Strona 1 z 2

stukające zawory

PostNapisane: 16 gru 2008, 20:55
przez daniel20
Witam wszytskich. Mam problem bo wyczytałem na poradniku diesla że w Ditd musi mieć regulowane zawrory co ok 30 tyś km. No i tak zrobiłęm. Dałem do bardzo dobrej firmy która mi wyregulowała zawory. powiedzieli że jeden miał za duży luz drugi zaś za may i ogólnie teraz jest dobrze. Zabrałem samochód i słysze takie "cykanie" podczas pracy silnika. Wiem że tego dźwięku nie było wcześniej a teraz jest. I najbardziej go słychać jak dodam gazu i obroty spadją to wtedy słysze te cykanie. wiem że są to odzywające się zawory. i nie wiem co z ty robić posiadacze premacy powiedzcie czy jest to normalne czy poprostu źle są wyregulowane??? Dodatkowo słysze jeszcze rytmiczne buczenie od strony filtra powietrza i tego też nie było a jak otwiorze pudło z filtrem buczenie się nasila. proszę o pomoc pozdrawiam.

PostNapisane: 16 gru 2008, 21:02
przez lukaszp
To cykanie to może być pompa podciśnieniowa, musiałbym się przysłuchać. Zaworów w dieslu raczej nie usłyszysz bo zagłuszają je wtryski.

PostNapisane: 16 gru 2008, 22:04
przez daniel20
no ok łukasz ale czemu zaczełem to słyszeć po regulacji zawrów???

PostNapisane: 16 gru 2008, 22:06
przez Jaksa
lukaszp napisał(a):Zaworów w dieslu raczej nie usłyszysz bo zagłuszają je wtryski.
Dokładnie ....
daniel20 napisał(a):Dodatkowo słysze jeszcze rytmiczne buczenie od strony filtra powietrza i tego też nie było a jak otwiorze pudło z filtrem buczenie się nasila. proszę o pomoc pozdrawiam.
Masz zle wyregulowane zaworki , skoro słyszysz " fukanie " z kolektora ssacego znakiem tego zawor ssący jest podparty ( nie ma w ogole luzu ) czyli cały misterny plan poszedł w p...... ;)

PostNapisane: 17 gru 2008, 12:20
przez say
Dokladnie tak jak napisal Jaksa, spiesz sie z ta regulacja bo zaraz bedziesz mial do wymiany 'ceramiczne podkladki' (poprawcie mnie w nazewnictwie jesli cos myle – kolega w warsztacie nazwal je kamykami :D), wypalone gniazdo zaworowe i zawor(y) do wymiany. Bagatela cos kolo 1200 zl w Szczecinie kosztowalo (szczescie w nieszczesciu, ze nie mnie to trafilo).

PostNapisane: 17 gru 2008, 17:06
przez daniel20
a jaki okres moge na tym jeździć??? od regulacji zrobiłem ok 200 km. a jutro jade na reklamacje nic się nie stanie do tego czasu???

PostNapisane: 17 gru 2008, 19:47
przez say
Po prostu jedz i reklamuj usluge, zrobiles 200 km to te kilka nic nie zmieni (kolega zrobil znacznie wiecej bo nie powiazal zbyt szybko faktow). Mysle, ze na ponownej regulacji sie skonczy. Nie paluj silnika jadac do nich :).

PostNapisane: 17 gru 2008, 21:02
przez daniel20
dzieki say za wskazówki. nie wiedział bym o tym z uwagi na to że jest to firma diesiel servis i ma bardzo dobrą renome w naszym województwie każde diesle robione są wiec myślałem że tak prosta czynnośc jak regulacja zawrów płytkowych nie bedzie robiła im problemu no ale cóż...

PostNapisane: 17 gru 2008, 23:41
przez Jaksa
daniel20 napisał(a):tak prosta czynnośc jak regulacja zawrów płytkowych nie bedzie robiła im problemu no ale cóż...
W DiTD nie ma płytek , a regulacja nie jest az tak prosta ( masz 4 zawory na cylinder , 2 dzwigienki i trochę roznych srubek ktorymi mozna krecic )

PostNapisane: 18 gru 2008, 08:30
przez daniel20
dzieki jaksa aleja już nic nie rozumiem. każdy mówi że tam są zawroy płytkowe już sams ię pogubiłem. a powiedz czy ta czynnośc jest aż tak skomplikowana żę można nawet wyregulowac gorzej jak było???

PostNapisane: 18 gru 2008, 09:47
przez say
daniel20, z poradnika wyczytaj wartosci luzow dla ssacych i wydechowych, podaj im te wartosci. Wiadomo, ze regulacja 'srubkowa', Jaksa, powiedz mi co to za 'kamyki', o ktorych pisalem wczesniej?

PostNapisane: 18 gru 2008, 16:35
przez Jaksa
daniel20 napisał(a):każdy mówi że tam są zawroy płytkowe
"Każdy" czyli kto ? Tak w ogole jest manual tutaj na forum wejdz poczytaj .....
say napisał(a):Jaksa, powiedz mi co to za 'kamyki'
Nie bardzo wiem o czym piszesz kolego :)

PostNapisane: 18 gru 2008, 23:55
przez daniel20
byłem na ponownej regulacji i powiedzieli że są tam trzy śruby a oni regulowali luz tylko na jednej bo pozostałych nie mogli odkrecic z uwagi na to że bali się że pognął dźwigienki. a teraz sie troche bardziej postarali i regulowali na trzech śrubach i jest idealnie auto pracuje duzo ciszej niesłychać luźnych zaworów i ustało te huczenie z kolektora ssącego. dziekuje wam chłopaki za cenne wskazówki i pozdrawiam. Wesołych Świąt Życze wam.

PostNapisane: 19 gru 2008, 00:04
przez Jaksa
daniel20 napisał(a): regulowali na trzech śrubach

<szok> trzema regulowali ? ciekawe jak długo bedzie dobrze hm.....
daniel20 napisał(a):Wesołych Świąt Życze wam
dziękuje kolego , Tobie tez zycze Wesolych Świąt no i szampańskiej zabawy w Nowy 2009 Rok.

PostNapisane: 19 gru 2008, 06:38
przez bodzioklb
Jaksa

powiedz no Panie kolego ile kosztuje fachowe regulowanie zaworow i ile to trwa.... przypadkiem bym wpadl na taki zabieg do Ciebie ;)

PostNapisane: 19 gru 2008, 11:06
przez Jaksa
Jaki silnik ?

PostNapisane: 19 gru 2008, 11:12
przez say
Jaksa napisał(a):
say napisał(a):Jaksa, powiedz mi co to za 'kamyki'

Nie bardzo wiem o czym piszesz kolego
Moj blad, rozmawialem przed chwila (by to wyjasnic) z mechanikiem i fakt, popierdzielilo mi sie, mowil mi wtedy o dwoch roznych silnikach a moja glowa zrobila kompilacje i wyszly bzdury, ktore nie dawaly mi spokoju.

PostNapisane: 19 gru 2008, 19:08
przez daniel20
to co trzema śrubami to źle regulować i czemu niby ma długo nie chodzi ć jaksa powiedz

PostNapisane: 19 gru 2008, 19:09
przez daniel20
a powedz mi jescze doi mazdy z tego co wiem chipa nie można bo nikt nie wie jak zmienić mape a power box to co o tym sądzicie???

PostNapisane: 19 gru 2008, 23:02
przez bodzioklb
Jaksa napisał(a):Jaki silnik ?


2.0 DiTD – 74 kW