Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez losrekinos » 21 lut 2011, 14:54

Ciekawe. Niezle kombinujesz. W takim razie moj nowy zawor TCV jest z maja 2010, natomiast stary byl z wrzesnia 2000. Data produkcji auta z VIN dekodera wychodzi pazdziernik 2000. Czyli nabiera to wszystko sensu :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez bax » 23 lut 2011, 17:49

Witam wszystkich. Mam jedno pytanie odnośnie powyższego tematu, mam mazde 6 2005r. i nie wiem jak może się objawiać uszkodzony zawór TCV, widzę że dużo osób doknął ten problem i chciałbym znać ewentualne objawy tej właśnie awarii. Z góy dzięki za podpowiedź.
bax
 

Postprzez rybishon » 21 mar 2011, 16:34

Cześć,
u mnie objawy były różne, lało się spod auta i mam do wymiany 1m2 kostki na podjeździe :) , aż któregoś pięknego poranka zaświeciła się kontrolka ładowania co potwierdziłem później brakiem ładowania. Jaki to ma związek -ano taki, że z zaworu ciekło po stykach, po przewodach i rozpryskiwało się m.in. w okolicach alternatora, aż zaczął stopniowo dawać znać -dalej już wiadomo. W między czasie miałem kilka delikatnych wycieków, a to kapnął olej, a to płyn chłodniczy z przetartego węża, wszystko się mieszało i uśpiło moją czujność do momentu, aż zaczęła kapać spod modzi czysta ropa, więc po nitce do kłębka i doszedłem do TCV. Plan mam taki jak koledzy wcześniej proponowali, zawór działa jako zawór więc planuję dokładne odtłuszczenie, podlutowanie przewodów i zaklejenie żywicą "na zawsze". Dalej to już obserwacja i ewentualna wymiana na nowy, nie wiem jeszcze jaki ale pewnie jak przyjdzie co do czego to oplowski :) (nic nie sugerując) i to tyle, jak opanuję i poobserwuję to opiszę rezultat.

pzdr. wszystkich cieknących
R.

ps.
a tu jeszcze ciekawostka od OPLA :)
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284287612

Oznaczenie na oryginalnym (cieknącym) zaworze to 7C -wymontowany z Premacy 2002 DiTD 2.0
Premacy DITD 2.0 <2002>
Początkujący
 
Od: 11 sie 2008, 15:45
Posty: 5
Skąd: Turek
Auto: Mazda Premacy DITD 2.0 <2002>

Postprzez Enzoo » 17 maja 2011, 11:32

Ten z lewej jest do Mazdy, a ten z prawej do Opla.

Obrazek

Jeśli rzeczywiście różnią się tylko symbolem i ceną to jest to, nie ma co owijać w bawełnę, zwykłe oszustwo (w ludzkim rozumieniu) i robienie z użytkowników Mazd zwykłych jeleni. Jak będę chciał wyrzucić 400 stówki, to wolę oddać organizacji charytatywnej niż korporacji motoryzacyjnej.

Może się mylę.. chociaż.. jak kupowałem zaślepkę do halogenów do Premacy, to kupiłem taką samą do 323, gdyż była dużo tańsza – ale to chodziło o kwoty innego rzędu.
Ostatnio edytowano 17 maja 2011, 12:01 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Riki » 17 maja 2011, 11:56

bax napisał(a): Mam jedno pytanie odnośnie powyższego tematu, mam mazde 6 2005r.


Ty nie masz TCV.. :) masz za to SCV :P ale z tą kwestią odsyłam Cię do innego działu i do poradnika
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dżeki » 19 maja 2011, 19:01

Witam panowie.wymieniony zawor tcv [cieknacy] nr.32 4U. Numeru nowego zaworu niestety nie znam ale na pudelku jest 096360-0620 jak na zdieciu po lewej zakupiony w HOFFMAN Rzeszow ,nie u Rikiego niestety <glupek2> przebieg przy wymianie 265.000
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 maja 2008, 12:16
Posty: 23
Skąd: Kraków
Auto: 323F 2.0 DITD 90Km 99r.

Postprzez szopen89 » 23 maja 2011, 20:29

Witam mam takie pytanie, czy jak komputer ten pod nogami pasażera zostanie zalany ropą, to on się spali???, czy pompa wtryskowa nie będzie chodziła tak ja trzeba . jeżeli komputer został zalany ropą to m

oże być przyczyną ze samochód z rana gorzej pali i stuka w silniku??? jest takie prawdopodobieństwo ? proszę o jakaś poradę odp
Początkujący
 
Od: 11 lut 2011, 22:54
Posty: 4

Postprzez WLAD69 » 15 lip 2011, 22:57

Riki napisał(a):P.S
Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.

u mnie auto ma 115000 i TCV jest prawdopodobnie do wymiany <dupa>
pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez Arni_Toruń » 15 lip 2011, 23:19

WLAD69 napisał(a):
Riki napisał(a):
pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze <glupek2>


zajrzyj do wątku o odczarowywaniu SPV. Nawet go wykręcac nie trzeba, tylko odkręc dekielek z gniazdkiem, odtłuść i uszczelnij od wewnątrz piny we wtyczce.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 19:27
Posty: 41

Postprzez WLAD69 » 15 lip 2011, 23:46

Arni_Toruń napisał(a):
WLAD69 napisał(a):
Riki napisał(a):
pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze <glupek2>


zajrzyj do wątku o odczarowywaniu SPV. Nawet go wykręcac nie trzeba, tylko odkręc dekielek z gniazdkiem, odtłuść i uszczelnij od wewnątrz piny we wtyczce.

tak zrobie,tylko czasu wciaz nie ma-a jak jest czas to auto potrzebne wiec nie da sie uszczelniac. <zawstydzony>
a jeszcze przy okazji-chcialem spojrzec na komputer ,czy nie jest juz zalany ropa.odchylilem dywanik,ale jest problem-ta puszka ma tylko dwie gorne sruby.z dolu -tam gdzie mozna bylo sie spodziewac srub,sa okragle blaszki <nie> jak dostac sie do tego ustrojstwa?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez Arni_Toruń » 16 lip 2011, 00:15

WLAD69 napisał(a):odchylilem dywanik,ale jest problem-ta puszka ma tylko dwie gorne sruby.z dolu -tam gdzie mozna bylo sie spodziewac srub,sa okragle blaszki <nie> jak dostac sie do tego ustrojstwa?


już tam zaglądałem ale teraz cieżko mi sobie przypomnieć jak to było z tymi pozostałymi śrubami. Na pewno nie było żadnej zmyłki, śruby są tylko jakoś schowane.
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2011, 19:27
Posty: 41

Postprzez WLAD69 » 17 lip 2011, 20:20

a z jakiego silnika opla pochodzi ta pompa V5 denso?
1,7 czy 2,0?
bo na razie wyeliminowalem silnik 1,7 isuzu bo tam jest pompa boscha.
edit: chyba nieco sie zamotalem <serduszka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez Enzoo » 18 lip 2011, 08:24

Jak mnie pamięć nie myli to Isuzu robi do Opla silnik 1,7 i tam jest interesująca nas pompa.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez zbyszeksw » 26 lip 2011, 08:09

Witam, minęło kilka miesięcy od ostatnich wpisów o działaniu oplowskiego zaworu tcv w mazdach. Napiszcie jak wam się sprawdza ta podmianka
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 07:03
Posty: 7

Postprzez zbyszeksw » 26 lip 2011, 08:15

Witam minął jakiś czas od dyskusji o tcv. Jak z perspektywy czasu działają wam oplowskie tcv w mazdach. Czy zauważacie jakieś różnice?
Początkujący
 
Od: 26 lip 2011, 07:03
Posty: 7

Postprzez Enzoo » 26 lip 2011, 15:24

Mody na wakacjach, więc przypomnę, że nie piszemy postu pod postem. A co do różnic, to też jestem ciekaw, ale z tego co słyszałem to nie było.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez WLAD69 » 26 lip 2011, 20:54

to ja korzystajac z okazji zapytam-czy trzeba do zasilikonowania zaworu tcv odkrecac go z pompy ?chodzi mi o to ,czy ropa cieknie z zaworu takze na unieruchomionym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2011, 19:54
Posty: 24
Auto: mazda 323 bj ditd 101KM

Postprzez fabus » 26 lip 2011, 22:28

Kolego.. zapewne musisz go wytrzec i osuszyc.. Jak MOJA stała na parkingu podkładałem kartonik pod silnik żeby oblukac czy kapie na postoju, ale śladów nie zauważyłem.
Ja zafundowałem sobie oplowski zaworek i spokój ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 20:13
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2011, 22:31

fabus napisał(a):Ja zafundowałem sobie oplowski zaworek i spokój


Żadnych zmian w pracy czy mocy silnika na oplowskim?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fabus » 27 lip 2011, 07:21

Bynajmniej ja nie zauważyłem.. Może wyciek nie był duży i nie powodował zauważalnego spadku mocy czy zmian w pracy silnika.
Faktem jest, że doleciało mi do alternatora i musiałem go wymienic..
Iść dobrze idzie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2009, 20:13
Posty: 6
Skąd: Suwałki
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy