Strona 1 z 2

Nadmierne dymienie

PostNapisane: 20 sty 2009, 22:46
przez djjarosz2
witam posiadam mazde premacy ditd 90km auto strasznie dymi przy obciążeniach i obrotach 2,5 lub wyższych. dymi jak stary autobus PKSu. na pewno to nie turbina gdyż została sprawdzona podejrzenia serwisu we Wrocławiu padają na pompę wtryskowa lub zawór egr- choć wyczytałem na forum mazda speed że jak zawór egr jest uszkodzony to auto nie ma mocy, możliwe jest także dawkowanie paliwa gdyż znajomy mechanik z firmy powiedział,że na jego oko mam wgrany program nie z mazdy 90km tylko ze 101 km i to może być przyczyna gdyż na biegu jałowym przy obrotach 4-5 tyś. z rury wydechowej wylatuje tyle sadzy co z komina. auto pali na dotyk, ma w miarę dobre przyśpieszenie lecz dymi niesamowicie mocno. proszę o poradę co może być przyczyna takiego stanu rzeczy, czy naprawa mojego cacka będzie bardzo kosztowna. pozdrawiam i proszę o fachową poradę.
djjarosz2

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:12
przez Yard
Po pierwsze paliwo
Po drugie paliwo
Po trzecie paliwo
Ja tankuję stale na tej samej stacji. Zawsze do pełna i jeżdzę do końca. Od czasu do czasu mają takie paliwo, że przy dociśnięciu gazu PKS to pełna ekologia :). Następne tankowanie i problem znika. Diesel gdy się go przyciśnie to dostaje za mało powietrza i nie ma pełnego spalania paliwa. Dlatego kopci. Zwłaszcza przy raptownym wejściu na obroty.

PostNapisane: 21 sty 2009, 11:03
przez jocco
po czwarte paliwo

PostNapisane: 23 sty 2009, 18:59
przez djjarosz2
nie jest tak
mój ojciec ma taką samą mazde jak ja i ona nie stety ni dymi a tankujemy tą samą ropę na tym tej samej stacji paliw. więc nie mooże być tak jak piszecie że to paliwo bo jego mazda xz tym samym silnikiem nie dymi a moja dymi jak oszalała. ja rozumiem że diesel powinien dymić ale nie w takich ilościach jak dymi moja ukochana MADZIA. więc nie stety nie macie racji pisząc że to paliwo. bo nie raz już podczas podróży np. do niemiec czy francji tankowałem paliwo tam i nic się nie zmieniło nadal dymiła a ja nie wiem co jest grane niestet i to mnie najbardziej boli że nie mogę tego zlokalizować i nawet serwis nie ma pojęcia komputer nie pokazuje błędów, i nikt nic nie powie a na wysłanie auta na 2 tygodnie do serwisu w celu rozebrania go na czynniki pierwsze nie mogę sobie pozwolić z dwóch powodów 1, nie mam drugiego auta, 2, na pweno zapłacił bym za to jak za zborze w serwisie a jakiś nawet dobry mechanik nie podejmie się zlokalizowania przyczyny- wiem bo już w swojej okolicy wszystkich szanowanych mechaników diesli i nie tylko odwiedziłem i nic. więc nadal mam ten problem i nadal czekam na pomoc

PostNapisane: 23 sty 2009, 21:24
przez Yard
Piszemy o tym co jest najczęściej przyczyną na podstawie własnych doświadczeń. Spróbuj może zastosować jakiś preparat STP do czyszczenia wtrysków. Mały koszt,a nie zaszkodzi. Sprawdz filtr powietrza.
Co to za szanowani mechanicy jak się diesla, który dymi boją?

PostNapisane: 24 sty 2009, 14:46
przez wiesiek3d
A dymi od początku jak ją masz, czy dopiero teraz?

PostNapisane: 24 sty 2009, 22:29
przez djjarosz2
jak ją kupiłem to przejechałem jakieś 800-900km do domu z Niemiec jechaliśmy na dwa auta i samochód niestety nie dymił-dymił jak normalny diesel delikatna chmurka i tyle a nie jak teraz jak PKS. później autem nacieszyłem się ze dwa trzy dni i zepsuła mi się.przestała palić. została zaprowadzona do serwis gdzie został wymieniony wzmacniacz pompy rf2a tak zwany kontrol yunit moduł wspomagający. po tej wymianie dodam tylko że był to autoryzowany serwis mazdy auto zaczęło bardzo mocno dymić. dymi tak aż do chwili obecnej. wróciłem do tych mechaników z autoryzowanej stacji mazdy i zostałem poinformowany że każdy diesel dymi i że mam jakieś chore zastrzeżenia co do ich pracy i że sobie coś na wkręcałem, ale ja wiem że premacy z silnikiem 2.0 DITD nie dymi tak gdyż mój znajomy ma taką mazdę z tym samym silnikiem i też 90KM a mój ojciec ma mazdę 626 tylko że 101 KM i ani auto ojca ani auto znajomego nie dymi tak jak autobus a moja mazda niestety tak dymi, a co do tych "szanowanych" mechaników bojących się dymiącego diesla to powiem tyle że powiedzieli mi że za VW, audi czy mercedesa czy BMW się zabiorą , za francuza także ale za japońca czy amerykańca to żaden z tych mechaników niestety nie chce się zabrać – wiem, umieją tylko jedno a za coś inneo nie chcą się zabrać a szkoda.

powiem jeszcze tyle, że auto oleju mi nie bierze od wymiany do wymiany, więc nie wiem co jest ci z serwisu sprawdzili mi pod komputerem auto i powiedzieli że wszystko jest ok od strony elektroniki a więc to coś z mechaniki- tylko co??????? na pewno nie turbina gdyż turbina została sprawdzona przez mojego dobrego znajomego mechanika-samouka i także serwis ją sprawdzał i zdaniem jednego i drugiego turbina jest OK. nie jest to zawór EGR bo poprosiłem znajomego tego co ma taką premacy co ja o zamienienie się na chwile zaworem. odłączyliśmy akumulatory odczekaliśmy z pół godziny, ykręciliśmy zawory i ja wziołem jego i przejechałem się na jego a on na moim- i co jego znowu nie dymiła a moja tak po staremu jak PKS.

więc proszę o kolejne podpowiedzi i propozycjeco do stanu mojego autka co to może byc.


pozdrawiam i dziękuję wszystkim za udzielone pomoce i podpowiedzi w sprawe auta brane z waszego doświadczenia.

PostNapisane: 24 sty 2009, 22:36
przez Iktorn92
Nie panikuj bedzie dobrze :D freshbratek mial to samo co Ty w 323F. Zaraz podesle mu linka to sie wypowie. Po krotce streszcze ze musisz dawac ostro w palnik przez jakis czas, dokrecac do 4-5tys rypm , wyczyscic IC i EGR oraz dolot zalac forte do baku i mysle ze pomoze o ile dymienie nie zniknie calkiem to bedzie malo dymic :) Freshbratkowi pomglo i cieszy sie madzia z odpowiednim odjesciem wiec i Ty bedziesz mogl. :P :P :P

PostNapisane: 24 sty 2009, 22:39
przez Yard
Z tego co piszesz to ci z ASO coś spartolili. Reklamuj usługę. Jeśli będą twierdzić, że sobie coś nawbijałeś do głowy to niech sprawdzą czy z rury leci wszystko zgodnie z przepisami – tylko przy tobie niech zrobią badania. Możesz wcześniej podjechać na stację diagnostyczną i sprawdź skład spalin, żebyś miał porównanie.

PostNapisane: 24 sty 2009, 22:53
przez Enduro
sprawdz dolot powietrza
i jego ewentualne nieszczelnosci
E.

PostNapisane: 25 sty 2009, 12:58
przez topik
Witam! Jeżeli serwis czegoś nie spartolił to wyczyść kolektor ssący i okna dolotowe w głowicy. Moja 323F jak jej depnąłem ostro to dymiła strasznie, za mną pozostawała czarna chmura dymu. Po wyczyszczeniu kolektora ssącego i okien dolotowych z sadzy jest dobrze. Pozdrawiam

PostNapisane: 25 sty 2009, 13:40
przez Grzechmazda 323fD
topik napisał(a):wyczyść kolektor ssący i okna dolotowe w głowicy

Najlepiej zrobić to przy wymianie rozrządu, w moim przypadku mechanior musiał zdejmować rozrząd. Moja kopciła jak smok wawelski a teraz nie wstydzę się ruszyć pierwszy spod świateł. Czasami zakopci ale nie tak jak kiedyś. Przebieg okolo 200tyś

PostNapisane: 25 sty 2009, 19:20
przez wiesiek3d
Powiedz mi co to za autoryzowany serwis Mazdy który naprawia tylko niemiecki diesle?
Moim zdaniem to oni spartolili robotę skoro przed naprawą nie kopciła.

PostNapisane: 25 sty 2009, 21:40
przez Issues
moja byla prema mialem tak ze jak dymiła to wieszal sie EGRna 5 biegu maiłem czyscic ic i dolot ale stwierdzilem ze agresywniej ja pokrece no i wszystko jej minelo :] ale czasem mialem frajde na parkingu jak ktos zaczał trabic przygazówka prema wydalała pole maskujace i koniec trabienia <lol>

filtr – czy od diesla?

PostNapisane: 2 lut 2009, 16:18
przez alm
Miałem coś podobnego (choć może nie aż tak). Zmieniłem filtr powietrza na Knecht od diesla i jest OK. Nie wiem, co tam było założone, bo producent nie pochwalił się swoim logo (było już na oko gorsze – miało mniej zakładek), a podobno (patrz poradnik x-Andiego) pasuje tam filtr od benzyny, choć słabiej przepuszcza powietrze i dieslowi może nie wystarczać. Po zmianie dać w rurę na autostradzie, żeby się przeczyściła i powinno pomóc.
Inna możliwość, to że wtryski (lub tylko jeden) kiepsko rozpylają paliwo i się nie do końca spala. I oczywiście szczelność/drożność dolotu.

PostNapisane: 14 lut 2009, 10:29
przez xANDy
Nie rozumiem jak zamieniałeś z kolegą zawór EGR – po co rozłączanie akumulatora?
Czy to aby na pewno był EGR?
To pierwsza rzecz, którą zająłbym się przy mocnym kopceniu. Może próbnie zaślepić?

Druga BARDZO ważna rzecz – jak jest z dynamiką auta?? – to może dać wartościowe wskazówki.
Trzecia rzecz – xeramic do diesla, forte – zalać, wyjeździć.
Czwarte – przeczyścić IC (jest fotorelacji kilka); i koniecznie sprawdzić szczelność CAŁEGO dolotu
Piąte – może być coś z wtryskiem, skoro dziwne z rury leci na postoju.

Pierwsze cztery rzeczy zrobić od razu. Ostatnią to potem.

PostNapisane: 14 lut 2009, 15:51
przez Wincam
Issues napisał(a):maiłem czyscic ic i dolot ale stwierdzilem ze agresywniej ja pokrece no i wszystko jej minelo


Ja miałem dokładnie ten sam problem! I zorbiłem jak wyżej kolega i u mnie również minęlo :) Kopciła się jak deptałem ;) az sie wykopciła i juz nie kopci i nawet dynamika sie poprawila! :)

PostNapisane: 15 lut 2009, 14:50
przez freshbratek
jak możesz to podeślij jakiś filmik z tego dymienia:)
bo strasznie mnie to intryguje aby dymiła na postoju ;/
moja na postoju nie dymi :)
a w trasie to obłoczek lekki, ale to trzeba się postarać aby tak było :)

PostNapisane: 5 mar 2009, 20:59
przez djjarosz2
zamówiłem zawór EGR i go wymioeniłem, przed wymianą wyczyściłem dokładnie sprężarką cały dolot i egr, auto nie stety nadal dymi chio troszeczke mniej, myslę że to może byc sterowanie do egr czy mam rację?????bo już mnie szkal za przeproszeniem trafia z tym autem gdzie nie pojade do jakiegoś mehanika każdy mówi coś innego. qrcze, nie mam już sił do mojej premacy.
a ponoc to niezawodny samochód
prosze o pomocną dłoń jeszcze.
pozdrawiam DjJarosz2

PostNapisane: 5 mar 2009, 21:22
przez yemek
A może tak przydało by się skalibrować wtryski?