Strona 1 z 1

Pasek klinowy – co wybrać? [Premacy DiTD]

PostNapisane: 28 lut 2008, 15:07
przez Kazzik
Czy ktoś z szanownych użytkowników skośnookiej myśli technicznej może podpowiedzieć jaki pasek klinowy (nr katalogowy, symbol) założyć do Premacy 2.0 DiTD 2002 r. 101KM (silnik chyba RF4F – przynajmniej takie symbole są przy różnym osprzęcie)?

Z obecnego paska (oczywiście są dwa paski równolegle) odczytałem taki symbol:
WAF-III V13W1040La – pasek klinowy jest bez rowków.

Z powyższego symbolu wynika że jest on na 13 mm szeroki i na 1040 mm długi.

W sklepie motoryzacyjnym twierdzą, że są dwa paski o różnych długościach: 900 mm i 1050 mm. Jak jest naprawdę?

Niestety w googlach nie znalazłem powyższego symbolu paska.
Jaki zatem założyć paski? Jakie mają długości? Jakiego producenta polecacie (czy w grę wchodzą tylko oryginały)?

PostNapisane: 28 lut 2008, 17:18
przez kemot
Radził bym ściągnąć pasek i podjechać do sklepu.Chyba najprościej.A jak sieda to pokręcić silnikiem i zczytać symbol z paska.Tak również można.

PostNapisane: 28 lut 2008, 17:34
przez Riki
Kazzik napisał(a):Jakiego producenta polecacie


Ja był założył ori.. raz naciągasz i spokój.. a majątku nie kosztuje :)

PostNapisane: 28 lut 2008, 18:08
przez Kazzik
kemot napisał(a):Radził bym ściągnąć pasek i podjechać do sklepu.Chyba najprościej.


Do prostych rzeczy to to nie wygląda – dostęp jest bardzo kiepski.

kemot napisał(a):A jak sieda to pokręcić silnikiem i zczytać symbol z paska.Tak również można.


Co do kręcenia, to kręcę i kręcę ale tylko jeden pasek do tej pory odczytałem.

A dysponuje ktoś numerami katalogowymi lub serwisowymi tych pasków?

PostNapisane: 29 lut 2008, 15:33
przez Kazzik
Na to wychodzi, że tym razem trzeba w ASO się zaopatrzyć:(

Panowie w ASO dłuuuuugo sprawdzali, aż już myślałem, że ktoś pobiegł gdzieś na serwis zobaczyć w samochodzie. Okazuje się że w moim modelu jest pasek o dł. 1040 mm i szerokości 12,5 mm – w zasadzie dwa identyczne. Producent pakuje nawet je po dwie sztuki – koszt 69 zł/2 szt.

A tak swoją drogą to skośnookie pomyśleli o każdej rzeczy, aby Premacy była wyjątkowa :P W sklepach motoryzacyjnych mają paski o dł. 1035 mm i 1050 mm i o szer. 13 mm. Także o zamiennik jest ciężko. Choć długość paska można zawsze jakoś napinaczem dostosować to już szerokość będzie ciężko.

Pozdrawiam

PostNapisane: 29 lut 2008, 21:22
przez Waluś
Kazzik tak na przyszłość – nie piszemy jednego posta pod drugim. Masz po prawej stronie przycisk "EDYTUJ"
Posdr

PostNapisane: 1 mar 2008, 19:02
przez Kazzik
OK. Poprawię się :D

PostNapisane: 14 mar 2008, 13:43
przez Marek podlaskie
www.carspeed.pl
Tu sie dowiesz wszystkiego z dokladnym opisem o ile bedziesz sobie zyczyl.Ja zamierzam w niedlugim czasie zmieniac rozrzad i tam wszystko kupie.Pozdrawiam Marek <jupi>

PostNapisane: 14 mar 2008, 23:10
przez Marek61
A ja po bezskutecznym dopytywaniu w naszych serwisach dostałem odpowiedż z Tallina. Z Europejskiego Serwisu Mazdy. Troche daleko ale obiecałem członkom rodziny wycieczke . Rozrząd ....? Ceny naprawdę baaardzo satysfakcjonujące . A i wycieczka całkiem fajna. Nasze Serwisy niezainteresowane,to postanowiłem dwie pieczenie upiec na jednym ogniu. Szengenowski będę miał rozrzad. :D
Serwis podobno baaardzo OK. Zaproponowano mi nawet załatwienie hotelu.
Kolega robił tam Saaba -spory remoncik i wyszło lepiej niż unas.
Trzeba przetrzeć szlaki. ;)

PostNapisane: 15 mar 2008, 15:11
przez Kazzik
Ja już po wymianie rozrządu. Całość kupiłem na allegro (pasek rozrządu + 2 rolki + napinacz hydr. + pompę wody + uszczelkę pod pokrywę zaworów + podkładki przelewowe) + 2 paski klinowe w ASO – całość prawie 1500 zł. Robocizna (wymiana rozrządu + regulacja luzów zaworów) – 400 zł. Jeszcze przed sezonem letnim wymienię olej silnikowy i wtedy już tylko lać i jeździć :D

Re: Pasek klinowy – co wybrać?

PostNapisane: 1 cze 2010, 23:30
przez _Adrian_
Hey

Jestem po wymianie paskow w Ditd 90KM.

W sklepie polecono mi Contitech 1040, 13mm – paski zakrótkie, nie moglem zalozyc mimo ze napinacz byl poluzowany na max.

Kupilem paseki innej firmy – 1050, 13 mm. Paski zalozylem bez problemu. Przejechane 600 km i wydaje sie OK.

pozdr

Adrian

Re: Pasek klinowy – co wybrać? [Premacy DiTD]

PostNapisane: 8 sie 2011, 10:38
przez aras18
Trochę już minęło ale się podłącze...
2,0 DiTD z klimą 2002r , na moim runku dostępne "w przyzwoitej cenie" 13x1050 firmy: MITSUBOSHI i/lub BOSCH już wiem, że raczej rozmiar będzie pasował, a firma? Ku której się bardziej skłonić?
Niemieckie oryginały "klekoczą" – Bosch też "klekocze"? Jakieś doświadczenia?

Re: Pasek klinowy – co wybrać? [Premacy DiTD]

PostNapisane: 8 sie 2011, 15:34
przez pioczel
aras18 napisał(a):Trochę już minęło ale się podłącze...
2,0 DiTD z klimą 2002r , na moim runku dostępne "w przyzwoitej cenie" 13x1050 firmy: MITSUBOSHI i/lub BOSCH już wiem, że raczej rozmiar będzie pasował, a firma? Ku której się bardziej skłonić?
Niemieckie oryginały "klekoczą" – Bosch też "klekocze"? Jakieś doświadczenia?

ja mam Boscha od jesieni i są bardzo dobre a kosztowały po 17 zł /szt

Re: Pasek klinowy – co wybrać? [Premacy DiTD]

PostNapisane: 8 sie 2011, 16:21
przez Mr.Jabu
Potwierdzam. Od lutego jeżdzę na paskach Boscha i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.