Koszt regeneracji pompy wtryskowej Denso V5

Postprzez kgb100 » 4 paź 2007, 14:48

A niech cię Bozia broni przed tym silnikiem!


Toś mnie kolego faktycznie zaskoczył. Myslałem że to porządny silnik jako jedyny z japonców a do tego dość szybki, porównywalny do 110 TDI od VW. Mazda słynie z niezawodności – dlatego chcę popróbować jak to jest w praktyce, no ale nie mam zamiaru dopłacać do tego samochodu ponad jakąś normę.

Sam juz nie wiem bo dla mnie Golf to porażka na maksa..... To mnie kolego zastrzeliłeś <killer>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:55
Posty: 11
Skąd: Gdańsk

Postprzez Grzyby » 4 paź 2007, 14:55

tak się zastanawiam gdzie to przenieść – DIESEL chyba będzie właściwym działem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 4 paź 2007, 14:58

kgb100 napisał(a):dlatego chcę popróbować jak to jest w praktyce

hehe, ja już spróbowałem <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Grzyby » 4 paź 2007, 14:59

ok – przenoszę do DIESLA
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 4 paź 2007, 15:06

Grzyby napisał(a):ok – przenoszę do DIESLA


:)

kgb100 proszę o poprawienie tematu... i zapoznanie się z regulaminem tego forum ;)

btx napisał(a):A niech cię Bozia broni przed tym silnikiem!

Nie kupuj tego, jeżeli nie jesteś napalony na mazdę – poczytaj na tym forum to dowiesz się o czym mówię.
Lepiej kup tego wspomnianego Golfa


<głaszcze> :|

kgb100 napisał(a):Usłyszalem dziś rano jak odpala 323F z dieselkiem i był to odgłos pracy jak traktora. Myslałem że to jakis stary Merc 200D. Czy to normalne w dieselkach Mazdy??


DiTD na zimno to taki traktorek :P masz racje... jest to normalne.. ale 200D pracuje troche inaczej niz DiTD ;)

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kgb100 » 4 paź 2007, 18:41

[/quote]Nie kupuj tego, jeżeli nie jesteś napalony na mazdę – poczytaj na tym forum to dowiesz się o czym mówię.
Lepiej kup tego wspomnianego Golfa.
[quote]

Taki tekst od fanów Mazdy faktycznie daje do myślenia. Ja jestem napalony na Mazdę bo mi się podoba, ma szybkiego diesla, jest całkiem tania w zakupie i najmniej awaryjna. Jednak jeśli ma się psuć to chyba zrezygnuję :(

Golfa nie kupię chućby za darmo. <czytaj>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:55
Posty: 11
Skąd: Gdańsk

Postprzez yesfan » 4 paź 2007, 20:12

Moja opinia: odpuść sobie DiTD! Ten silnik nie jest ani szybki, ani cichy, ani zbyt oszczędny – do tego te ceny części, strach po każdym tankowaniu itp.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez btx » 4 paź 2007, 22:26

ja już się zastanawiam czy nie zamienić tej padaki na octavkę... :|
Jeżdżę trochę takimi z tdi służbowo i nie ma nawet porównania (na korzyść skody oczywiście)... <glupek2>
A do tego części za grosze i dostępne wszędzie
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez magicadm » 4 paź 2007, 22:58

Pippi napisał(a):Jeden fachura od elektroniki stwierdził że wszystko jest ok ale pompa a w szczególności zawór spv jest walnięty mechanicznie i po prostu raz się otwiera a raz nie i to cała usterka i on stawiał na wymianę tego zaworu...

SPV to koszt ok 1000zł o ile dobrze kojarzę i możesz to zrobi od biedy w garażu
Pippi napisał(a):Pompa jest w Mabi a koszt astronomiczny

Teraz to oni wymienią Tobie wszystko (prawie) dobre części też.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 4 paź 2007, 23:09

Hmmm – jakiś dziwny zestaw opinii – bardzo sprzecznych...
Mazda słynie z niezawodności – model GF wyciągnął mazdę na początek rankingu bezawaryjności pomimo tego, że uznajemy go za niezbyt udany model. Hałaśliwością naprawdę grzeszy a co do spalania – nie wiem skąd są te opinie o tym, że dużo pali. Moja mazdeczka miała średnie spalanie w granicach 5,7 – najniższe to 5,12, najwyższe to 6,3 (ale ciężka stopa po górach i sporo zapakowany).
Moją mazdę musiałem wyremontować – była zaniedbana – a poza zniszczeniami nie odnotowałem żadnej usterki (jeden wyjątek to czujnik ABS'u).
Auto jest ciężkie i prowadzi się ZNAKOMICIE. Przy swojej masie jest bardzo przyjemne w dynamice i konsumpcji – pod warunkiem, że ktoś nie zaserwował nam padniętej pompy/zamulonego dolotu. Do PL ściągają handlarze wyłącznie te sztuki, którym coś dolega, bo inaczej nie zarobiliby na tym. Moja była uderzona i dlatego pompa była OK.
W mazdach mało co się psuje. Części mają czasem wysokie ceny, ale jak policzyć zawieszenie (kompletne) w Pasku i 626 z tego samego rocznika to 3x tańsza jest japońska konstrukcja. Doliczyć trzeba jeszcze jej wytrzymałość (ze 200kkm).
Naprawa pompy w oplu astrze 1,7 kosztuje 3-5kpln (pada po 100-150kkm), naprawa w BMW TDS też w tych granicach. Naprawa w fordzie jest tańsza (ok 1000) ale trzeba ją powtarzać co rok.
Moja madzia miała dobry silnik pomimo przebiegu. Zrobiłem nią 60kkm i nie żałuję – jedyne co jest kiepskie to zawieszenie motoru, które mocno przenosi hałas silnika i wygłuszenie nadkoli też wymaga poprawki.

I jest to odpowiedź autorytatywna. Wiem co mówię/piszę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 5 paź 2007, 09:07

626 GF/GW w rankingach niezawodności wypada fatalnie jak na mazdę! Np. 61 miejsce wersja po liftingu!
http://data.idnes.cz/g/auto/autobild/tuv_report.html


Aha – i zawieszenie – najgorsze prowadzenie w szybko pokonywanych zakrętach jakie znam. A jeździłem naprawdę różnymi autami.
Problemem Mazdy jest jej nieobecność w Polsce. Brakuje dokumentacji i wiedzy mechaników. Gdyby była popularniejsza pewnie ceny części byłby niższe.
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez zadra » 5 paź 2007, 17:55

Ja przestaję już czytać wasze opinie...
Więcej negatywnych niż pozytywnych.

mam tylko nadzieję, że mój comprex'ik wyleczy mnie z obaw po przeczytaniu ostatnich postów.

Pozdrawiam
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kgb100 » 5 paź 2007, 20:24

Szczerze mówiąc ja też jestem przerażony. Spodziewałem się tutaj na forum raczej wsparcia mojej decyzji o wyborze Mazdy 323 lub 626 DiTD.
A tu cios w plecy tu na forum. Tym bardziej jest to przekonujące skoro tak źle o tym modelu mówią "swojaki"

Chyba poszukam Volvo V70 2,5TDI......
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:55
Posty: 11
Skąd: Gdańsk

Postprzez xANDy » 5 paź 2007, 20:31

yesfan – nie wiem skąd wziąłeś ten link, ale jakoś dziwnie nie zgadza się z tym co sam czytałem wcześniej o tym modelu. I szczerze się nie zgadzam z tym 61 miejscem – nie ma nawet daty wydania tego artykułu...
Poza tym – to jakaś składanka, bo równolegle występuje tam Mazda 6 oraz Mazda 323 jako 2-3 letnie wozy (a nie ma prawa... nie te roczniki !!), jest premacy ale nie ma 626... to zestawienie jest koszmarnie poskręcane.


Całkiem dziwne jest dla mnie Twoje twierdzenie:
yesfan napisał(a):najgorsze prowadzenie w szybko pokonywanych zakrętach jakie znam
które jest dla mnie zdumiewające – możliwe, że miałeś jakiś model bez amortyzatorów albo coś... Mnie ciężko było dogonić (jeżdżę sprawnie choć niekoniecznie szybko), ale jak się spieszyłem to każdy się dziwił, że nie wypadłem z zakrętu albo zakręciłem tak, że wszystkich wziąłem i w dodatku jestem pierwszy.
PS. spalanie 5,7 ;P

PS2. mało który diesel z czasów 1998-2001 ma przy stówie mniej jak 2000rpm. Pasek ma 2250, moja mazda miała prawie 2200, 323, premacy i 626 GF miało 2150...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez yesfan » 5 paź 2007, 20:51

Inne źródło raportu (bezdyskusyjne!)
http://www.vdtuev.de/presse/archiv/tuev ... 7434892652

Co do zawieszenia, czuć było, że prowadzi się samochód kombi a tył jest ciężki.
Daleko szukać, oto fragment testu:
"Kolejnym minusem auta jest układ jezdny. Bardzo narzekano na nieharmonijne nastawy zawieszenia. Jest bardzo delikatne i ma skłonności do galopowania na krótkich nierównościach. Bardzo buja nawet na gładkiej szosie. Do tego dochodzą doniesienia o ogromnej podatności auta na boczny wiatr oraz bardzo nieprecyzyjny układ kierowniczy." źródło: mazdaspeed.pl :)
DiTD :(
TD<FONT color=#ff1616>i</FONT> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 08:24
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Była 626 GF/GW DITD 2000 r.

Postprzez xANDy » 5 paź 2007, 21:00

Nastawy zawieszenia poprawiono wraz z liftingiem a układ kierowniczy pozostał, choć troszkę zmniejszono siłę wspomagania (w starszych modelach było jakby za mocne).
Co do reszty – jeździłem sporo (60kkm) i poza głośnością – nie narzekałem.

Co nie zmienia faktu, że uważam, iż taka mazda była porażką firmy. Pomimo tego pomogła wyjść na prowadzenie w statystykach – wypracowała nowsze moedele 3 i 6.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kgb100 » 5 paź 2007, 21:24

Co nie zmienia faktu, że uważam, iż taka mazda była porażką firmy. Pomimo tego pomogła wyjść na prowadzenie w statystykach – wypracowała nowsze moedele 3 i 6.


Która Mazda, ta 626 (1997-2002r)? Czy ta jest porażką??A ja myślałem że jako ostatnia z 626 to model najlepiej dopracowany.....
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:55
Posty: 11
Skąd: Gdańsk

Postprzez xANDy » 5 paź 2007, 21:34

kgb100 napisał(a):Która Mazda, ta 626 (1997-2002r)? Czy ta jest porażką??

Mazda 626 1997-2000, poprawiono parę ważnych rzeczy po 2000 r. I tak utrzymała się na rynku (i jakoś na przykład niemcy ją sobie chwalą, używają jako wół roboczy), pomimo hałaśliwości.
Wersja po liftingu wg mnie wygląda o wiele lepiej, silnik również jest nieco cichszy.
W każdym razie mogel GF/GW nie jest dobrym rozwinięciem w stosunku go GE. Za to wersja GG (mazda 6) to przeskok o jakieś 2 generacje...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kgb100 » 5 paź 2007, 22:08

No mnie tez ta po liftingu z 2000 r o wiele bardziej sie podoba jest w dechę. Tyle że wszystko od 19 000 się zaczyna. Ale teraz wiem, że warto poczekać i szukać tych po liftingu.

Co do 6 to nie mam pytań, jest piękna. Pamiętam że w testach autoświata zawsze wymiatała. Tyle, że tam już montują silnik z Common Railem – super jazda ale awaryjny straszliwie, jak coś się sypnie to tragedia. Ja miałem BMW 530d – rakieta. Jednak jak siadła mi turbina i przepływomierz (5000+1300zł) to zacząłem kochać starsze konstrukcje diesla. Zapodałem sobie Mondeo z silnikiem 1,8 TD – ale to był znowu muł nieziemski. Po tych doświadczeniach wróciłem do BMW 325 tds – ale auto było katastrofą (moja wina bo miłość do tej marki przysłaniła mi wszystkie wady kupowanego egz.).

Żeby nie nudzić :P , własnie Mazda 626 z silnikiem DiTD wydała mi się odpowiednim autem łaczącym niezawodność, prostotę diesla starszej generacji i dobrymi osiągami.

Dzięki wszystkim za pomoc i odpowiedzi i idę szukać Mazdy 626 po lifcie albo może coś innego. <jupi>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:55
Posty: 11
Skąd: Gdańsk

Postprzez Riki » 6 paź 2007, 00:09

xANDy dobrze prawisz ;) jestem tego samego zdania.... i każdemu będę polecał zadbaną (!) Mazdę z tą jednostką napędową pod maską...

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy