Przywracanie mocy w DiTD

Postprzez Riki » 28 maja 2007, 15:52

Witam :)

Od dłuższego czasu moją Madzię trapiło pogorszenie dynamiki, podwyższone spalanie i niekiedy nadmierne kopcenie. Do tego doszedł czas wymiany rozrządu (wraz z pompą wodną) oraz reg. zaworków. Jak widać sporo operacji czekało moją GFkę... i tak oto trafiłem do zaprzyjaźnionego warsztatu dla naszego kapelana xANDy ;) czyli p. Gawlaka i Jego załodze (p. Mariusz i p. Przemek ) w Zaniemyślu. Z tego miejsca chcę im (xANDy-emu również!) podziękować za prace nad moją Madzią, mimo choroby p. Mariusza, obaj mechanicy (nie raz z pomocą p. Macieja Gawlaka) dzielnie, fachowo i z zamiłowaniem rozbierali moją GFke
kawałek po kawałku... ;) udzielali mi odpowiedzi na każde pytanie, tłumaczyli dlaczego tak a nie inaczej, itd za co jestem Im bardzo wdzięczny.

Na pierwszy plan poszło wyczyszczenie całego dolotu łącznie z IC i kolektorem ssącym. Intercooler okazał się zaszlamiony od środka, a kolektor (aby go zdjąć trzeba spuścić płyn chłodzący) miał na sobie ślady dość grubego nagaru. Rury były lekko zaolejone, ale jak wiadomo to normalny objaw. W międzyczasie (IC się odmaczało w ON) z xANDym zabraliśmy się za wygłuszanie drzwi farbą Valvoline, na razie udało się zrobić tylko drzwi kierowcy, niebawem zabiorę się za drugie. Po wyjęciu EGR-a wyczyściłem go rozpuszczalnikiem z sadzy. Mechanik zabrał się za wymycie wszystkich rur dolotowych, potem poleżały sobie na słoneczku (oj grzało tego dnia...) i suchutkie w środku zostały założone do auta. Następnie zaślepiliśmy EGR-a blaszką 0,5mm. (i tutaj mała PRZESTROGA... EGR zaślepiamy idealnie dociętą blaszką pod wymiar oryginalnej.. oczywiście nie robimy kółka w środku ;) były bowiem przypadki pękania zaworów EGR przez docinanie jedynie kółka a nie całej podkładki...) Tego dnia został złożony dolot i cały przód GFki. zaznaczam że przed założeniem IC musimy go wypłukać dodatkowo wodą
Następnego dnia z rana zabraliśmy się za regulację zaworów, i ku naszemu zdziwieniu ktoś w Holandii (stamtąd pochodzi moja GFka) regulując zawory pomylił ssące z wydechowymi... :| to nam pomieszało w głowie, bo wiedza mówiła inaczej.... jeden telefon do Jaksy (Jarku dzięki za pomoc) i nasze przypuszczania się potwierdziły... tak, ssące były 0,45mm a wydechowe 0,15mm... Na szczęscie żadna część w głowicy na tym nie ucierpiała, wałek rozrządu również okazał się w idealnym stanie. Po regulacji mechanicy zabrali się za wymianę rozrządu. Jak to w DiTD, nie było prosto, głównie z pompą wodną. Wymiana owej pompy przysporzyła najwięcej nerwów, poza tym są tam potrzebne dwie uszczelki (jedną trzeba było dorobić, drugą mialem ze soba) i tutaj fachowość p. Macieja była rewelacyjna...Po wyjęciu z auta starych części rozrządu okazało się ze były w idealnym stanie. Pasek nie wykazywał większych śladów zużycia, rolki jak i pompa wodna były ciche (nie huczały) i co ważne.. napinacz nie wylany (ani kropli oleju) Po założeniu nowego rozrządu, kilka obrotów wałem, założenie obudowy, nowej uszczelki pod dekiel, włożenie akumulatora, nowych pasków zewnętrznych, kilku detali, zalanie płynu chłodzącego i gotowe! :)
Pierwsze odpalenie, musiałem Ją trochę pokręcić... (normalna sprawa, wcześniej były zdjęte przewody paliwowe i zapowietrzone ) aż w końcu zapaliła... <jupi> silnik pracował sporo ciszej... pochodził sobie kilka minut i pierwszy wyjazd za bramę... po dodaniu większej ilości gazu motor zaczął nagle się trząść, jakby miał zaraz zgasnąć.. za autem kupa dymu! Wtedy xANDy szybko uspokoił nas że to resztki nagaru wpadły do cylindra (i spalały się tworząc niecodzienną chmurę rodem z Ikarusa żyłowanego pod górkę) Lekka przygazówka p. Macieja Gawlaka i wszystko wróciło do normy :) Pojechaliśmy na jazdę próbną... od razu było czuć przypływ kucyków pod maską, turbina jest słyszalna non stop od 1800 obr./min (od niedawna juz od 1500obr./min ale o tym niżej..) no i auto przestało praktycznie dymić :) pierwsze próby elastyczności (80-120km/h 5b) wyszły zadowalająco (14,8s). Pośmigaliśmy trochę i nastał czas pożegnania i powrotu do Warszawy... Pod drodze zatankowaliśmy odpowiednie paliwko (takie które lubią nasze DiTD) i wlałem Xeramica. Na trasie przegoniliśmy trochę autko jednak nigdy nie przekraczając 3500tys./obr, następne próby elastyczności wychodziły już lepiej, najlepszy czas to 13,6s (na pokładzie 2 osoby, bagaż, lekki wiatr, pełny bak oraz włączone A/C)...
Wcześniej w próbie elastyczności moje auto miało ok. 22s, a V-max kształtował się na poziomie 180km/h... po "remontach" raz udało mi się uzyskać 200km/h jednak to nie była Jej prędkość maksymalna (auto baardzo załadowane + włączone A/C)


EDIT by moderator dodatkowy
Od połowy 9 strony jest opis czyszczenia (ze zdjęciami) jeszcze dwóch sitek/dławików, które odpowiadają także za zamulenie samej pompy. Warto również tam zaglądnąć.
Załączniki
poczatek1.jpg
Początek prac
poczatek2.jpg
rozbiewramy3.jpg
icPRAwieNAREKU.jpg
IC już na wierzchu
icnareku.jpg
plukankaic.jpg
syfzic.jpg
To było w środku
wyczyszcznoyic1.jpg
Tak wyglądał po wyczyszczeniu
zdjetyegr.jpg
Zdjęty i czyszczony EGR
czyszczxenieegr-u.jpg
kolektorprzed1.jpg
Kanały dolotowe w głowicy i kolektor przed czyszczeniem:
kolektorzsyfemnaszewnatrzz1.jpg
blokprzed.jpg
kanalydolotowewglowicypowqyczyszczn.jpg
Tutaj po wyczyszczeniu:
kolektorPOOOOOOOOO.jpg
zaworki.jpg
Zawory i podkładki pod przelwy (te od MAN-a)
przelewy.jpg
gorasilnikapodpokrywa.jpg
wymianarozrzdu.jpg
Ostatnio edytowano 15 sie 2009, 16:01 przez Riki, łącznie edytowano 30 razy
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Rychu » 28 maja 2007, 16:37

Gratuluję!!!!!
Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez sboard » 28 maja 2007, 18:29

Pięknie! Jakie koszty całej operacji? Szczególnie czyszczenie kolektora. Oczywiście orientacyjne, pomoc xANDy'ego jest bezcenna :) Jakaś nowa technika zdejmowania kolektora (szpilka)?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez Riki » 28 maja 2007, 19:14

Rychu napisał(a):Gratuluję



Dzięki :) trooche pracy było ale się opłacało :D


sboard napisał(a):pomoc xANDy'ego jest bezcenna


Dokładnie ;)


sboard napisał(a):Jakaś nowa technika zdejmowania kolektora

Tradycyjna........ :)

P.S
Odbierz PW :P
Ostatnio edytowano 28 maja 2007, 19:20 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 28 maja 2007, 19:18

Fajna robota – brawo dla Panów :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 28 maja 2007, 19:22

Jaksa napisał(a):brawo dla Panów


Dzięki Jarku :) masz racje... fajna no i autko lepiej jezdzi ;)


Jaksa napisał(a):jednak diesel wygrał

<spoko> <spoko> i słusznie...... :D hihi klekot <ganja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez jacobs » 28 maja 2007, 19:24

Świetna robota! :D

Wiem że może to dziwnie zabrzmi, ale.... xANDy chyba minął się z powołaniem <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jaksa » 28 maja 2007, 19:28

Riki napisał(a): hihi klekot
No.....nie nie to juz nie klekot <lol>
jacobs napisał(a):xANDy chyba minął się z powołaniem
Zaraz dostaniesz burę <lol> tez to powiedziałem to dostałem po deklu hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 28 maja 2007, 19:47

jacobs napisał(a):xANDy chyba minął się z powołaniem


jacobs hehe... nie mow tak... ;)


Jaksa napisał(a):nie nie to juz nie klekot


Klekot klekot <lol> :P diesel zawsze dieslem będzie... :P :)

Jaksa napisał(a):Zaraz dostaniesz burę


I prawidłowo :D ;) hihi...

Poważnie mówiąc.... xANDy jest fanem diesli (jak ja :P ) i nie tylko... ale powołanie jest powołaniem, a samochody przy tym niewiele znaczą :P tak mi sie przynajmniej wydaje :] xANDy jak coś to mnie popraw.... :]

P.S
Małe OT sie robi :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 28 maja 2007, 20:23

jacobs napisał(a):dziwnie zabrzmi, ale.... xANDy chyba minął się z powołaniem <lol>
Jaksa napisał(a):Zaraz dostaniesz burę <lol> tez to powiedziałem to dostałem po deklu hahaha
Riki napisał(a):I prawidłowo :D ;) hihi...

Czyli ja już nie muszę zabierać głosu...

Jak Bóg daje robotę to się zabieram za to i tyle. 5 lat temu nie wiedziałem dlaczego mikrofon ma trzy piny – dzisiaj sam buduję profesjonalne nagłośnienia... Kapelanem klubu zostałem z nominacji prezesa zanim miałem madzię w garażu... Wiedziałem o niej tylko tyle, że leje się inne paliwo – cała reszta wiedzy pochodzi w doświadczenia. Pan Maciej Gawlak oraz Mariusz i Przemek są pod tym względem kopalnią wiedzy (oni zawsze tłumaczą dlaczego, jak i po co) więc 3/4 wiedzy, którą przelewam na klawisze pochodzi z ich wieloletniego doświadczenia.

A Riki jest wyjątkowo inteligentny – chwytał wiedzę od razu, chłonął jak gąbka i mam nadzieję, że kiedyś zacznie się nią dzielić dla dobra innych. Poza tym, że jest mól klawiaturowy (niestety nie książkowy) to będzie z niego wielki mechanik...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bafanabafana » 28 maja 2007, 20:57

to się nazywa kochać swoją brykę :D
WIELKIE SŁOWA UZNANIA !! !! !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez xANDy » 28 maja 2007, 21:03

bafanabafana – żebyś Ty wiedział ile Riki mi nagadał, że Twoja madzia to lata normalnie... ile on się nawzdychał do Twojej GW – nękał mnie informacjami, że Twoja ciągnie już do 1500 a jego nie... hahaha
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 28 maja 2007, 22:31

bafanabafana napisał(a):to się nazywa kochać swoją brykę


Noo... <list> :P :P


bafanabafana napisał(a):WIELKIE SŁOWA UZNANIA


Dziękuje..... jak mnie przewiozłeś swoja GW to od razu miałem to na myśli "moja GFka musi tak jezdzić..." <lol> :P i chyba udało się :D ;)


xANDy napisał(a):nękał mnie informacjami, że Twoja ciągnie już do 1500 a jego nie

Tak było :P przyznaje..... teraz trzeba zrobić jakiś spot DiTD :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bafanabafana » 28 maja 2007, 22:47

xANDy napisał(a):żebyś Ty wiedział ile Riki mi nagadał, że Twoja madzia to lata normalnie

<lol> <lol> hahaha

Riki napisał(a):teraz trzeba zrobić jakiś spot DiTD

oj tak tak

A całkiem poważnie to podziwiam Was obu. Macie zacięcie...aż strach pomyśleć co byście zrobili gdybyście mieli więcęj czasu <diabełek>

Pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 12:12
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Auto: Madzia 626 GW DITD'99 115KM

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 14:51

bafanabafana napisał(a):A całkiem poważnie to podziwiam Was obu


;) .....jednak bez załogi p. Gawlaka i pomocy xANDy cała operacja nie doszła by do skutku :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomekrvf » 29 maja 2007, 15:32

Riki, mogłeś założyć przy okazji intercooler od Iveco Turbodaily :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 15:33

tomekrvf napisał(a):mogłeś założyć przy okazji intercooler od Iveco Turbodaily


Wiesz co..... myślałem wcześniej o tym ale... gdzie ja bym go zmieścił <lol>


P.S
Myślisz ze coś by to dało? :P odczuwalnie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tomekrvf » 29 maja 2007, 15:40

Riki napisał(a):P.S
Myślisz ze coś by to dało? odczuwalnie?

Oczywiście! A do tego natrysk wody na intercooler :D
Pewnie większy intercooler coś tam by zmienił.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 15:53

tomekrvf napisał(a):A do tego natrysk wody na intercooler


Jak w Evo <lol> :P


tomekrvf napisał(a):Pewnie większy intercooler coś tam by zmienił


Jednak bez przeróbki zderzaka sie nie obejdzie... a takie mody u mnie odpadaja :P auto ma wygladac tak jak wyszlo z fabryki ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 29 maja 2007, 16:28

Jak wsadzisz monstrualny IC to silnik zacznie się dusić! – turbawka nie nadąża wtedy z wypełnieniem pojemności, którą tworzy IC.

Riki – przestań wariować z mocą motorka...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy