Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez Neonixos666 » 8 lip 2013, 15:32

kurator05 napisał(a): nie kupujcie oleju nap. <werwa>


jakieś szczegóły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 8 lip 2013, 22:48

coś jeszcze mądrego dodasz do tego? bo tak jakoś mało wyjaśniłeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Koniu25 » 5 wrz 2013, 10:05

No – i przed odpaleniem warto pomyśleć o wlaniu płynu chłodzącego:).


Przy ściąganiu kolektora płyn chłodniczy wyleci?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Neonixos666 » 5 wrz 2013, 17:59

tak, kolektor przysłania kanały w których jest płyn chłodniczy.
Ostatnio edytowano 5 lis 2013, 21:56 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zbędne cytowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez barszczu » 5 lis 2013, 21:12

Witam. Czy przy czyszczeniu kolektora ssącego zawsze trzeba wymienić uszczelkę na nową?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez xANDy » 13 lis 2013, 12:09

Jeśli pytasz o uszczelkę pod kolektorem, to zazwyczaj nie ma problemów z jej ponownym założeniem (chyba, że ktoś ją uszkodzi albo pęknie). Co do tej pod deklem zaworowym, to podobnie chyba, że za mocno "usiadła", generalnie silikon trzeba dać tam, gdzie zawsze :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kamil18d » 28 lis 2013, 20:28

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :)
Wczoraj wykonałem operację czyszczenia kolektora ssącego. Po sukcesywnym złożeniu wszystkiego i odpaleniu madzi okazało się iż strasznie kopci na biało. Czy to normalne objawy po takim zabiegu?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 18:26
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0Ditd

Postprzez kierownik » 29 lis 2013, 21:49

tak, to normalne... jak się źle poskłada ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Kamil18d » 30 lis 2013, 13:38

Można prosić o jakieś szczegóły. Co tam można źle poskładać :(
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 18:26
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0Ditd

Postprzez kierownik » 1 gru 2013, 22:09

a płynu chłodniczego Ci nie bywa? wystarczy niewielka nieszczelność przy kolektorze i będzie kopcił. uszczelkę jak się domyślam dałeś starą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 2 gru 2013, 00:24

dokręciłeś go dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Kamil18d » 2 gru 2013, 19:40

Tak uszczelkę dałem starą :( Płyn chłodniczy w normie. Dymienie ustało po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. O co może chodzić :/
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 18:26
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0Ditd

Postprzez Yard » 2 gru 2013, 20:13

Czyli się ułożyło.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez xANDy » 6 gru 2013, 15:13

Albo wyszły nagary i wypaliły się do końca te, które pozostały np, na zaworach (w trakcie czyszczenia wpadają tam grudki nagaru z kolektora czy kanałów) albo pozostałości środków czyszczących z IC.
Zawsze na początku jest kurzawa siwego-białego-czarnego dymu (jeden kolor, dwa albo wszystkie trzy po kolei). Tylko u Ciebie dość długo był.
Ważnie, że się skończył
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kamil18d » 8 gru 2013, 12:09

Dzięki koledzy za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 24 paź 2013, 18:26
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0Ditd

Postprzez dzul » 10 sty 2014, 03:53

Kamil jak zmieniła sie elastyczność po tej operacji?
Ludzie chwalicie się, że wyczyściliście kolektor, ale nie podajecie jak auto jeździło przed i po zabiegu :|
Widze posty zniechęcająca do czyszczenia typu "u mnie to nic nie dało", albo "był mały nagar grubości 2-3mm". Większość postów z roku 2007. Czyli auta miały po ok.7-8 lat, z czego pierwsze 5 lat jeździły po autostradach za gramanicą i co tam mogło się odłożyć skoro się wszystko wypaliło? Póki turbinka nie zacznie puszczać oleju i nie zasiądzie za nim emeryt lub kobieta, teoretycznie powinno być w miarę czysto.
Ale jak auto jeździ zamulone w Polsce 5 lat z nie zaślepionym egrem i o nieznanej przeszłości technicznej z przebiegiem 300-500tys to jest spore ryzyko, że szambo się wypełnia.
Odkręcamy kolanko z kolektora ssącego i mamy pewien pogląd na sytuację.
Czy to pomoże? na pewno nie zaszkodzi.
Ryzyko? jak zawsze można narazić się na koszta, gdy coś urwiemy połamiemy, źle poskładamy lub zaniedbamy.
Wróci elastyczność z 22s do 14-16? nie wiem! bo mało kto się wypowiada.
Także każdy, kto podjoł się takiej operacji niech opisze w kilku słowach jak zmienila sie elastyczność, ciąg turbiny. Oraz to czy auto kopciło, czy nie kopciło, czy byl zaślepiony egr i jaki problem mocy występował.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Yard » 10 sty 2014, 07:52

Ja niczego nie zaślepiam, nie czyszczę, nie rozkręcam. Od początku tankuję Dynamic. Raz jest mułowata i kopci, a innym razem idzie jak szatan. Zwłaszcza gdy dodam specyfiku do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego – Xeramic, Liqui Moli lub SPT – na połowę ilości paliwa niż każą. Wraca elastyczność, przyśpieszenie i przestaje kopcić.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2014, 19:17

Yard napisał(a):Raz jest mułowata i kopci, a innym razem idzie jak szatan. Zwłaszcza gdy dodam specyfiku do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego – Xeramic, Liqui Moli lub SPT – na połowę ilości paliwa niż każą. Wraca elastyczność, przyśpieszenie i przestaje kopcić.


Też to polecam sprawdza się <spoko>
Ostatnio edytowano 10 sty 2014, 19:19 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez xANDy » 20 sty 2014, 16:40

dzul napisał(a):co tam mogło się odłożyć skoro się wszystko wypaliło? Póki turbinka nie zacznie puszczać oleju i nie zasiądzie za nim emeryt lub kobieta, teoretycznie powinno być w miarę czysto.
Czuję się zmuszony by sprostować, tym bardziej, że kolega napisał:
dzul napisał(a):Odkręcamy kolanko z kolektora ssącego i mamy pewien pogląd na sytuację.
A to jest jeszcze bardziej nieprawda.

Turbina mieli pary oleju, które idą znad kapy zaworowej (odma). Pary oleju są zawsze o ile silnik bywa prawdziwie nagrzany. Turbina NIC nie musi puszczać, a i tak olej jest w dolocie! Pary oleju mieszają się dopiero w kolektorze ssącym ze spalinami z obwodu recyrkulacji spalin tworząc (właściwy) nagar. I tenże nagar występuje niezależnie czy jeździ się autostradami, miastem, dziadkiem czy kobietą.

Silnik DiTD zamula się z "dwóch stron" – od strony zamulonej pompy (nieszczęśliwa lokalizacja zaworu sterującego kątem wtrysku) oraz poprzez duszenie się motoru w wyniku problemów w dolocie. No oczywiście jest i sprawa zwykłego zużycia pompy, ale na to nie ma rady z samej zasady mechaniki.
W sprawie dolotu – jest albo problem dziur, nieszczelności albo dławienia (nagary). Nadzwyczajna czułość silnika w tej materii wynika po prostu z niskiego ciśnienia doładowania i – wynikającego z tego – sposobu sterowania pompy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MariuszM » 15 kwi 2014, 11:47

Trzeba by się za to zabrać...dzięki za poradnik.
MariuszM
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron