Strona 1 z 2

Czy ten silnik tak ma? przy rozruchu w niskich temperaturach

PostNapisane: 4 gru 2007, 18:33
przez michael
witam mazde mam od wakacji wiec to moja pierwsza zima z dieslem
od pewnego czasu zauwazylem ze przy rozruchu zimnego silnika pod dluzyszym przestoju potrafi on pierdnoac spora chmura bialego dymu czy to normalne czy mam sie zaczac czegos obawiac?

Przy rozgrzanym slniku gazujac ja na postoju nic nie dymi ale jadac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym czy jesli cos dymi powinienem to zauwazyc tak ze gazujac na postoju? (bez obciazenia motoru)

PostNapisane: 4 gru 2007, 20:55
przez magicadm
michael napisał(a):adac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym

Prawidłowy objaw.
Dużo paliwka, mało powietrza > spalanie niecałkowite i leci sadza :)

PostNapisane: 4 gru 2007, 21:09
przez michael
ok dzieki za odpowiedz

mam jeszcze jeden dziwny objaw ktory wystepuje tylko przy odstanym silniku w zimnie

minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala nie wiem jak to wytlumaczyc ale po tym jak zakreci rozrusznik czujesz ze juz musisz zwolnic kluczyk bo auto juz pali ale silnik nie zalapuje i trzeba przytrzymac jeszcze ulamek sekundy zaplon i wtedy pali.
Ja odczuwam to tak ze w moemncie gdy silnik chce sie juz uruchomic czuc lekkie drzenie auta i wtedy wiem ze juz zapali teraz czuje to jakby pierwsze drzenie i dopiero jak poczuje nastepne silnik pali :)

nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie

czas nagrzewania sie swiec znacznie sie teraz wydluzyl gdy temteratura bliska zero musze odczekac jakies 3-4 sekundy do zgaszenie sie kontrolki, latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala

PostNapisane: 4 gru 2007, 22:39
przez lukaszp
Świecenie kontrolki (spiralki) ma niewiele wspólnego z czasem grzania świec żarowych.
Jest ona odpowiedzialna za elektronikę pompy i całego silnika. świece przestają grzać jak usłyszysz "puknięcie" pod maską.

PostNapisane: 4 gru 2007, 23:45
przez Janusz626
michael napisał(a):latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala

u mnie nawet na cieplym silniku nawet w lato sie zapalala na chwilke ale jednak

michael napisał(a):minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala

sprawdz akumulator, moze umiera ;)

michael napisał(a):nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie

jakby cos sie dzialo ze swiecami wiedzialbys raczej widzial na desce mrugnięcia

PostNapisane: 5 gru 2007, 00:00
przez Yard
michael napisał(a): ...auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala ...

Na początku po przesiadce z benzyny też mi się wydawało, że rozrusznik kręci wieki zanim zapali :)

PostNapisane: 5 gru 2007, 08:53
przez say
Yard napisał(a):Na początku po przesiadce z benzyny też mi się wydawało, że rozrusznik kręci wieki zanim zapali
hmmm u mnie te wieki przy -5 st. trwaja 'dotkniecie stacyjki'

PostNapisane: 5 gru 2007, 09:49
przez Rychu
Miałem podobne objawy.... dłuższe kręcenie i dym zaraz po uruchomieniu. Była to wina słabego akumulatora. Po wymianie wszystko wróciła do normy.

PostNapisane: 5 gru 2007, 11:35
przez say
Co do dymu, przy depnieciu: to diesel
magicadm napisał(a):Prawidłowy objaw.

Bialy dym rano po odpaleniu (gdyby mial inny kolor mozna by sie zastanawiac), tez normalka to para wodna z wydechu, po rozgrzaniu przestaje dymic.

PostNapisane: 5 gru 2007, 13:35
przez Riki
say napisał(a):dotkniecie stacyjki'


Tak jest w GD :D hihi... masz na dworzu -30 dotykasz kluczyk i chodzi..

DiTD (CiTD) trzeba troszki dluzej kręcić...

michael :)

Porek napisał(a):bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem działu


Pozdrawiam.

PostNapisane: 5 gru 2007, 23:37
przez xANDy
DiTD kręciłem pół obrotu nawet przy -20 (przy -30 potrzebował półtora)...
CiTD niestety musi pokręcić prawie jak benzyna :| (cały obrót albo półtora).

PostNapisane: 6 gru 2007, 17:12
przez michael
dzieki bardzo za odpowiedzi powiem szczerze uspokoiliscie mnie :)

dzis zmierzylem takze rozpedadznie sie mojej mazdzi z 80-120 na 5 biegu i wyszlo liczac na palcach 12-13 sekund wiec chyba wszystko w normie!

wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy jest tylko krden maly problem bo nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku – mozna temu jakos zaradzic?

PostNapisane: 6 gru 2007, 22:12
przez magicadm
michael napisał(a):wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy

Nie prościej doładować??? :|


michael napisał(a):nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku

Jak poprzedni właściciel nie aktywował kodu – nie ma problemu :)

PostNapisane: 6 gru 2007, 22:19
przez say
michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?

PostNapisane: 6 gru 2007, 23:03
przez Yard
say napisał(a):michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?

W którym miejscu? Jeśli kod jest wprowadzony i go znam, to moża go usunąć? Tak żeby nic nie było?

PostNapisane: 7 gru 2007, 02:46
przez say
Yard napisał(a):W którym miejscu? Jeśli kod jest wprowadzony i go znam, to moża go usunąć? Tak żeby nic nie było?
Z tego co widze w manualu, we wszystkich modelach, ta dioda jest po lewej stronie, nieco powyzej wyswietlacza, taka biala kropka. Kod mozna usunac, ale jesli dioda nie miga, przy wylaczonym zaplonie, to nie jest on wprowadzony. Ja sobie go wprowadzilem, a niech miga i kole w oczy :).

EDIT

wklejam przykladowy rysunek:
Obrazek

Pozdrawiam.

Ps. Niezle OT się zrobilo.

PostNapisane: 7 gru 2007, 11:08
przez Yard
U mnie ta dioda się świeci gdy mam włożoną płytę.

PostNapisane: 7 gru 2007, 19:06
przez michael
say napisał(a):michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?


hm tylko ze ja mam wersje z kaseta i zadnej diody nigdzie nie widzie, co w takim przypadku?

PostNapisane: 7 gru 2007, 22:33
przez magicadm
Tracicie czas niepotrzebnie. :) (może nie do końca – bo teraz już wiem coś więcej o wprowadzaniu kodu – choć daję głowę, że złodziej i tak o tym nie wie... :| )
Aby wymienić w sposób bezpieczny akumulator – bez kasowania wszystkich ustawień wystarczy na czas przepięcia baterii podać zasilanie +12V z innego źródła – np akumulatora sąsiada – przez krokodylki podpięte pod np.: klemy

PostNapisane: 7 gru 2007, 22:36
przez michael
tak wiem o tym ale tu gdzie obecnie jestem nie jest to takie proste :P

zakodowanie radia tez tutaj graniczy z cudem i mysle ze skoro przy zakupie auta nie jest ona seryjnie zakodowane to raczej nikt tego kodu nie uaktywnil :) no ale wolalbym sie upewnic....