Strona 1 z 7

ile biorą oleju Wasze Mazdy?

PostNapisane: 16 sty 2009, 00:51
przez rafal_ldz
Tak się zapytuję z czystej ciekawości ;) :P


u mnie 626 GW DiTD 99r – na razie jestem przed drugą zmianą (jeszcze jakieś 2-3 kkm) ale nie zauważyłem ubytku oleju na bagnecie, wiadomo, coś tam przepali, ale trzyma się w okolicach 3/4 do 4/5 działki (pewnie zależy jak auto stoi)
-przebieg licznikowe 220kkm (półsyntetyk)

PostNapisane: 16 sty 2009, 09:46
przez Blaster7
Mi wypiła 1 litr na 15 tyś ( troszku ubyło przy ściąganiu miski i sprawdzaniu smoka olejowego , miałem schell 5w-30 z allegro _ mocno podejżany )

PostNapisane: 16 sty 2009, 10:19
przez arti154
U mnie po 10 tyś. zero ubytku (olej Dexelia 5W30)

PostNapisane: 16 sty 2009, 10:25
przez Paweł Mo
W moim przypadku od wymiany do wymiany zero ubytku (Elf 5W40).

PostNapisane: 16 sty 2009, 20:58
przez thomass
od wymiany do wymiany moze 50 ml wezmie.co 10 tys.olej castrol 15w 40.ale wleje teraz 10w 40 mobila.to nie silnik tylko turbinka wychlapie na dlugich trasach 2000km.

PostNapisane: 16 sty 2009, 21:36
przez freshbratek
moja BJ przy stanie licznika:
– 140 kkm lyknela 0,5 l na 10 kkm castrolsa 5W40
– 150 kkm sie zbliza a na bagnecie podobna sytuacja czyli prawie 0,5l a olej to mobil1 5W50
– jak bedzie przy kolejnej wymianie czas pokaze

PostNapisane: 16 sty 2009, 21:42
przez rexwolf
Wiec zdejmijcie wezyk z odmy, rure i IC i zobaczcie czy jest sucho. Jelsi tak to moze zero o ile nie "popuszcza" ropy do oleju. Takie pisanie ze nic nie bierze znaczy tyle samo ze moja pojdzie 200 gdy fabryka mowi 175. Kazdy normalny silnik musi konsumowac olej. Od kilku dni przegladma rozne strony poczynajac od allegro skonczywszy na scout24 i dochodze do wniosku ze znakomita większość "sprowadzane" to niezle przekrety. Moja zuzywa okolo 150 ml na 3 tys i to jej chyba najwieksza zaleta. Pewnie pozegnam sie z ditd, pytanie czy bede tesknil?

PostNapisane: 17 sty 2009, 12:24
przez siegu
rexwolf napisał(a):Kazdy normalny silnik musi konsumowac olej.

Masz na myśli oczywiście sławne TDI VW hahaha

Ja nie dolewam od zmiany do zmiany (jedynie minimalny ubytek na bagnecie) nie wymagający dolewki
Wymieniam co 10 tyś olej Shell 10W40 ;)

PostNapisane: 17 sty 2009, 12:38
przez Iktorn92
U mnie zero a silnik to DiTD RF4F olej elf 5w30 przebieg 166kkm faktyczny.

Pzdr.

PostNapisane: 17 sty 2009, 18:17
przez Łukasz
rexwolf napisał(a):Moja zuzywa okolo 150 ml na 3 tys i to jej chyba najwieksza zaleta. Pewnie pozegnam sie z ditd, pytanie czy bede tesknil?
– Twój cyrk – Twoja arena. Muszę Cie zmartwić,ale moja DiTD niestety nie bierze ani trochę- przynajmniej nie tyle żebym co kolwiek zauważył na bagnecie.Od wymiany do wymiany trzyma stan idealnie.Olej Shell Helix Diesel 10W40 ,przebieg real 210tyś <faja>

PostNapisane: 17 sty 2009, 20:37
przez zoltrix
CiTD. Nie uzupełniam miedzy przeglądami (co 15tys km). Z poziomu max spada mi na 1/4 od min (ile to może byc w ml?)... Elf 5W30. Przebieg ok 145kkm.

PostNapisane: 18 sty 2009, 13:51
przez Marek61
Nie bierze.Dexelia Ultra .DiTD RF4 – 70tys km.

PostNapisane: 18 sty 2009, 21:06
przez melass
Moja szóstka jest dziwna, jesli jej doleje do full to olej znika jesli jaest na pół jest wporządku ale to prawdopodobnie przez intercooler bo ma dziurke nie wiem,czekam na wymiane juz 3 miechy, wiec jesli wymienią ic to wtedy powinno sie uspokoic.

PostNapisane: 19 sty 2009, 11:51
przez grzelu
U mnie po ostatniej wymianie oleju, jakieś 5k km temu, nie widać żadnych ubytków na bagnecie. Olej Shell 10W40.
Wcześniej jeździła na Mobil S i bywało że poziom troszkę spadał, ale nigdy nie musiałem robić dolewek między wymianami.

PostNapisane: 19 sty 2009, 14:26
przez Celco20
U mnie po wymianie 6k km nie widać ubytków na bagnecie. Zalany Mobil 1 10W40 dla Turbo Diesla.

PostNapisane: 22 sty 2009, 23:43
przez bodzioklb
rexwolf napisał(a):Kazdy normalny silnik musi konsumowac olej


:( hmm czyli mam nienormalny silnik

PostNapisane: 23 sty 2009, 04:46
przez Riki
Marek61 napisał(a):.DiTD RF4 – 70tys km.


wow... oryginalny przebieg? ;) pięknie... moja ma już (dopiero?) 208tkm i czas na zmianę oleju (wymieniam co 8tkm) i bierze od 0,8l-1l zależnie od... butów ;)
Jak dajesz w palnik autem z turbiną.. nie ma opcji – musi swoje wziąć. A silnik pięknie cyka i jeszcze lepiej jeździ :)
Oliwa to 10W-40 Shella do Diesla + ory filtr..

PostNapisane: 23 sty 2009, 14:34
przez Marek61
Oryginalny.Kkupiłem to miała 30 tys.Już ukręciłem nią 40tys.Da sie taka jeszcze teraz trafić :) Nie tylko Premacy.Odbiegam od tematu ale to spostrzezenie ---Ludzie jak mają przed sobą auta z niskim przebiegiem to nie ufają tylko szukają dziury w całym.Wwięc nie opłaca się wcale ale to wcale sprowadzać aut w normalnej cenie z niskim przebiegiem ,bo bujasz się z tym autem dłużej niż z "dojechanym".Wiem już to na 100%.A i kłopotów ile z takimi nabywcami...Mam teraz na rozkładzie kilka takich aut (Audi,Suzuki,Honda).Ale palca w nie nie wsadzę. hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 23 sty 2009, 17:08
przez malkolm
ja gdy kupiłem swoją madzię nikt mi nie wierzył że na 90 tys, jak jest faktycznie to nie wiem.
a co do oleju to przy zmianie leję po górną kreskę i przez 10 tys eksploatacji zjada około 1/2 stany, olej to mobil s do diesla 10w40

PostNapisane: 26 sty 2009, 16:46
przez aczek
Od ustawienia zaworów ubytków nie widać olej to (Dexelia 5W30) przejechane 220000km