Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)

Postprzez Riki » 22 paź 2010, 22:58

Wiecie chociaż co oznaczają te numery? może to tylko nr serii i co wtedy? :D

optinet napisał(a): jakoś oznaczenie na pudełku do mnie nie przemawia


W przypadku zaworów Denso? które po dziś dzień jest only made in japan – OK..... :P

P.S
Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5581 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez losrekinos » 23 paź 2010, 07:40

Hej Riki,

zgaduje ze masz te zawory na sklepie? Jakas specjalna cena dla forumowiczow :> ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 13:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez Riki » 23 paź 2010, 10:11

losrekinos napisał(a):zgaduje ze masz te zawory na sklepie? Jakas specjalna cena dla forumowiczow


Mam cały asortyment Denso – .....w kwestii ceny zapraszam na biuro@vagsklep.pl :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5581 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomzwolin » 23 paź 2010, 10:16

w takim razie dobrze zrobiłem ze kupiłem używkę zawór na gwarancji bo nie uśmiecha mi się pompy za jakiś czas robić to auto ma śmigać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez optinet » 23 paź 2010, 17:13

Riki napisał(a):W przypadku zaworów Denso? które po dziś dzień jest only made in japan – OK.....
No cóż nikt nie neguje że oba zawory są made in japan zresztą jak na „chińszczyznę” są zbyt topornie wykończone ale jaka jest gwarancja że:
1. W różnie oznaczonych pudełkach nie jest ten sam zawór ?
2. Jeżeli faktycznie zawory w swojej konstrukcji i działaniu są inne w co mocno wątpię to czy znając przedsiębiorczość Polaków w pudełko od Mazdy nie jest wkładany zawór od Opla ?, w końcu 450 zł. na sztuce to niezły zysk.
Według mnie zawory są takie same ale inaczej oznaczone i nieuczciwy sprzedawca sprzedając zawór Opla jako część Mazdy w pewnym sensie niczym nie ryzykuje tym bardziej że na fakturze jest „części do pomp diesla”.
Co takiego mogłoby być w tych zaworze że jest ponad 100 % różnica w cenie ?, może sitko z platyny albo drut w cewce ze srebra ale po co ? … Jak pisałem w poprzednim poście ja kupiłem niby ten oryginalny ale ma on zupełnie inne oznaczenie od tego wykręconego z Premacy który wsadziła fabryka więc mogę domniemywać że to zawór oplowski, gdybym miał numery z zaworu Opla to byłaby pewność. To co piszę to taka moja teoria i mogę się oczywiście mylić ale chyba warto to sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Ptrs » 23 paź 2010, 19:56

Riki napisał(a):Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.


Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 10:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

Postprzez Riki » 23 paź 2010, 21:43

Ptrs napisał(a):Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?


Na wielu egzemplarzach. Swoje auto podałem jako przykład – bo znam je najlepiej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5581 (2/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez thunder-c » 24 paź 2010, 10:39

Riki napisał(a):
thunder-c napisał(a):przecież problem jest rozwiązany zarówno SPV jak i TCV od "opla" pasują i dobrze się sprawują tyle w temacie


Ooooczywiście! :D

........jako moderator proszę o nie pisanie nieprawdy :) i wprowadzania forumowiczów w błąd. Załozyłeś? jesteś zadowolony? świetnie! ale nie każdy planuje w najbliższym czasie remontowac pompę przy zaoszczędzeniu kilku stówek – chyba, że dopiszesz to w poście powyżej to spoko <faja>
Panowie zatankujmy lipnej ropy, przecież jeździ no nie? załóżmy klocki tomexa, przecież hamują... jedźmy na automat, fantastycznie myje auto! ok.... tak samo jest z TCV od Opla – miejcie tego świadomość.


wałkowałem ten temat dosyć mocno w roku ubiegłym, porównujesz zawór (na 99,9% ten sam) ale gdyby nie, – to czym mogą się one różnić wg Ciebie? i w jaki sposób mogą negatywnie wpłynąć na pompę ? nikt mi tego nie potrafił wyjaśnić a dzwoniłem tylko do Polskich przedstawicieli Denso, może warto by uderzyć gdzieś dalej, są produkowane przez tą samą firmę, wyglądają tak samo, mają taką samą rezystancję. A porównanie do klocków i lipnej ropy nie ma się tutaj zbyt dobrze.

nie chce nikogo wprowadzać w błąd i narażać na dodatkowe koszty, piszę to na własnym przykładzie i przykładzie znajomego on jeździ 2 lata ja rok, kolega z forum na "oplowskim" SPV, chyba już 3 sezon i nie widzę żeby zgłaszał jakieś problemy, jeśli u mnie wynikną na pewno dam znać

co do oznaczeń na TCV wyciągniętym z mazdy to 32 12B, na oplowskim nie sprawdzałem
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 18:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez optinet » 24 paź 2010, 19:28

thunder-c napisał(a):co do oznaczeń na TCV wyciągniętym z mazdy to 32 12B

Dzięki thunder-c za numer :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 18:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez Ptrs » 25 paź 2010, 12:50

Riki napisał(a):
Ptrs napisał(a):Ten wniosek opierasz na czymś jeszcze, czy tylko na swoim aucie?


Na wielu egzemplarzach. Swoje auto podałem jako przykład – bo znam je najlepiej.


No to dodaj do swoich obserwacji jeszcze jeden egzemplarz, 190tys km przebiegu (pewny, nie kręcony) i cieknący TCV. 10 tys km wczesniej było ok.
Jeździsz mazdą, jesteś gwiazdą.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 10:36
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001

PostTen post został usunięty przez Bandit 21 lut 2011, 22:22.

Postprzez losrekinos » 30 paź 2010, 12:37

Wlasnie jestem swiezo po wymianie. Kupilem jednak zawor dedykowany do Mazdy od Rikiego (BTW – dzieki za szybka wysylke) Postanowilem sam wymienic – czego zaczalem zalowac juz przy demontazu wspornika. Ale potem juz z gorki :) Dla zainteresowanych – na zaworze wyjetym z auta wybite jest '32 9B' – na nowym bylo tylko '5M'Przebieg auta to OK 185kkm. Mysle ze zawor juz cos puszczal jak auto kupilem (OK 165kkm- nie wiem na ile prawdziwy przebieg).
W kazdym razie teraz wszystko 'gro i bucy' – zastanawia mnie tylko jedna rzecz – ta gabka/pianka od strony przewodow wtryskowych i silnika – na ile on jest konieczna? W chwili slabosci ja wyciagnalem i nie chcialo mi sie narazie jej wkladac z powrotem. Wczesniej w tym watku ktos pisal ze nie jest ona niezbedna. Czy to prawda ?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 13:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez przemek141093 » 8 gru 2010, 16:20

Witam, mam następujący problem, miałem cieknacy zawór TCV który zakleiłem klejem . A teraz jest brak zasilania na przewodach od TCV, zawór nie pracuje a silnik nie ma mocy i klekocze. Co mogło się stać? Dodam ze mam juz nowy zawór którego jeszcze nie zamontowalem.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 16:11
Posty: 5

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2010, 22:27

w dziale ditd bardziej by pomogli
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9378 (51/226)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 9 gru 2010, 10:18

Przenoszę posta do odpowiedniego tematu kolego przemek141093, nie ma potrzeby zakładania nowego wątku o TCV, regulamin forum jest jasny ;P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 18:04
Posty: 4423 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
Mazda 2 DY

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila

Postprzez lopi00 » 11 sty 2011, 00:13

Gdzie znajduje się ten zawór TCV ?
Jakies foto?
Przymierzam się do jego wymiany, tylko nie mam pewności czy to on jest odpowiedzialny za szarpanie w okolicach 2000 obrtów na zimnym silniku. Już głupiej bo każdy inaczej pisze, jeden że TCV inny SPV
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 22:27
Posty: 5
Skąd: Warszawa, Łomianki
Auto: 626 2,0 DiTD 1999

Postprzez Yans » 11 sty 2011, 08:14

lopi00 napisał(a):Gdzie znajduje się ten zawór TCV ?

Musisz wejść pod auto, bo dostęp do TCV jest od dołu pompy. Plus to, że odkręcania jest troszkę od góry bo trzeba zdjąć osłonkę, która uniemożliwia wyciągnięcie TCV.
Być może przecieka, co profilaktycznie możesz sprawdzić odrywając wykładzinę pod nogami pasażera i sprawdź czy Twój komputer nie pływa sobie w ropie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2009, 10:35
Posty: 96
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DiTD '01r.

Postprzez szopen89 » 14 lut 2011, 14:07

witam jestem tu nowy w temacie. Czy może ktoś wie z jakiego opla będzie pasował zaworek TCV do mazdy 323f DITD. czy to DTI czy CDTI a może z jakiegoś innego modelu proszę o poradę i odpowiedz. pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2011, 21:54
Posty: 4

Postprzez Sebaloz » 15 lut 2011, 00:11

TCV – DENSO 096360-0760 – 440zł u kolegi Smirnoffa (cena z września 2010).

Na tym zaworze zrobiłem jak na razie 14 tyś km. Zero problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 22:08
Posty: 74
Skąd: Tychy/Ornontowice
Auto: 626GW DiTD '00 101KM

Postprzez Dolson » 21 lut 2011, 12:19

Właśnie przysłali mi TCV dedykowany do Mazdy i wybite jest tylko 11M

Skoro niektórzy wyciągali ory zawór ze swoich Mazd 00' i był wybity symbol B to mniemam, że to jest po prostu rok produkcji zaworu. W moim przypadku to listopad 2010.

Edit: Jestem po wymianie zaworu i symbol na nim to 32 5C czyli na 100% jest to rok produkcji.
Ostatnio edytowano 24 lut 2011, 15:11 przez Dolson, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 10:01
Posty: 44
Skąd: Olsztyn/Manchester
Auto: 323F BJ 2.0 Ditd 2001
M6 GG 2.0 Citd 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy