Premacy – stałe problemy (czyszczenie 3 sitek na pompie wtryskowej)

Postprzez marcili » 20 lut 2009, 22:15

Witam,

Temat jaki zakładam jest z goła nietypowy.
Jeżeli w złym dziale napisałem to przepraszam moderatorów.

Jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Mój pierwszy samochód to Golf 2 – 12 latek w którym nic się nie działo i samochód nie wymagał odemnie niczego. Tylko nim jeździłem.

W Czerwcu 2008 roku zakupiłem samochód Mazda Premacy. Poprzedni właściciel ukrył trochę usterek. Ponieważ Mazda to nietypowe auto a wszyscy pseudo mechanicy boją się ich jak ognia więc musiałem sam sobie poradzić.
Od Czerwca do dzisiaj przeczytałem setki tematów aż głowa mi spuchła.

Mam ambitny plan aby po przestudiowaniu kliku źródłowych tematów zlokalizować wszystkie elementy w moim samochodzie. Opieram się między innymi na tematach:
maxkls'a "Mazda 6 CR – Nie taka mazda straszna jak ja maluja"
serwisówka (jeżeli tak to można nazwać) "ECD-V5 Injection Pump System"
i na wielu innych źródłach zawartych w tematach tego forum.

Ponieważ mam podejrzenie że coś jest nie tak z pompą wtryskową chciałem rozpocząć od przeczyszczenia trzech sitek które się znajdują w pompie:
– na przelewie,
– w zaworze TCV,
– na wejściu pompy,
Pierwsze sitko spoko luz (sam XAndy dobrał się do tego zaworu i przeczyścił sitko u Pana Gawlaka – pozdrawiam obu Panów)
Przy kolejnych sitkach już się zaczynają schody. No chyba że jest jakiś sposób.
Aby dojść do sitka na wlocie do pompy musiałbym odkręcić jedną rurę która jest konstrukcją silnika przy rozrządzie – masakra.
Na wyjęcie zaworu TCV nie ma miejsca (jakaś tarcza przeszkadza).
Kurde czy tego nie da się w łatwy sposób wymontować / skontrolować (zakładam że ktoś to robił w tym samochodzie i zna sposób dlatego zamieszczam ten temat).
Ogólnie identyfikacja wszystkich elementów pod maską to kolejna masakra wszystko w tym samochodzie tak upchane. Dla przykładu do samej wtyczki czujnika ECT nie mogłem dojść rękami z żadnej strony (nawet światło miało problem, tam dojść) więc po prostu odciąłem kabel.

Będę zamieszczał fotki odnośnie moich problemów i mam nadzieję że z czasem po kolei dojdę do wszystkiego – no chyba że temat umrze śmiercią naturalną :(.

Pozdrawiam
Marcili
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez thomass » 21 lut 2009, 16:19

marcili napisał(a):Na wyjęcie zaworu TCV nie ma miejsca (jakaś tarcza przeszkadza).



witam.zawor tcv sam wymienialem.toche gimnastyki jest ale idzie to zrobic.[tarcza sie odkreca ,jest przykrecona do bloku silnika i do pompy]od bloku ciezko sie odkrecaja sruby,trzeba sily i dobry klucz.jak wymienialem zawor to sitko na starym zaworze bylo ok.[nie chce cie martwic ale pompy to jedyny i przewlekly problem ditd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez marcili » 22 lut 2009, 21:53

thomass napisał(a):............nie chce cie martwic ale pompy to jedyny i przewlekly problem ditd.


Wiesz mi wiem o co chodzi tak jak mowilem naczytalem sie postów także i odnośnie regeneracji pomp, Mabi, SPV itp itd więc jeżeli mnie to czeka to mówi się trudno ale wpierwej chcę wszystko poznać w tym silniku i wszystkie elementy skontrolować / przeczyścić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez marcili » 27 lut 2009, 23:56

No dobra jeżeli chodzi o sitko przy TCV to już wiadomo jak mam się za to zabrać.
Pozostaje sprawa sitka przy wlocie do pompy. Czy ktoś może mi odpowiedzieć czy to jest skomplikowana sprawa odkręcić tą śrubę ?? Sitko wydaje się długie a miejsce na odkręcenie mało bo ta rura przeszkadza:
Obrazek

W innym temacie widać że konstrukcja jest ta sama a ktoś wyjmował to sitko (takie podłużne. Tematu ani autora nie mogę teraz znaleźć mam tylko fotki z tego tematu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez topik » 28 lut 2009, 23:52

marcili napisał(a):Tematu ani autora nie mogę teraz znaleźć mam tylko fotki z tego tematu:


Witam! marcili ja zrobiłem te zdjęcia. Przed wykręceniem rurki zasilającej musisz dobrze oczyścić miejsce w koło tej rurki. Następnie odkręcasz rurkę zasilającą która przykręcona jest za pomoczą dwóch śrób i odchylasz w strone kolektora ssącego. Przy pomocy drugiej śruby rurka przykręcona jest do pompy ( śruba ta znajduje się za pompą). Rura która jest nad nakrętką nie przeszkadza wjej odkręceniu. Sitko z pompy wyjmujesz za pomocą długiej śruby (chyba o numerze 6) wkręcając ją na długość dwóch gwintów i ciągnąc delikatnie do góry wyciągasz sitko. Odkręć jeszcze przednią blaszkę do której przyczepione są wtyczki. Na zdjęciach widać w którym miejscu znajduje się rurka zasilająca po odkręceniu. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez marcili » 30 maja 2009, 23:00

Witam

Pozycja 26 na fotce to siłownik ISV (od przepustnicy na wlocie do kolektora ssącego) czy VSC (od przepustnic w kanałach ssących)??
http://img193.imageshack.us/my.php?imag ... kladub.tif
Gdzie jest drugi z nich??

Pozdrawiam
M.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez misb » 31 maja 2009, 16:49

Poz 26 to ISV. Siłownik VSC jest nieco niżej, i jest zamocowany jakby do góry nogami, czyli membrana w dół, a dźwignią w górę.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez wiesiek3d » 3 cze 2009, 08:16

A niech ktoś mi powie kiedy otwierają się te przepustnice tzn. ta na wlocie do kolektora bo ta od zaworów to gdzieś ok 2500 obr. i mi działa ale tej na wlocie do kolektora to jeszcze u siebie w akcji nie widziałem .
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez misb » 3 cze 2009, 13:02

Bo ona działa razem z zaworem EGR. A do uruchomienia układu recyrkulacji spalin potrzebne są odpowiednie warunki, i na postoju to raczej nie zadziała. Jak chcesz zobaczyć to w akcji, to tylko kamerą pod maską i podczas jazdy w trasie, albo na hamowni.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez xANDy » 3 cze 2009, 13:27

Zrób rundę, żeby się silnik rozgrzał i bez wyłączania motorka na postoju podnieś maskę – wtedy będzie się ruszać – zarówno przepustnica jak i klapki od ventyli ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thy » 3 cze 2009, 13:52

topik z perspektywy czasu – jak oceniasz efekty czyszczenia tegoż siteczka?
Jest sens się z za to zabierać? Jak sitko wyglądało u Ciebie?
Wiadomo – każde DiTD jest inne, ale być może uda się opracować schemat, które sitko warto ruszać, a które niekoniecznie...
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez marcili » 3 cze 2009, 16:01

wiesiek3d napisał(a):A niech ktoś mi powie kiedy otwierają się te przepustnice tzn. ta na wlocie do kolektora bo ta od zaworów to gdzieś ok 2500 obr. i mi działa ale tej na wlocie do kolektora to jeszcze u siebie w akcji nie widziałem .


Z tego co wyczytałem w poradniku Maxkls'a odnośnie systemów CR to przy wolnych obrotach przepustnica przymknięta na 30% a po dodaniu gazu na 100%.
W serwisówce ECD-V5 element ten jest wykazany przy układzie recyrkulacji spalin co by wskazywało na powiązanie z zaworem EGR.
Czy ma ktoś jakieś źródło co by można było więcej o tym poczytać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2008, 22:30
Posty: 177 (0/1)
Skąd: Kwidzyn
Auto: Premacy 2003 DiTD RF3F

Postprzez topik » 4 cze 2009, 13:37

thy napisał(a):Jak sitko wyglądało u Ciebie?


Witam! U mnie i u kolegi lukaszp to siteczko było czyste natomiast było brudne to na wylocie z pompy.

thy napisał(a):Jest sens się z za to zabierać?


Chyba nie ma sensu ponieważ jak kupiłem swoją Mazdę to miałem tak zabrudzony filtr paliwa, że aż mi Mazda stanęła w trasie a mimo to filtr paliwa nie przepuścił żadnych zanieczyszczeń do pompy. Filtr paliwa był orginalny, na filtrze było napisane: Mazda, Denso. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez omenis » 26 lis 2012, 15:47

Odswieże stary temat. Czy w CiTD też jest takie sitko w pompie paliwa??
Początkujący
 
Od: 18 lip 2012, 18:51
Posty: 9
Skąd: Irlandia Cork
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 136KM, 2003

Postprzez Riki » 27 lis 2012, 02:13

omenis napisał(a):Czy w CiTD też jest takie sitko w pompie paliwa??


tego Ci nie powiem bo nie zaglądałem tam :) nie wiem
ale skup się na sitku w baku – tam zwykle jest trochę gnoju...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez omenis » 27 lis 2012, 19:01

To już mam wyczyszczone. ;P
Początkujący
 
Od: 18 lip 2012, 18:51
Posty: 9
Skąd: Irlandia Cork
Auto: Mazda 6 2,0 CITD 136KM, 2003

Postprzez pioczel » 17 mar 2013, 14:16

Witam odkopię trochę temat :D
jakim kluczem dobrać się do tego wlotu na pompie?
tzn ,rurkę zasilającą zdjąłem -ale dalej to masakra -najlepiej to mieć jakąś plastyczną długą nasadkę 17,także poskładałem z powrotem bo nie mogę podejśc zadnym kluczem :(
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez seba626 » 17 mar 2013, 20:22

poszperaj na forum, gdzies sporo o tym napisalem czym to odkrecic. da rade odkrecic najzwyklejszymi kluczami
ulatwie Ci zadanie viewtopic.php?f=89&t=138988&start=20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy