Strona 1 z 5
metaliczne dzwonienie na zimnym silniku 2.0 DITD (raczej nie

Napisane:
25 maja 2008, 18:36
przez franzzz34
Witam,
jestem od niedawna szczęśliwym (bądź nie:) nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM rocznik 2002 . Wszystko było ok, a ostatnio po odpaleniu zimnego silnika słyszę dziwny metaliczny odgłos (dzwonienie, chrobotanie). Trudno zlokalizować skąd, ale wydaje mi sie, że od strony rozrządu, kół pasowych, alternatora. Po rozgrzaniu silnika ustaje, podobnie jak odpalam ciepły silnik też tego nie ma. Czy to mogą być jakieś łożyska np. alternatora? lub stukanie paska rozrządu o obudowę, bo napinacz już się kończy? Może jakieś problemy ze smarowaniem? To jest naprawdę głośny dźwięk, słychać go dobrze w kabinie jak i stojąc kilkanaście metrów od samochodu. Trudno mi tylko określić, czy to bardziej metaliczne stukani, czy jakiś taki chrobot łożysk. Samochód nie traci mocy, nie ma innych objawów, nie zapala się check engine.
Proszę o jakieś podpowiedzi, pomysły itp., bo znając naszych mechaników "fachowców" to mnie skasują zaraz jak za remont silnika:(
Z góry dzięki, pozdrawiam

Napisane:
25 maja 2008, 20:06
przez xANDy
Znajdź kogoś, kto ma podobny samochód (taki sam silnik – DiTD) w swojej okolicy (a nie wiadomo skąd jesteś) i trzeba takie rzeczy organoleptycznie stwierdzić.

Napisane:
26 maja 2008, 21:33
przez franzzz34
Już uzupełniłem mój profil. Niestety nie znam nikogo z okolicy, kto ma mazdę premacy dłuższy czas i jakieś doświadczenie z usterkami:( Liczyłem na to, że ktoś może spotkał się z podobną sytuacją

Napisane:
26 maja 2008, 22:07
przez arturo8
moze pompa wspomagania, podobny mam dzwiek na zimnym silniku jak rusze kierownica wszystko wporzadku


Napisane:
29 maja 2008, 10:07
przez xANDy
franzzz34 – szukaj
kogokolwiek z DiTD (323, 626, premacy)
franzzz34 napisał(a):nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM typ silnika RF2A rocznik 2002
Sorry – ale tutaj musisz się zdecydować – bo jedno wyklucza drugie. Chyba, że masz przekładany silnik. Sprawdź w poradniku a będziesz wiedział, który masz naprawdę motor.

Napisane:
29 maja 2008, 15:14
przez franzzz34
xANDy napisał(a):franzzz34 – szukaj
kogokolwiek z DiTD (323, 626, premacy)
franzzz34 napisał(a):nabywcą mazdy premacy 2.0 DITD 101 KM typ silnika RF2A rocznik 2002
Sorry – ale tutaj musisz się zdecydować – bo jedno wyklucza drugie. Chyba, że masz przekładany silnik. Sprawdź w poradniku a będziesz wiedział, który masz naprawdę motor.
Faktycznie mój błąd, z poradnika wychodzi, że typ silnika to RF4F lub RF3F ...niezbyt dokładnie go przejrzałem i sie walnąłem.
Jeżeli chodzi o te odgłosy to zaczynam podejrzewać webasto. Teraz jest cieplej i żadnego grzechotania po odpaleniu nie słyszę. Webasto mam na 100% dokładane przez poprzedniego właściciela i za cholerę nie wiem co to za firma . Trudno nawet zmienić jakieś ustawienia bo w panelu sterującym jest walnięty wyświetlacz i widać tylko fragmenty wyświetlanych danych.
Teraz moje pytanko (bo kompletnie sie nie znam na webasto) ...czy są tam jakieś elementy napędzane przez pasek, ewentualnie czy są jakieś łożyska, które mogły się rozsypać?
Pytam ogólnie, a nie o ten typ co mam, bo nie wiadomo co to jest:)

Napisane:
29 maja 2008, 18:00
przez MarekW
ja jestem z Łodzi i mam DITD z 2002 (323F ) nie jest to premacy ale ten sam silnik .. możemy porównać odgłosy.
Marek
ps. nie mam webasto ani nie wiem co to jest :–).

Napisane:
29 maja 2008, 20:37
przez magicadm
"mlaska" pasek rorządu?
Stawiam na to w 99%
PS
Jak masz niedaleko do Łęczycy – być może w weekend będę mógł obsłuchać Twoje autko


Napisane:
29 maja 2008, 21:52
przez Jaksa
magicadm napisał(a):mlaska" pasek rorządu
Ja mysle ze to paski klinowe sa na smietnik....

Napisane:
29 maja 2008, 22:16
przez thomass
DOKLADNIE PRZEJRZYJ PASKI .JA MAM TO SAMO .PASKI POPEKANE.PORUSZAJ NIMI A SIE PRZEKONASZ.

Napisane:
29 maja 2008, 22:24
przez magicadm
Jaksa napisał(a):Ja mysle ze to paski klinowe sa na smietnik....
Opsss...fucktycznie
O tym to juz całkiem zapomniałem
Ale daję 50 na 50 na pasek rozrządu


Napisane:
29 maja 2008, 22:32
przez Jaksa
magicadm napisał(a):daję 50 na 50
Masz jeszcze publicznosc lub telefon do przyjaciela


Napisane:
30 maja 2008, 12:47
przez franzzz34
Dzięki za podpowiedzi,
Jutro będę miał trochę więcej czasu, to może wreszcie znajdę przyczynę. Podejrzewam, że gdyby to był jakiś pasek, to tak samo by klepał na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, ale zobaczymy. Podłubie trochę przez weekend przy madzi i napiszę co i jak:)

Napisane:
30 maja 2008, 12:53
przez magicadm
franzzz34 napisał(a):Podejrzewam, że gdyby to był jakiś pasek, to tak samo by klepał na zimnym jak i na rozgrzanym silniku
Niestety tak nie jest
Zdejmij paski klinowe i odpal – 5 minut roboty:)

Napisane:
1 cze 2008, 10:30
przez Norbert122
Mam to samo na zimnym silniku, u mnie sa to paski klinowe, wystarczy raz na jakis czas popsikac silikonem albo odrobina smaru miedzianego w sprayu i nic nie slychac.
Przy 2 tys/m wydaje dzwoniące odgłosy

Napisane:
25 sie 2010, 20:53
przez darek74
Na początku myślałem że to jakieś wibracje blachy osłony znalazłem pękniętą gumę przy rozrządzie ale to nie to. Dźwięk jest taki jak w emzetce dało się wysokie obroty i słychać było dzwoniące pierścienie. Nie wiem co myśleć paliwo leję V-power, lub Verva. Troszkę dziwne bo te dżwieki oscylują w przedziale 1900-2000 przed i potem jest ok. Proszę o pomoc.
Re: Premacka przy 2 tys/m wydaje odgłosy dzwoniących pierścieni chyba?

Napisane:
25 sie 2010, 21:49
przez say
Mam coś podobnego od niemal 80 tyś. km. Na początku wszystko sprawdziłem (zawory, wtryski,itd.), wsio ok i przestałem zwracać uwagę.
Re: Premacka przy 2 tys/m wydaje odgłosy dzwoniących pierścieni chyba?

Napisane:
25 sie 2010, 21:52
przez darek74
Miejmy nadzieję że to może paliwo niby Verva i v-power ale kto wie jaka partia tylko że tankowałem nawet Lotosa i nic. Po prostu nie lubię jak mi coś puka , dzwoni itd. Jest coś jeszcze wlałem olej Elf 10W40 sam nie wiem.
Re: Premacka przy 2 tys/m wydaje odgłosy dzwoniących pierścieni chyba?

Napisane:
25 sie 2010, 22:07
przez say
Poczytaj jeszcze o pompie vacum, lubi dzwonić

.
Re: Premacka przy 2 tys/m wydaje odgłosy dzwoniących pierścieni chyba?

Napisane:
28 sie 2010, 20:25
przez pawlo1030
od jakiegoś czasu słyszę u siebie podobne dziwne dźwięki jakby terkotanie ale objaw występuje tylko:
po jakiś 3-4 min po odpaleniu podczas jazdy w okolicy 1800obr i wyższych
dzieje się to tylko na zimnym silniku
terkotanie wzrasta wraz z rosnącymi obrotami silnika
ustaje jak wskazówka na wskaźniku temperatury podniesie się ponad czwartą kreskę od dołu
jak temperatura silnika jest optymalna to cisza jak makiem zasiał
pompa vakum dawała by dziwne odgłosy niezależnie od temperatury? albo może ja źle myślę.