Przywracanie mocy w DiTD

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 16:38

xANDy napisał(a):Jak wsadzisz monstrualny IC to silnik zacznie się dusić


xANDy niekoniecznie :) podstawą jest IC o dobrym przepływie powietrza...


xANDy napisał(a):Riki – przestań wariować z mocą motorka


heh... :P :) jest seria (chyba) i tak zostanie........... przynajmniej narazie ;)
Jak zrobie to prawko to pojade na hamownie...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez emer » 29 maja 2007, 16:44

Czy byłaby szansa aby w jakiejs niedalekiej przyszłości umówić sie u zaprzyjaźnionych Panów mechaników? Tzn tez zamówić np u nich wszystkie potrzebne części (np do rozrządu i pompa wodna)? No i ewent jaki mógłby być całościowy koszt ... (może na PW?)
Wprawdzie jestem z Galicji, ale popędziłbym swoja madzie na taką rekonwalescencje i zabiegi ...

323F 2002 DiTD 101KM RF4F
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 16:46

emer napisz na PW do kolegi xANDy.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 29 maja 2007, 17:02

Riki – z fizyki nie jesteś najgorszy więc pomyśl sobie – jak łatwiej jest stworzyć ciśnienie – dmuchając w balonik czy w wielką beczkę...? Jeśli za turbiną jest zbyt duża pojemność – to dmuchawka nie wytworzy potrzebnego ciśnienia! Gdy ktoś daje większy IC (dużo większy) to zmienia też turbinę na większą, bo za mała turbina nie wytworzy ciśnienia.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 19:12

xANDy masz racje i tez tak uwazam (prawa fizyki) :) jednak rozmawiałem z osobami zajmującymi sie tuningiem diesli na codzien, oni twierdza ze jak IC bedzie mialo optymalny przepływ i nie bedzie duuuzo wieksze niz seryjny to moze byc tylko lepiej (niewiele ale lepiej) :) jak widac nasze dmuchawki daja rade ;) heh..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MarekW » 29 maja 2007, 22:10

EMER jak będziesz robił czyszczenie IC w 323F BJ to zrób dokładna relacje. Ciekawe czy wyjęcie tego IC jest takie proste jak xANDy mówi.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Riki » 29 maja 2007, 22:17

MarekW napisał(a):Ciekawe czy wyjęcie tego IC jest takie proste jak xANDy mówi


Jest........... bo w BJ-tce masz duzo krótsze kolanka od IC :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 29 maja 2007, 22:26

w BJ jest całkowicie inny IC – ma inny kształt i inne mocowanie. Wyjęcie jest proste. Koniec gadania na ten temat! <killer>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez jasiq » 3 cze 2007, 10:54

Super ze wrescie nie narzekasz na osiagi .Masz moze jakas fotke jak zaslepiles EGR i czym ....?
spox samochód-nowy nabytek.Nastepna bedzie 6-stka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2005, 21:54
Posty: 40
Skąd: Warka/mazowieckie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD '98

Postprzez lou_cypher » 3 cze 2007, 11:23

czyszczenie IC jest proste jak budowa cepa, ale za pierwszym razem trzeba sie nagimnastykowac, wiem bo to wczoraj zrobilem, pozniej jest juz latwiej, chociaz oryginalne zaciski na rurach wylotowych IC sa popaprane, czasem ciezko je umiejscowic odpowiednio.
A co do EGR'a jasiq spryskaj wd-40 lub czyms podobnym (nawet cola) srubki, i mocno ta duza pod spodem, poczekaj, wykrec delikatnie (uwazaj na rure od spodu bo trzeba ja odciagnac delikatnie w dol) i przygotuj sobie jakas blaszke aluminiowa (ja uzylem denka od kremu nivea – tak kolo 0,5mm grubosci) tylko wymierz odpowiednio zeby sie nie klinowala i mozna bylo swobodnie egr'a dokrecic.
Pozdrawiam
Limitless
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 09:40
Posty: 46
Skąd: Płock / Warszawa
Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)

Postprzez Riki » 3 cze 2007, 13:15

jasiq napisał(a):Super ze wrescie nie narzekasz na osiagi


Na razie nie... <lol> ;)




jasiq napisał(a):Masz moze jakas fotke jak zaslepiles EGR i czym


Hmm... takiej fotki nie mam, ale tak jak mowi lou_cypher, zamiast ori blaszki wloz tam odpowiednio dociętą (na wymiar ori) blaszke, oczywiscie bez otworu :P ;) no i warto go takze przeczyścic jakas benzyna ekstrakcyjną zeby sie nie zawieszał.
P.S
Chyba ze nie macie czujnika na EGR to nie musicie czyścić, chociaz Ty jasiq powinieneś go miec.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 3 cze 2007, 22:38

Nawet jak odejmiesz sterowanie podciśnieniem – to zawór przepuszcza spaliny właśnie! Trzeba tam wstawić blaszkę ale lepiej nie z Alu (może z czasem trzeba sprawdzić, czy nie przepala się). Polecam stalową 0,5-1,5mm.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 10 lip 2007, 14:01

A czy mozesz powiedziec czy jak zaczyna migac kontrolka swiec zarowych tym kodem to
jak sie zatrzymasz i pozostawisz samochod na biegu jalowym to silnik glosniej klekocze ? (taki typowy klekot starego diesla?)

To co znalazlem to cytuje:
Aktualny injection timming rozni sie od wzorcowego o 7 stopni (wczesniej) gdy silnik sie rozgrzeje lub podczas 20 sekund nieprzerwanej jazdy.

1 krok:
sprawdzic podlaczenia do/z TCV i/lub PCM
2 krok:
Rozlaczyc TCV i sprawdzic czy jest przejscie poniedzy koncowka A i PCM koncowka 1C
3. krok:
Wyczyscic kod bledu z pamieci i przeprowadzic procedure poreparacyjna :–)
4. krok:
Sprawdzic czy blad sie powtorzyl.

Dodatkowe info:
TCV znajduje sie na dole pompy z prawej strony (ma wtyczke zgieta pod katem 90stopni)
Trudny dostep :–(

Procedura poreparacyjna:
Nie pamietam, ale poszukam bo to ostanio sobie gdzies zapisalem.
ogolnie chodzilo o rozgrzanie silnika na postoju pozniej przyspieszyc od 90km/h tak jechac z 20sek i zwolnic do 30km/h i tez tak troche pojechac i sie zatrzymac .. ale moze cos namieszalem:–)
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez maJster » 10 lip 2007, 15:18

MarekW napisał(a):A czy mozesz powiedziec czy jak zaczyna migac kontrolka swiec zarowych tym kodem to
jak sie zatrzymasz i pozostawisz samochod na biegu jalowym to silnik glosniej klekocze ? (taki typowy klekot starego diesla?)


Ciężko wyczuć czy on bardziej klekocze na wolnych obrotach, wydaje mi się z że normalnie. Ale za to dorzucę takie info.....

Dwie godziny temu kontrolka znowu się pojawiła i miga nawet na wolnych obrotach. Teraz dla mnie problem jest jeszcze bardziej skomplikowany ponieważ silnik nie traci w ogóle mocy. Pojechałem spowrotem do tego servisu. Podpieli skaner i okazalo się że :
– poprzedni błąd już nie istnieje ale za to pojawił się kolejny kod [zapomniałem go spisać] dotyczący EGR. Tam na miejscu powiedziałem ze sam EGR został dokładnie wyczyszczony z sadzy. ale to może być jeszcze coś z solenoidem podciśnienia...może to tu jest pies pogrzebany.........już sam nie wiem <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez MarekW » 10 lip 2007, 15:26

Jak bys przypomnial sobie ten kod to znowy wyszukam procedure co sprawdzic :–)

Zadzwon do nich i zapytaj czy pamietaja kod.

Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez maJster » 10 lip 2007, 15:45

Nie mogę się do tego servisu dodzwonić. Ale podam kilka kodów które teoretycznie mogły by odpowiadać za EGR czyli [ recyrkulację spalin ]

P0400 Układ recyrkulacji spalin – błędny przepływ
P0401 Układ recyrkulacji spalin – wykryty niewystarczający przepływ
P0402 Układ recyrkulacji spalin – wykryty nadmierny przepływ
P0403 Obwód recyrkulacji spalin – usterka
P0404 Obwód recyrkulacji spalin – sygnał poza prawidłowym zakresem
P0405 Obwód czujnika A recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy
P0406 Obwód czujnika A recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy
P0407 Obwód czujnika B recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy
P0408 Obwód czujnika B recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez MarekW » 10 lip 2007, 15:56

OK co do P0403 mozesz doczytac w:

http://www.mazda-auto.ru/docs/M626_GF_GW_RFT-1.pdf
sekcja F2-106.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez maJster » 11 lip 2007, 09:48

Marek ....dzięki za literaturę i za wszelką pomoc. Zastosowałem się wg. instrukcji no i reset kompa. Teraz chwila prawdy, jak przez następne 60km nie pojawi się kontrolka, no to chyba będzie ok. Jak się pojawi to pojadę do AZ AUTO.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez jedrus78 » 13 sie 2007, 18:10

Cześć maJster mam ten sam problem co Ty: P0403 czy mógłbyś opisać jak pozbyłeś się tego problemu bo ja po angielsku niebardzo <glupek2>
Początkujący
 
Od: 4 maja 2007, 15:35
Posty: 15
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 Combi 2004r Diesel 136km przebieg 130 000km
Bose

Postprzez maJster » 18 sie 2007, 20:45

na początek wykręć EGR i dokładnie go wyczyść benzyną ekstrakcyjną lub rozpuszczalnikiem; sprawdź dokładnie wężyki do solenoidów...to na razie tyle...potem zdejmij klemę masy z akumulatora wciśnij pedał hamulca na 30 sekund aby wykasować błąd. Jak to nie pomoże to pomyślimy dalej.
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy