Na mrozie odpala od razu. Po ok 2min szarpanie i nierówna praca silnika.
Strona 1 z 1
Dolegliwość występuję jak temperatura spada poniżej – 7 stopni Jeżdżę Premacy DITD 101 KM drugi rok Kiedy stoi dłużej niż 4-5 godzin na powietrzu i jest niska temperatura to po odpaleniu od jednego kopa i pracy około 2 min normalnej zaczyna kuleć ale nie gaśnie Obroty spadają do 600-650 Falują ale nie gasnąc bardzo nierówno pracuję Z rury wydobywa nie biały dym Jak dodam gazu to obroty podskoczą do 1000-1300 przy bardzo nierównej pracy Tak pracuję 3-4 min po czym wszystko ustaję jest ok W ciągu dnia jest również ok Tak się dzieję tylko jak jest mróz Cały rok jeżdzę i nic się złego nie dzieję
- Od: 5 sty 2008, 10:51
- Posty: 4
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2001 101 KM
Zacząłbym od sprawdzenia świec żarowych – najszybciej.
Potem już tylko wypięcie czujnika temperatury – jak to pomoże – odkładałbym na naprawę pompy.
Potem już tylko wypięcie czujnika temperatury – jak to pomoże – odkładałbym na naprawę pompy.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Jaki wpływ miałyby świece skoro przy każdym mrozie odpala od pierwszego kopa a dopiero to się dzieję po około dwóch minutach jak chodzi Czujnika nie sprawdzałem i od niego zacznę. Ale jak byłby uszkodzony to pewnie od razu by się działy takie chece Ale sprawdzę .Pompę wykluczam bo nigdy nie mam problemu z paleniem
- Od: 5 sty 2008, 10:51
- Posty: 4
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2001 101 KM
marek507 napisał(a):dopiero to się dzieję po około dwóch minutach jak chodzi
Masz rację, przeoczyłem to, ale świece dogrzewają w trakcie pracy na zimnym – może wyłączają się za wcześnie???
marek507 napisał(a):Pompę wykluczam bo nigdy nie mam problemu z paleniem
Oby
To może filtr paliwa zapchany???
Startuje na tym co jest w układzie, potem, zanim podgrzewacz filtra oleju podgrzeje ropę – zaczyna się dławić...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Filtr paliwa wykluczam bo dzień wcześniej został zamontowany nowy wypompowane paliwo i zalane na dobrej stacji nowe. Zastanawiam się nad dogrzewaniem świec podczas pracy silnika ale myślę ze jak już diesel zaskoczy to predkość obrotowa jest wystarczajaca aby stworzyć takie ciśnienie aby obyło się bez świec.Jednak przy wystąpieniu dolegliwości podłącze świece na krótko z przewodu i sprawdzę to Pozdrawiam.
- Od: 5 sty 2008, 10:51
- Posty: 4
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2001 101 KM
Jak jest z tym białym dymem? Jest, czy go niema?
Jeśli wydobywa się biały dym i silnik pracuje nierówno, to mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą i płyn leje się do cylindra powodując nierówną pracę i właśnie biały dym. Jak motor się rozgrzeje to uszkodzenie może być na tyle małe że pod wpływem ciepła się uszczelnia. Dodatkowo piszesz, że
więc problem nie jest raczej związany z czujnikiem temp.
Jeśli dymu nie ma, to wszystko wskazuje na uszkodzenie jednej ze świec. Silnik pracuje na 3 cylindrach, jednak po paru minutach cylinder z wadliwą świecą nagrzewa się i mieszanka zaczyna się poprawnie spalać.
marek507 napisał(a):Z rury wydobywa nie biały dym
Jeśli wydobywa się biały dym i silnik pracuje nierówno, to mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą i płyn leje się do cylindra powodując nierówną pracę i właśnie biały dym. Jak motor się rozgrzeje to uszkodzenie może być na tyle małe że pod wpływem ciepła się uszczelnia. Dodatkowo piszesz, że
Jak dodam gazu to obroty podskoczą do 1000-1300 przy bardzo nierównej pracy
więc problem nie jest raczej związany z czujnikiem temp.
Jeśli dymu nie ma, to wszystko wskazuje na uszkodzenie jednej ze świec. Silnik pracuje na 3 cylindrach, jednak po paru minutach cylinder z wadliwą świecą nagrzewa się i mieszanka zaczyna się poprawnie spalać.
- Od: 31 sty 2007, 13:10
- Posty: 93
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB
Na zimnym silniku z rury wydobywa sie para wodna. Normalne.
Jeżeli nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku to wyklucz uszczelkę.
Jeżeli to nie świece, ani układ sie nie zapowietrza to pewnie coś jest z pompą.
Powykręcaj sobie świece( to jest prosta sprawa) i sprawdź chociaż wizualnie czy nie są uszkodzone.
Ja miałem jedną uszkodzoną i miałem podobne objawy, poprostu była koncowka upalona.
Zmieniłem i jest ok.
Jeżeli nie ubywa Ci płynu w zbiorniczku to wyklucz uszczelkę.
Jeżeli to nie świece, ani układ sie nie zapowietrza to pewnie coś jest z pompą.
Powykręcaj sobie świece( to jest prosta sprawa) i sprawdź chociaż wizualnie czy nie są uszkodzone.
Ja miałem jedną uszkodzoną i miałem podobne objawy, poprostu była koncowka upalona.
Zmieniłem i jest ok.
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
Mabi......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Marek61 napisał(a):Powiedzcie ,że nie ....Mabi
Stawiam na zawór spv.Odnajdź sterownik w moim ditd jest on pod obudową filtra poiwetrza. Przeczyść go aby zapewnic lepszy styk z masą. Jak to nie pomoże zaryzykuj wykręcenie zaworu i po wykręceniu podpompuj recznie paliwko aby usunąć ewentualne brudy z komory zaworu.. Mi te zabiegi pomogły ( pisałem wcześniej o swoich problemach z dławieniem silnika). Trzymam kciuki.
- Od: 10 maja 2007, 08:17
- Posty: 19
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 2,0 didt 2000r
Są dobrzy....i mają doskonały sprzęt, sprzęt i wiedza zawsze kosztuje.magicadm napisał(a):Ale mają chłopaki przerób
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dziekuję za wszystkie rady Świece są wszystkie sprawne Styki po filtrem przeciściłem a zawór SPV był wykrecany i usuwane ewnentualne zabrudzenia Teraz nie ma mrozu i wspomnianej usterki nie ma bo ujawnia się dopiero jak jest mróz Po tych wszystkich zabiegach aby sprawdzić czy dały efekt bedę musiał zaczekać na ewenteualne mrozy Pozdrawiam
- Od: 5 sty 2008, 10:51
- Posty: 4
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2001 101 KM
Moze ktos mi pomoze-zaczynam poszukiwania od Was.....
Mam podobny problem w 3ce, 1.6 MZR CD (109KM). Jak zimna to na wolnych plywa, nie gasnie, ale dlawi sie i znow w gore obroty-podobnie jest przy troche wiekszych obrotach-tzn wyczuwalne szarpanie (obr 1300-1700). Jak zalacze klime tez skacza obroty..
Gdy sie rozgrzeje lub wieksze obroty to juz jest ok, ale raz na jakis czas nawet rozgrzana na niskich obrotach sie zadlawi:/
Wymienilem wszystkie filtry olej-paliwo-powietrze, olej, zresetowalem bledy w komputerze-choc diagnostycy (w Pozn za wyjatkiem Wache chyba nikt nie ma kompa do tego modelu) ich nie rozszyfrowali, ale cos resetowali....
Bardzo duzo jezdze i nie bardzo moge sobie pozwolic na "proby" majsterkowicza z jakiegos warsztatu...
bede wdzieczny za pomoc.
Mam podobny problem w 3ce, 1.6 MZR CD (109KM). Jak zimna to na wolnych plywa, nie gasnie, ale dlawi sie i znow w gore obroty-podobnie jest przy troche wiekszych obrotach-tzn wyczuwalne szarpanie (obr 1300-1700). Jak zalacze klime tez skacza obroty..
Gdy sie rozgrzeje lub wieksze obroty to juz jest ok, ale raz na jakis czas nawet rozgrzana na niskich obrotach sie zadlawi:/
Wymienilem wszystkie filtry olej-paliwo-powietrze, olej, zresetowalem bledy w komputerze-choc diagnostycy (w Pozn za wyjatkiem Wache chyba nikt nie ma kompa do tego modelu) ich nie rozszyfrowali, ale cos resetowali....
Bardzo duzo jezdze i nie bardzo moge sobie pozwolic na "proby" majsterkowicza z jakiegos warsztatu...
bede wdzieczny za pomoc.
a najwiecej monopol i dobry marketing ;>Jaksa napisał(a):sprzęt i wiedza zawsze kosztuje.
co nie zmienia faktu, ze jakosc jest super zapewne
moj prymas po pierwszym tankowaniu ekoorlen ma te same objawy.
na napedzie, ktory byl w zbiorniku po kupieniu, palil i jezdzil idealnie.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Halski
Twój silnik (chyba) nie ma nic wspólnego z DITD – poza paliwem oczywiście.
Proponuję Tobie założyć nowy post.
O ile się nie myle to masz silnik dCI? (poprawcie mnie) – ja bym szukał odpowiedzi na forum renówek
Twój silnik (chyba) nie ma nic wspólnego z DITD – poza paliwem oczywiście.
Proponuję Tobie założyć nowy post.
O ile się nie myle to masz silnik dCI? (poprawcie mnie) – ja bym szukał odpowiedzi na forum renówek
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości