Strona 1 z 2
Głośny świst turbiny ... Premacy DITD

Napisane:
20 maja 2009, 11:57
przez slygawrys
Witajcie. Czy to jest normalne że gdy włącza się turbina przy ok. 1800 obr/min . słychać głośny świst powietrza? Mazda Premacy 2,0 DITD 2003r czy no jest normalne czy może coś się dzieje z turbiną? Kolega ma identyczną madzie i u niego nie słychać tego odgłosu. ?

Napisane:
20 maja 2009, 13:14
przez say
Mowiac krotko...dzieje sie z turbina, dziala prawidlowo

... a koledze mozesz zaczac wspolczuc

.

Napisane:
20 maja 2009, 20:33
przez Yard
Turbina się nie włącza. Cały czas się kręci jeśli tylko powstają spaliny, które chcą wydostać się na zewnątrz i cały czas ją słychać. Raz ciszej raz głośniej.
turbina Premacy 2.0 TD 2001

Napisane:
28 maja 2009, 23:58
przez TOMEK1973
No właśnie u mnie też raczej nic nie słychać?! Była sprawdzana przez fachowca od japońców przy okazji hamulców i nic mi nie powiedział o turbinie. Mam 2.0 TD z 2001(rejestracja), a produkcja z końca 2000.Zwykły diesel. Przebieg 150 tys. raczej wydaje się być realny (udokumentowany niemieckimi TUV-ami oraz kupiłem od prywatnego na bayerach) Chociaż tu nigdy nic nie wiadomo. Liczę też, że może mieć 250 tys.
Proszę o opinie kogoś kto zna się na turbinach. Czy to jest dobrze jak u mnie nie "gwiżdże"?? bo przyspiesza raczej normalnie!

Napisane:
29 maja 2009, 09:21
przez say
Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).

Napisane:
1 cze 2009, 23:35
przez tulu33
Jechałem tą MAZDĄ co świszczy coś jest nie tak gdy załancza się turbina słychac świst a mocy brak.

Napisane:
2 cze 2009, 09:13
przez say
Co wskazywaloby na nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

Napisane:
2 cze 2009, 10:07
przez otiks
Na początek poproszę o poprawę tematu, zapoznanie się z regulaminem oraz z poradnikiem dla diesla w dziale diesel.
Tak jak napisał say najprawdopodobniej nieszczelność w układzie dolotowym, dodam od siebie że najprędzej nieszczelność będzie miedzy turbina a IC.

Napisane:
9 cze 2009, 00:46
przez TOMEK1973
say napisał(a):Raczej normalnie?! Zrob prosty test, opisywany juz wielokrotnie na forum:
% bieg, 80 km/h gaz w podloge i stoper start......120 km/h stoper stop. Daj znac jakie bedziesz mial czasy. Droga oczywiscie w miare rowna (jedz sam).
Miałem okazje w weekend ją przetestować w zakresie 80-120 na V biegu i wyniki są następujące:
jeżeli przyspieszam dajmy na to od 70/75 i biorę 80km niejako z "rozbiegu" – to jest 15.3sek.
Jak pomiar zaczynam od wciśnięcia pedału w podłogę przy 80 to = 16 sek +/– 0.3 sek. Powtarzałem kilkanaście razy i ni chu chu... nie wychodziło mniej.
Stoper miałem niestety w komórce, ale myślę, że nie powinno być chyba znaczącej różnicy.
Dodam także, że mam najprawdopodobniej wersję PREMACY 90KM, a nie 101. Ma to znaczenie? Chyba powinno!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Pytanie do "SAY" lub KOGOŚ w temacie:
Warto coś grzebać i martwić się, czy zostawić jak jest


Napisane:
9 cze 2009, 02:29
przez say
TOMEK1973, wyniki wskazuja ewidentnie na
TOMEK1973 napisał(a):zostawić jak jest
bo jest dobrze, w moim przekonaniu. Mozesz ewentualnie pokusic sie o wyczyszczenie dolotu...

Napisane:
9 cze 2009, 23:35
przez TOMEK1973
Dzięki SAY!

Napisane:
15 cze 2009, 09:53
przez jocco
Włącze się do dyskusji, mianowicie zrobiłem tak jak powyżej i moja Premacy 2.0 DITD ma również 15 sek od 80 do 120. Natomiast niepokoi mnie brak jakiegokolwiek dzwięku tej turbiny przy przekroczeniu 1800 obr. Więc ten test nie jest poprawny skoro przyśpiesza dobrze a dzwieku turbiny brak :/ Jak to trzeba rozumieć? Pozdrawiam

Napisane:
24 cze 2009, 12:33
przez jocco
Więc jak sądzicie jest taka możliwość, że nie słychać włączającej się turbiny przy 1800 obrotów i jednocześnie wszystko jest dobrze (przyśpieszenie, ekonomiczne spalanie 4.5 litra max, pełna dynamika).
Pozdrawiam

Napisane:
24 cze 2009, 18:10
przez Yard
Dookoła turbiny do za dużo legend się narobiło i ludzie za bardzo się przejmują.

Napisane:
25 cze 2009, 07:44
przez jocco
Czyli lepiej nie wnikać...


Napisane:
25 cze 2009, 11:40
przez Yard
Jak człowiek wsiada do nowego samochodu to co chwilę coś jest nie tak, ponieważ w poprzednim było inaczej. Natomiast jeśli się już jeździ i wówczas stwierdzi się, że coś jest inaczej niż było to trzeba się zastanowić czy jadę tak jak zawsze, czy zatankowałem tam gdzie zawsze, czy inne ... są jak zawsze. Jeśli odpowiedzi są twierdzące to wtedy do książek i oczywiście na forum.


Napisane:
16 lip 2009, 22:28
przez tulu33
Witam mam pytanko czy uszkodzony czujnik położenia wału może mieć wpływ na działanie turbiny

Napisane:
25 lip 2009, 12:39
przez steven
turbiny? – nie do końca
ogólnie pracy całego silnika? – tak, jak najbardziej


Napisane:
29 lip 2009, 21:29
przez slygawrys
A czy czujnik położenia wału może komplikować przy pracy silnika? Głośniejsza praca (twarda praca) silnika po wymianie czujnika położenia wału i wymianie rozrządu.
Re: Głośny świst turbiny ... Premacy DITD

Napisane:
8 maja 2012, 00:06
przez ejdiaj
Witajcie,
Podłącze się do tematu: mój przypadek jest taki, że turbo zawsze było słychać od ok 1800rpm a od kilku dni co któreś odpalenie nie słychać świstu turbiny, samochód jest przymulony, nie kopci nie dymi i kręci się powyżej 3000rpm ale tak jak napisałem wcześniej nie ma "całej mocy" i przyśpieszenia. Gdzie i czego szukać

Zapomniałem jeszcze dodać, że odczuwalny jest wzrost spalania o ok 0,5-1 l/100km
Premacy 2002 rok 2.0 DiTD 101KM, przebieg 212 kkm a w realu pewnie więcej...
Okazało się jedna że w momencie gdy dławi silnik z wydechu pojawia się biały dym... co robić??
Pozdrawiam