Moduł ROM pompy (nr 131700-0011)

Postprzez konerr » 3 cze 2008, 23:00

Witam,
mam problem z modułem, który najprawdopodobniej jest uszkodzony o nurze 131700-0011 dotyczy to Mazdy Premacy z silnikiem 2.0TDI . Na necie znalazłem na w katalogu DENSO że jest to Jednostka pamięci ROM ale nie wiem czy o to chodzi. Jest to niewielki moduł czteropinowy. Myślałem że może jest to czujnik siśnienia ale jest szczelnie zalany wiec to na pewno nie to. Jeśli ktoś wie co to może być i do czego służy to bym był bardzo wdzięczny za info.

[Edit by mod: sam zmieniłem temat w końcu...]
Ostatnio edytowano 5 cze 2008, 12:37 przez konerr, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 13:07
Posty: 15
Skąd: Lublin

Postprzez MarekW » 4 cze 2008, 09:48

A ta czesc to gdzie jest umieszczona? Bo jak na pompie wtryskowej to jest to pamiec eeprom gdzie sa zapisane korekcje dawki dla konkretnej pompy. (Kiedys byl to rezystor korygujacy).

Ponoc mozna zamienic to cos z innej pompy i tez powinno dzialac bo dokladnosc pomp DENSO jest tak wysoka ze drobne roznice parametrow nie wplywaja znaczaco na jej prace.
Oczywiscie nie bedzie to optymalna praca .. oczywiscie korekta tych parametrow zapisanych w ROMie jest mozliwa na spacjalnym stanowisku np. w MABI.

Komputer samochodu na podstawie danych z tej pamieci koryguje dawke paliwa i dobiera ja optymalnie dla danej pompy.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 4 cze 2008, 10:57

MarekW napisał(a):Komputer samochodu na podstawie danych z tej pamieci koryguje dawke paliwa i dobiera ja optymalnie dla danej pompy.
Wydaje mi się, że odwrotnie – komputer daje sygnał dawki a pompa sama ją korguje poprzez zapisane w ROMie dane.
Ale prawda jest na pewno to, że
MarekW napisał(a):Ponoc mozna zamienic to cos z innej pompy i tez powinno dzialac bo dokladnosc pomp DENSO jest tak wysoka ze drobne roznice parametrow nie wplywaja znaczaco na jej prace
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 4 cze 2008, 12:27

xANDy ... z calym szacunkiem dla Twojej osoby, ale musze sie nie zgodzic .. pompa nic nie koryguje a tylko wykonuje polecenia z komputera (bo to jest urzadzenie mechaniczne).

A ze pompe robi DENSO i ze kazda moze byc troszke inna to te roznice w jej charakterystyce sa zapisywane w ROMie (pamieci) do ktorej ma dostep komputer samochodu. Ten ROM to swoista mapa parametrow.
I tak komputer dostaje z pompy informacje o predkosci obrotowej, temperaturze. Pewnie wtedy komputer odczytuje korekte z ROM'u i nastepnie decyduje na jak dlugo otworzyc/zamknac zawor SPV i jak przesunac kat wtrysku przy pomocy TCV. Dodatkowo komputer bierze pod uwage polozenie pedalu gazu, cisnienie doladowanie i inne dane z czujnikow, aby jezdzilo sieprzyjemnie :–)

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez rexwolf » 4 cze 2008, 19:52

tylko dlaczego kosc pamieci jest na pompie lub nie w jednostce sterujacej jak w innych samochodach? Przeciez i tak sygnały z czujników wracaja do kompa. Moze dlatego ze kosc jest intergalna czascia pompy. Inna pompa inny wsad danych? Ciekawe czy z ditd są rózne, i czy przełożenie od 101 czy 110 KM do 90 KM cos by poprawiło na mocy tej oststniej. Myśle, ze elektrycznie podmanka jest wykonalna. Moze ktos próbował zabawy?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez xANDy » 4 cze 2008, 20:53

Dlaczego jest na pompie? bo jest na pompie. Amen.

silniki 90 i 101 RF2A róznią się komputerem a nie pompą.
Silniki 110 RF4F (w 323/premacy 101 i 90 RF3x) mają podobną pompę ale inne sterowanie komputera. Kość rom nie ma tutaj znaczenia dla mocy motoru.


Element możesz albo znaleźć w mabi bądź innym miejscu (patrz ostatnie punkty poradnika) albo na szrocie (jak ktoś Ci pozwoli "rozdziewiczyć" pompę...). Możesz kupić jeszcze padniętą pompę i przełożyć z niej rom.
Ostatnio edytowano 24 kwi 2014, 22:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: aktualizacja
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rexwolf » 6 cze 2008, 20:51

W ROM-ie jest wszystko, prawdziwy tiuning to zmiana map. ROM jest jak mózg, czujniki jak konczyny jak zmysly, one maja tylko odczytywać, lepiej lub gorzej w zaleznosci od wersji silnika (im nowsza wiecej czujników). Pompa to tylko plujka niczym usta. Nowsze slniki mialy inne końcówki wtrysków i pewnie coś tam jeszcze. Być może tak dobrane, ze nie trzeba było korygować dawek paliwa, np zamast 6 – 5 otworków o mniejszej średnicy ale to juz czcze dywagacje. Może znajdzie się jakiś fachowiec i poprawi.
Możejak z sądą lambda w benzyniakach, są dwie petle sterowania, jedna zaknieta z większym udziałem ROM druga otwarta (gaz do dechy) z mniejszym.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez fox11 » 6 cze 2008, 21:26

xANDy napisał
xANDy napisał(a):Dlaczego jest na pompie?


Bo powtarzalność parametrów pomp przy produkcji nie jest 100%, ta kość powoduje nic innego jak korekcje +/– do wartości które życzy sobie producent danej marki auta, i dlatego teoretycznie ta sama pompa (ale z innym chipem) dla dwóch różnych typów silników nie pracuje zamiennie, ale już dla dwóch tych samych silników np. MZR-CD już pracuje zamiennie (bez udziału MABI ;P )
Wyobraźcie sobie że dla każdej pompy kalibruje sie komputer pokładowy, koszty niebagatelne. <glupek2>
Natomiast podmiana chipa pompy na jakiś od innej pompy może spowodować zwiększenie odchyłek od wartości założonej w kompie autka i jazda może przestać być przyjemna, może się też tak zdarzyć że chip "wszczeli" się w odchyłkę pompy i będzie ok.
Może też odchyłka być na tyle mała że w całości układu zostanie to skorygowane przez komp. pokładowy.
Loteria
<co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez xANDy » 6 cze 2008, 21:26

rexwolf napisał(a):W ROM-ie jest wszystko, prawdziwy tiuning to zmiana map. ROM jest jak mózg
Masz rację – ale w tych pompach (z tego co słyszałem) to jest właśnie inaczej. Nie tutaj dokonuje się tuningu... to tylko służy (ponoć) do kokrekcji pompy, żeby każda z fabryki miała identyczne parametry.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 6 cze 2008, 22:30

Tez obstawiam ze mapa jest w komputerze a ROM pompy to tylko korekta jej parametrow aby byla tak jak powiedzial xANDy – identyczna.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez wolny » 7 cze 2008, 09:55

MarekW napisał(a):Tez obstawiam ze mapa jest w komputerze a ROM pompy to tylko korekta jej parametrow aby byla tak jak powiedzial xANDy – identyczna.

i jak "nie działa" ROM pompy wtryskowej to świeci się kontrolka świec żarowych <list> a samochód jedzie dalej bez zauważalnych zmian – jedzie na parametrach "default'owych" pompy, zapisanych w ECU. Polecam DOKłADNIE sprawdzić okablowanie i wiązkę (3 przewody) biegnące do ROM – założę się o duże pivo że nie u jednego z was kable są poprzecierane... przecież leje nam się ropka z SPV i TCV.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez xANDy » 7 cze 2008, 13:33

Zastanawiam się do czego ten post nam służy – bo kolega konerr nie odezwał się juz ani słowem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fox11 » 7 cze 2008, 14:18

pewnie okazało się że to nie pompa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez rexwolf » 7 cze 2008, 15:58

jak to do czego do "rasowania" naszych krówek.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez konerr » 12 cze 2008, 13:50

Dzięki serdeczne wszystkim za info. w ramach wyjasnienia mojego problemu chcę powiedzieć, że nie był to oczywiście problemem tego moduł ROM od pompy wtryskowej dowiedziałem się w serwisie w niemczech zresztą w salonie którym własciciel jest polak, iż ta pamięć przechowuje informację korekty dla tej pomy (tzn. każda pompa jest inna wychodząc z produkcji dlatego kazdą z osobna testują i wprowadają korektę na pamięć aby wszystkie pompy miały podobne parametry) Jednak jak mi powiedział firma DENSO która produje moduły tak skomplikowala soft aby nikt nie mógł ingerować w to bo wtedy mozna by było robic ciekawe rzeczy :D
Wracając do problemu z jakim się borykałem okazało się że był to sprawka czujnika połozena wału. Jedan z przewodów w wiazce był uszkodzony od tego czujnika.

jeszcze raz dzięki za informację przyznaję że teraz mi się [tiiit] pomyka Prymacką
a'propos ma ktoś może instrukcję obsługi Premacy 2.0TDi powyżej 2004 w PDF i PL

konerr
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 13:07
Posty: 15
Skąd: Lublin

Postprzez MarekW » 12 cze 2008, 15:29

A mozesz dokladnie opisac jak wygladal Twoj problem , jak sie auto zachowywalo i dlaczego na poczatku podejrzewales pompe i ROM?

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez konerr » 13 cze 2008, 11:19

Zaczeło się od tego, że auto nie miało moc;y przy większych obrotach mulił się przy jeździe wogóle się nie dało jechać. Postawiłem go do serwisu, mechanik wymienił mi rozrząd bo już był luźny i wyją pamięć rom i zasugerował że może byc padnięta bo była połamana przy mocowanich i wisiała luźno.
Wykonałem parę telefonów gdzie serwisują mazdy ale w polsce otrzymywałem odpowiedzi lakoniczne na temat tego problemu a tym bardziej niewiele się dowiedziąłem o tym module dopierow w salonie gdzie była sprzedana ta Premacy'ka dostałem konkretne wskazówki i informację.
I skonczyło się na tym, że podłączyłem go do kompa i wskazał właśnie błąd na czujniku położenia wału i tak doszliśmy że to kabelek na wiazce.

konerr
Początkujący
 
Od: 28 sty 2008, 13:07
Posty: 15
Skąd: Lublin

Postprzez xANDy » 15 cze 2008, 19:38

Czyli jak zwykle mieliśmy rację (jako forum).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez robertlublin » 8 lis 2013, 18:46

Witam, w mojej Premacy mechanik też stwierdził że mam zepsuty ten moduł. Objawy: miganie świec żarowych, wahania obrotów, brak wskazania temperatury. po odłączeniu tego modułu, obroty już powróciły do normy ale miga wskaźnik świec żarowych i nie ma wskazań temperatury. No i co na to poradzić? Można gdzieś znaleźć taki moduł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2011, 20:44
Posty: 34
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2,0 Diesel 2000r.

Postprzez seba626 » 8 lis 2013, 21:06

sprawdz dobrze kable moze jest jakies przetarcie lub uszkodzenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy