Pasek klinowy – co wybrać? [Premacy DiTD]

Postprzez Kazzik » 28 lut 2008, 15:07

Czy ktoś z szanownych użytkowników skośnookiej myśli technicznej może podpowiedzieć jaki pasek klinowy (nr katalogowy, symbol) założyć do Premacy 2.0 DiTD 2002 r. 101KM (silnik chyba RF4F – przynajmniej takie symbole są przy różnym osprzęcie)?

Z obecnego paska (oczywiście są dwa paski równolegle) odczytałem taki symbol:
WAF-III V13W1040La – pasek klinowy jest bez rowków.

Z powyższego symbolu wynika że jest on na 13 mm szeroki i na 1040 mm długi.

W sklepie motoryzacyjnym twierdzą, że są dwa paski o różnych długościach: 900 mm i 1050 mm. Jak jest naprawdę?

Niestety w googlach nie znalazłem powyższego symbolu paska.
Jaki zatem założyć paski? Jakie mają długości? Jakiego producenta polecacie (czy w grę wchodzą tylko oryginały)?
Madzia is GOOD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 10:23
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez kemot » 28 lut 2008, 17:18

Radził bym ściągnąć pasek i podjechać do sklepu.Chyba najprościej.A jak sieda to pokręcić silnikiem i zczytać symbol z paska.Tak również można.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Riki » 28 lut 2008, 17:34

Kazzik napisał(a):Jakiego producenta polecacie


Ja był założył ori.. raz naciągasz i spokój.. a majątku nie kosztuje :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kazzik » 28 lut 2008, 18:08

kemot napisał(a):Radził bym ściągnąć pasek i podjechać do sklepu.Chyba najprościej.


Do prostych rzeczy to to nie wygląda – dostęp jest bardzo kiepski.

kemot napisał(a):A jak sieda to pokręcić silnikiem i zczytać symbol z paska.Tak również można.


Co do kręcenia, to kręcę i kręcę ale tylko jeden pasek do tej pory odczytałem.

A dysponuje ktoś numerami katalogowymi lub serwisowymi tych pasków?
Madzia is GOOD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 10:23
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez Kazzik » 29 lut 2008, 15:33

Na to wychodzi, że tym razem trzeba w ASO się zaopatrzyć:(

Panowie w ASO dłuuuuugo sprawdzali, aż już myślałem, że ktoś pobiegł gdzieś na serwis zobaczyć w samochodzie. Okazuje się że w moim modelu jest pasek o dł. 1040 mm i szerokości 12,5 mm – w zasadzie dwa identyczne. Producent pakuje nawet je po dwie sztuki – koszt 69 zł/2 szt.

A tak swoją drogą to skośnookie pomyśleli o każdej rzeczy, aby Premacy była wyjątkowa :P W sklepach motoryzacyjnych mają paski o dł. 1035 mm i 1050 mm i o szer. 13 mm. Także o zamiennik jest ciężko. Choć długość paska można zawsze jakoś napinaczem dostosować to już szerokość będzie ciężko.

Pozdrawiam
Madzia is GOOD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 10:23
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez Waluś » 29 lut 2008, 21:22

Kazzik tak na przyszłość – nie piszemy jednego posta pod drugim. Masz po prawej stronie przycisk "EDYTUJ"
Posdr
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Kazzik » 1 mar 2008, 19:02

OK. Poprawię się :D
Madzia is GOOD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 10:23
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez Marek podlaskie » 14 mar 2008, 13:43

www.carspeed.pl
Tu sie dowiesz wszystkiego z dokladnym opisem o ile bedziesz sobie zyczyl.Ja zamierzam w niedlugim czasie zmieniac rozrzad i tam wszystko kupie.Pozdrawiam Marek <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez Marek61 » 14 mar 2008, 23:10

A ja po bezskutecznym dopytywaniu w naszych serwisach dostałem odpowiedż z Tallina. Z Europejskiego Serwisu Mazdy. Troche daleko ale obiecałem członkom rodziny wycieczke . Rozrząd ....? Ceny naprawdę baaardzo satysfakcjonujące . A i wycieczka całkiem fajna. Nasze Serwisy niezainteresowane,to postanowiłem dwie pieczenie upiec na jednym ogniu. Szengenowski będę miał rozrzad. :D
Serwis podobno baaardzo OK. Zaproponowano mi nawet załatwienie hotelu.
Kolega robił tam Saaba -spory remoncik i wyszło lepiej niż unas.
Trzeba przetrzeć szlaki. ;)
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Kazzik » 15 mar 2008, 15:11

Ja już po wymianie rozrządu. Całość kupiłem na allegro (pasek rozrządu + 2 rolki + napinacz hydr. + pompę wody + uszczelkę pod pokrywę zaworów + podkładki przelewowe) + 2 paski klinowe w ASO – całość prawie 1500 zł. Robocizna (wymiana rozrządu + regulacja luzów zaworów) – 400 zł. Jeszcze przed sezonem letnim wymienię olej silnikowy i wtedy już tylko lać i jeździć :D
Madzia is GOOD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 10:23
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Premacy 2.0 DiTD '02

Postprzez _Adrian_ » 1 cze 2010, 23:30

Hey

Jestem po wymianie paskow w Ditd 90KM.

W sklepie polecono mi Contitech 1040, 13mm – paski zakrótkie, nie moglem zalozyc mimo ze napinacz byl poluzowany na max.

Kupilem paseki innej firmy – 1050, 13 mm. Paski zalozylem bez problemu. Przejechane 600 km i wydaje sie OK.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez aras18 » 8 sie 2011, 10:38

Trochę już minęło ale się podłącze...
2,0 DiTD z klimą 2002r , na moim runku dostępne "w przyzwoitej cenie" 13x1050 firmy: MITSUBOSHI i/lub BOSCH już wiem, że raczej rozmiar będzie pasował, a firma? Ku której się bardziej skłonić?
Niemieckie oryginały "klekoczą" – Bosch też "klekocze"? Jakieś doświadczenia?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2009, 10:32
Posty: 4
Skąd: Toruń
Auto: Mazda PREMACY 2,0 DiTD, 2002r.

Postprzez pioczel » 8 sie 2011, 15:34

aras18 napisał(a):Trochę już minęło ale się podłącze...
2,0 DiTD z klimą 2002r , na moim runku dostępne "w przyzwoitej cenie" 13x1050 firmy: MITSUBOSHI i/lub BOSCH już wiem, że raczej rozmiar będzie pasował, a firma? Ku której się bardziej skłonić?
Niemieckie oryginały "klekoczą" – Bosch też "klekocze"? Jakieś doświadczenia?

ja mam Boscha od jesieni i są bardzo dobre a kosztowały po 17 zł /szt
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Mr.Jabu » 8 sie 2011, 16:21

Potwierdzam. Od lutego jeżdzę na paskach Boscha i nie mam do nich żadnych zastrzeżeń.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy