Witam
Mam prośbę do szanownego gremium uzytkowników diesla.....
napiszcie jak w warunkach wyjazdu zagranicznego sprawdzić stan silnika diesla??
na co zwrócic uwagę?
Przeczytałem leksykon o mazdowych dieslach ale tam nic nie ma o tym jak to sprawdzić.
Do tej pory uzytkowałem benzynę z gazem.
I raczej silnik benzynowy jest mi bliższy....
Proszę o wszelkie sugestie.....
Na co zwrócic uwage podczas jazdy próbnej.....
(interesuja mnie tylko informacje na temat silnika.....)
Pozdrawiam
Tombla
ps. umiem korzystac z opcji szukaj...
Jak w warunkach polowych sprawdzić silnik diesla ??
Strona 1 z 1
Najlepiej zabrać ze sobą znawcę diesli.
Jeśli szukasz konkretnego modelu (kasta) to najprościej "zdrowie" motoru określić po przyspieszeniu 80-120 na piątym biegu (stoper w ręku). Poza tym – wiadomo, że kontrolka świec musi zachowywać się normalnie (można wypiąć jakiś czujnik i sprawdzić czy błyska); poza tym – sprawdzić dokładnie okablowanie przy silniku/pompie (szczególnie czujnik temperatury).
Zdrowy DiTD odpala od pół obrotu wałem i kontrolka świec żarowych się po odpaleniu nie odzywa.
Silnik powinien być suchy (brak też ropy w okolicach pompy, zaworu SPV i na alternatorze), po odpaleniu w fazie wygrzewania będzie dymił na biało (para wodna z katalizatora), a testy można przeprowadzać na ciepłym silniku (nie na zimnym).
Co do innych rzeczy – niech się wypowiedzą znawcy – ja tylko trochę wiem.
Jeśli szukasz konkretnego modelu (kasta) to najprościej "zdrowie" motoru określić po przyspieszeniu 80-120 na piątym biegu (stoper w ręku). Poza tym – wiadomo, że kontrolka świec musi zachowywać się normalnie (można wypiąć jakiś czujnik i sprawdzić czy błyska); poza tym – sprawdzić dokładnie okablowanie przy silniku/pompie (szczególnie czujnik temperatury).
Zdrowy DiTD odpala od pół obrotu wałem i kontrolka świec żarowych się po odpaleniu nie odzywa.
Silnik powinien być suchy (brak też ropy w okolicach pompy, zaworu SPV i na alternatorze), po odpaleniu w fazie wygrzewania będzie dymił na biało (para wodna z katalizatora), a testy można przeprowadzać na ciepłym silniku (nie na zimnym).
Co do innych rzeczy – niech się wypowiedzą znawcy – ja tylko trochę wiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Zdejmij pokrywę filtra powietrza i zobacz czy filtr nie pływa w oleju.. możesz zobaczyć od środka też rurę przy turbince.. trochę oleju będzie ale nie moze go byc za duzo..
Co ważne... trzeba wiedziec jak DiTD klepie często ostatnio jeżdżę na giełdy (przeważnie odwiedzam Słomczyn) słucham praktycznie wszystkie DiTD... mam wyczulony słuch, praktycznie każda inaczej klepie... źle wyregulowanych zaworów w dieslu raczej łatwo nie usłyszysz, ale umierającą pompę wtryskową(np. przy dodaniu gazu) juz tak.. generalnie nie zawsze jest to pompa, sam tego nie stwierdzisz co puka w silniku a sprzedawca moze twierdzić ze to diesel i tak ma byc są tacy zawodnicy..
Pozdrawiam
Co ważne... trzeba wiedziec jak DiTD klepie często ostatnio jeżdżę na giełdy (przeważnie odwiedzam Słomczyn) słucham praktycznie wszystkie DiTD... mam wyczulony słuch, praktycznie każda inaczej klepie... źle wyregulowanych zaworów w dieslu raczej łatwo nie usłyszysz, ale umierającą pompę wtryskową(np. przy dodaniu gazu) juz tak.. generalnie nie zawsze jest to pompa, sam tego nie stwierdzisz co puka w silniku a sprzedawca moze twierdzić ze to diesel i tak ma byc są tacy zawodnicy..
Pozdrawiam
Warto sprawdzić jak zapala silnik jak jest zimny i jak jest cieply. Najlepiej poprosic sprzedającego żeby nie uruchamiał silnika przez kilka godzin i samemu sprawdzić jak odpali. Jeśli zacznie coś kręcić (sprzedający) – neleży wzmóc czujność.
Można odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić czy są duże przedmuchy.
Można odkręcić korek wlewu oleju i sprawdzić czy są duże przedmuchy.
Ostatnio edytowano 27 lis 2007, 08:29 przez yesfan, łącznie edytowano 1 raz
DiTD
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT>
- Od: 1 sie 2006, 08:24
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.
dziekuję za podpowiedzi.....
boje sie tej pompy... DENSO....i Mabi...
Co to znaczy przedmuchy i korek....
na zdrowy rozum diesel ma bardzo duże ciśnienie wewnątrz...
więc siłą naturalna bedzie uchodzące ciśnienie korkiem
czy mozna to jakos organoleptycznie sprawdzić??
rozumiem czyta się: "iks Endy" iż rozgrzany silnik nie dymi na biało....
i mam sprawdzić czy wszysktie widoczne kostki sa we właściwych miejscach?
a przyspieszenie?? ile w granicach 10 sec
czy może 15?? (mowa raczej o modelach do 1998 – 2001) czyli 90 ps
pozdrawaim
boje sie tej pompy... DENSO....i Mabi...
Co to znaczy przedmuchy i korek....
na zdrowy rozum diesel ma bardzo duże ciśnienie wewnątrz...
więc siłą naturalna bedzie uchodzące ciśnienie korkiem
czy mozna to jakos organoleptycznie sprawdzić??
rozumiem czyta się: "iks Endy" iż rozgrzany silnik nie dymi na biało....
i mam sprawdzić czy wszysktie widoczne kostki sa we właściwych miejscach?
a przyspieszenie?? ile w granicach 10 sec
czy może 15?? (mowa raczej o modelach do 1998 – 2001) czyli 90 ps
pozdrawaim
Premacy.... :)
TOMBLA napisał(a):mam sprawdzić czy wszysktie widoczne kostki sa we właściwych miejscach?
Mniej więcej tak... głównie zobacz na czujnik temp. (wkręcony w blok) czy jest na właściwym miejscu.. oraz sprawdź kontrolkę świec zarowych (czy nie błyska po zapaleniu silnika) warto tez sprawdzic błędy.. (wszystko na ten temat jest w poradniku )
TOMBLA napisał(a):a przyspieszenie??
Zdrowe BJ DiTD "ogranie" setkę w jakieś 11,5-12s... ale na to nie patrz, lepiej zmierz to co radzi xANDy
Najlepiej jakbyś spotkał się wcześniej z kimś co ma DiTD, oblukał co i jak... jesli bywasz w Wawie służe pomoca..
Pozdrawiam.
Riki napisał(a):lepiej zmierz to co radzi xANDy
Zdrowe DiTD 80-120 wyciąga 11-13 sek na piątce.
Poza tym w tych rocznikach były wersje i 90, i 101KM (równolegle).
Dokładniejszy spis jest w poradniku.
Bardzo słuszna uwaga – DiTD odpala tak samo na zimnym jak i na ciepłym – jak musisz na gorącym silkniku kręcić dłużej jak pełny obrót wałem, to coś jest nie tak (pompa). Zimny odpala zazwyczaj od pół obrotu.yesfan napisał(a):Warto sprawdzić jak zapala silnik jak jest zimny i jak jest cieply.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
co do wer silnika to raczej 90 KM... te 101 to chyba rarytas....(mam wydrukowany poradnik jest boski )
dzieki za wszelkie porady.....
zobaczymy co z tego wyniknie.....
jest plan wyjazdu Niemcy Holandia....
zobaczymy
pozdrawaim serdecznie
dzieki za wszelkie porady.....
zobaczymy co z tego wyniknie.....
jest plan wyjazdu Niemcy Holandia....
zobaczymy
pozdrawaim serdecznie
Premacy.... :)
xANDy napisał(a):Jeśli szukasz konkretnego modelu (kasta) to najprościej "zdrowie" motoru określić po przyspieszeniu 80-120 na piątym biegu (stoper w ręku).
A co jeśli przyspieszenie 80-120 trwa dłużej niż 15s. U mnie w GW rf4f trwa ok 18-20 s.(niestety nie miałem stopera w ręku, ale tak mniej więcej sobie wyliczyłem ) Czy to oznacza, że z silnikiem jest coś nie tak? Pali ok 6.96l (listopad). Co może być przyczyną "mułowatego" przyspieszenia 80-120?
Pzdr
a to moje autko: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42690
- Od: 17 paź 2007, 21:41
- Posty: 18
- Skąd: Kielce / Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 626 GW TD 110KM
macki napisał(a):Co może być przyczyną "mułowatego" przyspieszenia 80-120?
Na to wplywa baardzo wiele czynników... (było już na forum..)
Zapchany dolot, kiepskie paliwo lub stary jego filtr, umierająca pompa wtryskowa, ledwo zipiące turbo... (to ostatnie naszczęście rzadko się psuje) hmm.. pewnie o czym zapomnialem...
P.S
Weź stoper w rękę
Riki napisał(a):Na to wplywa baardzo wiele czynników... usmiech (było już na forum..)
Wiem, wiem , ale nie bardzo mogę dojść do tego co może być tutaj przyczyną. Auto ma nieduży przebieg (122 kkm), poprzedni właściciel wymieniał wszystkie filtry pól roku temu przy ok.115kkm przebiegu, paliwko leje tylko na shell'u ewentualnie statoil (jeśli shell'a nie ma w zasięgu).
A może po prostu szukam w d.. smaku? Może jednak powinienem wziąć ten stoper w łapę i dokładnie zmierzyć.
Jest to mój pierwszy diesel (Mazda z resztą tez ) i się doszukuję niepotrzebnie?
Pytanie tylko czy to spalanie nie jest za wysokie? Tak czytam sobie to forum i wynika z różnych postów, że spalanie powinno być (bywa ) mniejsze.
Pzdr
p.s. A tak poza tym to się kompletnie nie znam na samochodach zwłaszcza na diesel'ach
a to moje autko: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42690
- Od: 17 paź 2007, 21:41
- Posty: 18
- Skąd: Kielce / Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 626 GW TD 110KM
macki weź stoper w rękę i sprawdź raz jeszcze....
Mi GF-ka spala w mieście ok 8.00l... stan auta igiełka... poprostu zalezy jak jezdzisz, a Twoje spalanie jest jak najbardziej OK.
Pozdrawiam.
macki napisał(a):spalanie powinno być (bywa)
Mi GF-ka spala w mieście ok 8.00l... stan auta igiełka... poprostu zalezy jak jezdzisz, a Twoje spalanie jest jak najbardziej OK.
Pozdrawiam.
macki – moja mazda ze mną jako kierowniczym zadowalała się poniżej sześciu...
Obecnie żlopie 7,5 i troszkę czasem więcej (zachłanność , ale właściciel już inny)
Zależy od paliwa, od zapchania IC, od grubości podeszwy, stanu nerwów, rodzaju tras (miasto, korki, Warszawa , trasa, "hajłeje" czy inne pseudoautostrady krajowe) itp.
Obecnie żlopie 7,5 i troszkę czasem więcej (zachłanność , ale właściciel już inny)
Zależy od paliwa, od zapchania IC, od grubości podeszwy, stanu nerwów, rodzaju tras (miasto, korki, Warszawa , trasa, "hajłeje" czy inne pseudoautostrady krajowe) itp.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości