Strona 1 z 1

Nieprzyjemny zimny rozruch – czy nawala mi jakiś czujnik?

PostNapisane: 15 lip 2007, 20:04
przez OpusDei
Czy Premacy 2.0 DITD – 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?
Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?
Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?
W niższej temperaturze otoczenia silnik po starcie dławi się chwilę.
pzdr.

PostNapisane: 15 lip 2007, 21:18
przez tycjan
Na pewno ma czujnik zasysanego powietrza...
Wydaje mi sie że w zaleznosci od temp samego silnika.
Myslisz że istnienie programu zalezy od tego czy jest zasilanie czy nie? Byloby to troche bez sensu jak dla mnie.

pzdr

PostNapisane: 15 lip 2007, 23:06
przez tomekrvf
OpusDei napisał(a):Czy Premacy 2.0 DITD – 1999 r. ma jakiś czujnik temperatury otoczenia?

Ma czujnim temp płynu chłodzącego. Ta temp jest najważniejsza

OpusDei napisał(a):Czy wtrysk regulowany jest na zimnym silniku w zależności od temp.otoczenia?

Jak wyżej.

OpusDei napisał(a):Oraz czy komputer po dłuższym postoju auta z wyjętym akumulatorem wymaga wgrania programu?

Nie.

PS Czyżbyś miał problemy z rozruchem na zimno?

PostNapisane: 16 lip 2007, 07:11
przez OpusDei
Jak jest gorąco na dworzu,silnik zapala i pracuje jak zegareczek.
Jak jest zimno,silnikiem trzęsie przy zapalniu,dławi się na moment a potem chropowato pracuje.
Myślę,że siedzi jakiś czujnik prócz którejś ze świc żarowych.

PostNapisane: 18 lip 2007, 09:58
przez xANDy
Czujnik temp. powietrza zasysanego znajduje się w obudowei filtra
Co/kto ma regulować wtrysk i dlaczego?
Oprogramowanie jest w ROMie czyli nie rozpływa się w niebyt, niezaleznie od czasu postoju auta (czy na półce w sklepie/na szrocie); jest wgrane "na sztywno" (choć w wielu przypadkach można je uaktualnić, chociaż w denso jest to trochę kłopotliwe).

Aha – i tytuł Twego tematu jest bardzo enigmatyczny – za bardzo... zlituj się nade mną :|

PostNapisane: 18 lip 2007, 13:03
przez MarekW
Tak troche OT, ale interesuje mnie ROM w pompie. Z tego co rozumiem tam sa zapisane informacje dotyczace jak dana pompa i podlaczone do jej wtryskiwacze sa skalibrowane (to programuje producent pompy). PCU w autku na podstawie tych danych steruje dlugoscia wtrysku i optymalizuje spalanie itp. Czy mam racje?
Czy ma ktos opis protokolu ROM <–>PCU ?

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 18 lip 2007, 22:02
przez xANDy
MarekW napisał(a):Czy mam racje?
Generalnie tak...

MarekW napisał(a):Czy ma ktos opis protokolu ROM <–>PCU ?
Raczej nikt... dlatego nikt (?) nie "przerabia" denso, istnieją tylko boxy.

PostNapisane: 18 lip 2007, 22:20
przez OpusDei
Tytuł poprawiłem... :P
Do września muszę dojechać do Jaksy.Jeśli ma komputer egzaminujący napęd(??)
to wykaże co i dlaczego.
Od tego uzalezniam,czy sprzedać czy jeździć.
pzdr

http://www.tdi-tuning.pl/artykuly/2_ciezkirozruch.htm


PS. wogóle,to silnik bardzo oszczędny (ok.6l/100km po mieście),nie bierze oleju,nie dymi,zapala na dotyk.Cholerne brudasy Holendrzy nie dbali o auto jak Niemiec)

PostNapisane: 19 lip 2007, 12:43
przez xANDy
OpusDei napisał(a):Tytuł poprawiłem... :P
BARDZO dziękuję...

OpusDei napisał(a):PS. wogóle,to silnik bardzo oszczędny (ok.6l/100km po mieście)
Mówię to pewnemu człowiekowi a on mi uparcie nie wierzy... Dziękuję więc za Twoją wypowiedź – dodatkowy argument.

PostNapisane: 19 lip 2007, 17:20
przez OpusDei
Jaką wartość cetanową ma EkoDiesel a jaką Verva Diesel ??

Poczytałem instrukcję obsługi 2.0 DITD (1999/2000) i zalecanym paliwem jest ON o liczbie cetanowej 51 lub wyższej.

Jedni spece w Motorze pisuja,że starszy silnik na pompowtrysku musi żreć ON z siarką bo ona smaruje – a inni,że wręcz przeciwnie......że zamula komory.
I bądź tu skromny kierowco mądry.(chyba po szkodzie) <lol> <lol>


**Generalnie mój silnik po nagrzaniu jest brzytwa,gaz reaguje już na początku pedału,tylko trochę trzęsie.....

Tak czy siak znowu kupię Premacy,jakby co.

PostNapisane: 19 lip 2007, 20:56
przez xANDy
OpusDei napisał(a):Tak czy siak znowu kupię Premacy,jakby co.

A może od razu M5?

PostNapisane: 29 sie 2007, 22:02
przez romrow
OpusDei napisał(a):Jaką wartość cetanową ma EkoDiesel a jaką Verva Diesel

EkoDiesel liczba cetanowa 51
Verva Diesel liczba cetanowa 55