Strona 1 z 1

Wymiana kompletnego rozrządu, co następnie wyregulować???

PostNapisane: 27 lis 2008, 12:28
przez daniel20
Witam Wszystkich!
W mojej mazdzie został wymieniony kompletny rozrząd, łącznie z pompa wody. Nie wiem czy była pompa blokowana podczas wymiany czy nie. Mianowicie co po wymianie musze wyregulować??? Wcześniej miałem audi i wiem że tam musiałęm nastawić pompe, dawkę, kąt wtrysku. A tu nie wiem. Dzwoniłem do serwisu to powiedzieli mi żę tu jakby pompa była źle ustawiona to samochód by mi źle chodził albo wogóle by nie chodził. W mojej audi poprostu czasem się zmulił i wiecej palił. Powiedziałem że teraz w zimie pali mi ok 8 w miescie to mówił że to norma. wiem że zawory chyba nie był regulowane. Pytanie czy po rozrządznie trzeba coś regulować koniecznie typu: dawka paliwa na pompie, kąt wtrysku, regulacja zaworów, podobno wymienia się blaszki przelewowe ale nie wiem gdzie one są i czy trzeba je wymieniać i jeszcze jedno w serwisie mówili mi żę tam przy regulacji zaworów bedzie czasem trzeba wymienić jakies płaytki bo to są zawory płytkowe i że niby trzeba je wymienić jak się reguluje dany zawór.
Proszę koledzy o pomoc pozdrawiam.

PostNapisane: 27 lis 2008, 21:49
przez poflek
daniel20, co do rozrządu to nie trzeba nic regulować. Zębatki się ustawia na znakach, zakłada pasek, napinacz i finito ;)
Pompy się nie rusza do zmiany rozrządu ale jeśli chodzi o ścisłość to przykręca się ją tylko w jednej pozycji (jest znak w postaci nacięcia). Kąt wtrysku regulowany jest elektronicznie przez zawór TCV. Praktycznie to nic na pompie się nie ustawia :]
Zawory warto wyregulować ale wszystkiego o nich się dowiesz z poradnika. Aha, żadnych płytek się nie wymienia ;)

PostNapisane: 30 lis 2008, 14:36
przez topik
daniel20 napisał(a):żę tam przy regulacji zaworów bedzie czasem trzeba wymienić jakies płaytki bo to są zawory płytkowe i że niby trzeba je wymienić jak się reguluje dany zawór.


Witam!Płytki są w silniku 2.0 D RF.

PostNapisane: 30 lis 2008, 22:09
przez Janusz626
topik napisał(a):Płytki są w silniku

... przypomniales mi sytuacje z przed dwóch lat, jak ja chcialem sie dowiedziec o reg. zaworow i pan z serwisu Mazdy chyba na slasku powiedzial wlasnie ze tam sie nie kreci srubkami do szczelinomierza tylko dobiera sie grubosc platynek :] <killer>

PostNapisane: 1 gru 2008, 00:30
przez misb
A jaki to serwis, bo wolałbym go omijać szerokim łukiem ? No chyba że przez te dwa lata gość się doszkolił :|

PostNapisane: 1 gru 2008, 00:47
przez Janusz626
...nie pamietam ktory to serwis, moze we Wroclawiu a moze w Bytomiu a moze gdzies indziej nie pamietam jakia miejscowosc,l mialem tylko telefon ale go skasowalem a kiedys mechanior u mnie w PTR powiedzial: ..panie jaka raegulacja, tam jest regulacja hydrauliczna i samo sie ustawia hahaha i takie wlasnie byly moje poczatki mojego DiTD :D