała błąd w EGR.Przeczyszczenie nie pomogło,zaślepienie tez.Jeden z forumowiczów poradził mi aby poobcinać końcówki wszystkich wężyków od EGR,bo
układ musi być szczelny,tak tez zobiłem ale po pewnym czasie (ok 200 km) znowu się zapaliła.Jezdziłem tak przez dwa m-ce(z mrygającą kontrolką- idzie się przyzwyczaić:)).
Właśnie w piątek dorwałem trochę czasu i postanowiłem odślepić EGR,bo i tak nie ma różnicy a wręcz przeciwnie ,uważam że madzia była głośniejsza i co dziwne słabsza po tym zabiegu.Po otwarciu maski zauważyłem że jeden z wężyków od EGR był wypięty,
pewnie jak obcinałem końcówki to zapomniałem albo wyleciał.Błąd skasowałem i czekam
może się uda.
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez Kamil » 27 wrz 2009, 22:30

jurekG8 dzieki... jutro sie pobawię/poszperam/pomacam.
Kamil
 

Postprzez Piwowar01 » 13 lis 2009, 12:00

Też mam taki problem... z tym, że jak zaczyna mrugać kontrolka świec jednocześnie podnoszą się obroty na biegu jałowym z 800 na około 1100. Też tak macie?
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 21:25
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Auto: Premacy 2,0 ditd 2001r.

Postprzez jurekG8 » 14 lis 2009, 18:41

Niestety kontrolka świeci nadal ale teraz włączyła się po prawie 500 km ( to już jest coś :)) U mnie obroty wzrastają do 900 ale po zatrzymaniu spadają do 800.W prtaktyce wygląda to tak ,jak przed światłami rzucę na luz i dojeżdżam do skrzyżowania to obroty mam na poziomie 900-950,w momencie zatrzymania spadają do 800.Myślę że powodem tego jest cieknący TCV.Przy tym wycieku i mrugającej kontrolce świec spalanie jest w granicach 6,5-6,8,silnik chodzi normalnie, pali na dotyk,więc nie przeżywam i cieszę sie jazdą :D
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez Piwowar01 » 15 lis 2009, 01:17

u mnie spalanie jest teraz na poziomie około 8,6 w cyklu miejskim ;( pali bez problemu i raczej chodzi Ok...
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 21:25
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Auto: Premacy 2,0 ditd 2001r.

Postprzez jurekG8 » 28 cze 2010, 22:07

Cześć odświeżę temat-Po wymianie TCV miałem parę miesięcy spokoju z ta nieszczęsną kontrolką.
Niestety znów mryga, pokazując błąd 24 i 23.Z opisu wychodzi sonda lambda i układ ciśnienia zwrotnego.
Wyczytałem na forum że diesel nie posiada sondy.Zadzwoniłem do warsztatu podając nr vin, i też powiedziano mi że w katalogu brak sondy lambda do tego silnika.
O co chodzi?– czy źle odczytuje mrugnięcia? dwa długie trzy krótkie przerwa dwa długie cztery krótkie przerwa i tak w koło.
Wytłumaczcie mi co robię źle <glupek2>
Z góry dzięki :)
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez Parys » 13 lip 2010, 14:07

Witam.

Nie potrafie sam odczytać blędu z kontroliki świec żarowych. Kontrolka miga cyklcznie przez około 1-2 sek. Przerwy między mignięciami również są tej samej długości około 1s. Z poradnika odczytywania kodów pisze jak odczytać błąd, ale u mnie to miganie jest cały czas to samo tzn raczej nie nadaje żadnego kodu. Ustarkę zauważyłem po zmianie oleju i filtra.

Ktoś potrafi pomóc ? Jakieś sugestie?

Aha kontrolka ta nie zawsze świeci. Zapala się najczęscie po przejechaniu kilknunastu km. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta już nie sygnalizuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez say » 13 lip 2010, 14:18

Czytałes poradnik
rparys napisał(a):Z poradnika odczytywania kodów pisze jak odczytać błąd, ale u mnie to miganie jest cały czas to samo tzn raczej nie nadaje żadnego kodu.
Coś jakoś nie czytałeś dokładnie. Zwieracza użyłeś? :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Parys » 13 lip 2010, 15:02

cytat z poradnika
"...Pierwsze co należy uczynić (w DiTD) to podnieść maskę, odnaleźć złącze diagnostyczne i kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine). Procedura ta opisana jest na stronie klubowej w dziale obsługi – jednak w przypadku DiTD nie potrzebujemy próbnika – błędy czterocyfrowe podaje nam mrugnięciami kontrolka świec żarowych...."

widocznie nie potrafie czytać ze zrozumieniem ;) ale pisze, że DITD podaje kontrolka........
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2008, 11:02
Posty: 24
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 323f BJ DITD 2.0 2002 r.

Postprzez say » 13 lip 2010, 15:19

Ech, wiem, jest gorąco. Drucik <> próbnik :D, czyli masz:
rparys napisał(a):...kawałkiem drucika zmostkować GND i TEN (GrouND oraz TestENgine)...
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez jurekG8 » 27 sie 2010, 22:54

Cześć :) Wreszcie znalazłem odpowiedź na swoje pytania.viewtopic.php?f=89&t=79845&hilit=b%C5%82%C4%85d+114#postingbox. Może się komuś przyda. A to ; (Aby zresetować ECU zamiast odłączania klemy akumulatora można na około 1 minutę wyjąć bezpiecznik ROOM (ale bez włożonego kluczyka do stacyjki). Tak jest prościej, a efekt ten sam. ),nie znalazłem nigdzie indziej ,a jest skuteczne.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 08:06
Posty: 74
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001przed lift.

Postprzez ejdiaj » 29 sie 2010, 19:55

Przerabiałem kontrolkę od świec i czujnik EGR z poprzednią 323F. Zaczęła migać, samochód w żaden sposób nie zmienił swojej charakterystyki pracy, odpalał, miał moc, nie dymił, palił tyle samo, po 2wóch tygodniach przyzwyczaiłem się do jej migania a po pół roku wyjąłem żarówkę spaliłem ją i włożyłem z powrotem. :)
Próbowałem różnych rzeczy w tym czujnikiem ale nie dawało efektu, po prostu trzeba go wymienić lub postarać się o dezatywacje lampki. :D

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Postprzez mackie76 » 29 sie 2010, 20:45

Też walczę z migającą lampką. Błąd EGR. EGR zaślepiony.

ejdiaj napisał(a):po pół roku wyjąłem żarówkę spaliłem ją i włożyłem z powrotem


może to jedyne rozwiązanie, ale z drugiej strony jak mnie boli głowa to jej nie urywam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 16:30
Posty: 98
Skąd: Zakopane
Auto: Premacy 2.0 DiTD `02

Postprzez ejdiaj » 30 sie 2010, 21:45

mackie76 napisał(a):może to jedyne rozwiązanie, ale z drugiej strony jak mnie boli głowa to jej nie urywam.


Nie jedyne, można go jeszcze wymienić, ale to mało opłacalna impreza
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2007, 11:41
Posty: 301
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy