Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez kierownik » 14 lis 2011, 22:14

aa sorry – naczytałem się coś o EGR'ach :D
te dwie przy łapie na klucz 10?
najsensowniej, ale trochę roboty, to wyciągnąć chłodnicę – w niej masz takie dwa miejsca do włożenia kwadratowych nakrętek, które się o ten plastik blokują – wydłubujesz stare, dobierasz nowe, podszlifujesz, wkładasz i gites. ewentualnie wkładasz zwykłe nakrętki i skręcasz z IC jak masz na wierzchu (nakrętkę zblokujesz nawet śrubokrętem) i wejdzie Ci całość, tj chłodnica z IC skręcona już.
najbardziej wkurzające w tym to spuszczanie płynu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rominik » 15 lis 2011, 18:09

Dzieki kerownik za rade.W ogole wszystkim dziekuje.Po 4 dniach roboty madzia oddycha pelnym cycem.
Odkad ja kupilem nigdy nie wciskala tak w fotel jestem naprawde pod wrazeniem.Przetestuje ja na autostradzie i podam wyniki , a teraz wnioski:
przed operacja madzia byla totalnym mulem dlawila sie od 2100 obr do 2400 -to dramat na skrzyzowaniach, pod gorke trzeba bylo redukowac i tiry wyprzedzaly.Spalanie zachod-6 wschod 6.5-7
Po operacji:
1-czyszczenie kolektora + blokada egr – madzia zaczela sie lepiej zbierac i praca silnika ciekawsza i kulturalniejsza <serduszka> <serduszka> juz nie dlawila pomiedzy 2100-2400
2-czyszczenie IC + zalatanie gumowego wezyka podcisnieniowego od filtra powietrza – mialem troche cykora jak odpalalem bo balem sie o te opary benzyny w IC ale ok- madzia nie ta sama jestem pod wrazeniem
Jeszcze raz wszystkim dzieki i pozdrawiam
Phttp://www.mazdaspeed.pl/forum/posting ... &t=26604#S Kierownik poniewaz ja tez krakus wiec chetnie bym tam zajechal kiedys.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez kierownik » 15 lis 2011, 22:16

nie ma sprawy – ważne, że działa i jesteś zadowolony
zapraszam – info w PW ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rominik » 16 lis 2011, 17:48

A oto test 80_120 5bieg 15sek mierzone kom jeszcze zrobie jeden test bo wspominalem o peknietej
rurce pomiedzyVP a dolem filtra powietrza odlacze ja I zobacze na czasy byc moze ze to byla glowna przyczyna mulacenia madzi zaznaczam ze madzia to ditd rf4f
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez rominik » 30 sty 2012, 23:18

Jeszcze jedna sprawa zaslepilem EGR dwoma blaszkami od piwa ale metalowymi przejechalem ok 10tys/km i sciagnalem je, bo ciagle zapalala sie kontrolka swiec co bylo denerwujace.Blaszki byly ok. wiec mozna spoko stosowac takowe.Dalej-gdy byl EGR zablokowany madzia byla mulowata az do rozgrzania silnika.Wyciagnalem wiec blaszki i mam wrazenie ze jest bardziej dynamiczna no i oczywiscie kontrolka sie nie swieci. Wnioski:
1.Zuzycie paliwa na kozysc bez blaszek – minimalnie
2.Dynamika ta sama
3.Nie mruga kontrolka przy odblokowaniu
4.Przy zaslepieniu EGR trzeba czekac az silnik sie nagrzeje i madzia ma dynamike
Minusy:
1. Co jakies 150tys trzeba czyscic dolot
2. EGR moze pasc
Początkujący
 
Od: 5 paź 2011, 00:47
Posty: 12
Auto: DITD 101km

Postprzez kierownik » 30 sty 2012, 23:23

rominik napisał(a):Wyciagnalem wiec blaszki i mam wrazenie ze jest bardziej dynamiczna

jak dla mnie jest bardziej dynamiczna bo:
rominik napisał(a):kontrolka sie nie swiec

dalsze wnioski też bym na tym opierał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez MIHAL PREMACY » 11 mar 2012, 15:27

witam.
mam zamiar wyczyscic to o czym tu mowa. mam premacy z grud.2001 roku disel oczywiscie silnik to chyba rf4f . chyba dlatego ze takie napisy widnieja na "czyms" co jest nad IC i kolo zbiornika wspomagania to chyba nazywa sie solenoidy :)
jak to stwierdzic jakie oznaczenie silnika?
pytanie do dolotu to:
czy musze zdjac pompe paliwa zeby zdjac kolektor?
bo wydaje mi sie za nia jest 1 sruba trzymajaca kolektor. pozdrawiam
Mihal Premacy
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 21:41
Posty: 19
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F

Postprzez MIHAL PREMACY » 11 mar 2012, 15:33

i jeszcze jedno. czy odkrecenie, odczepienie rurek od wspomagania nie zpowoduje wycieku calego plynu? i jego zapowietrzenia?
Mihal Premacy
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 21:41
Posty: 19
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F

Postprzez kierownik » 11 mar 2012, 18:47

MIHAL PREMACY napisał(a):odkrecenie, odczepienie rurek od wspomagania

a po co chcesz to robić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez MIHAL PREMACY » 11 mar 2012, 21:03

no dokladnie to nie wiem czy to nalezy wlasnie ruszac w sensie rozlaczac te przewody ale xANDy napisal na samym poczatku

Kod: Zaznacz cały
Na drodze do kolektora znajdują się jeszcze różne rurki (np. od wspomagania) oraz kabelki – zajmujemy się nimi zgodnie z logiką.


"zajmujemy sie" to moze znaczyc rozlaczyc lub przelozyc nie rozlaczajac i wlasnie byloby super gdyby NIE trzeba bylo tego robic. rozumiem ze przewody zasilania trzeba i czujniki od pompy zeby dostac sie do ostatniej sruby z lewej. jednak ona mnie nie martwi tak bardzo jak te za pompa. przygladalem sie dokladnie zdjeciom i sa za pompa srubki chyba 2szt. ktore bedzie problem moim zdaniem odkrecic no moze od spodu bedzie troche wiecej miejsca.
paliwa troche sie rozlej, no problem ale jak plyn z ukladu wspomagania rusze to sie zapowietrzy.
nie ogladalem jeszcze dokladnie jak to tam jest pod ta oslonom silnika ale biore sie za kilka rzeczy od poniedz. na wtorek plan przewiduje czysczenie IC i kolektora.
Mihal Premacy
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 21:41
Posty: 19
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F

Postprzez xANDy » 17 mar 2012, 21:54

Zajmujemy się zgodnie z logiką czyli odginamy – są na elastycznych przewodach.

To czy musisz zdjąć pompę zależy od długości śruby tam użytej i kształtu kolektora. Zdjęcie pompy wymaga zablokowania koła zębatego (opisał to tadziol w swojej fotorelacji – viewtopic.php?f=89&t=129986 ) więc nie powinno to być takie trudne.
PS. sam zrób dokumentację zdjęciową :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MIHAL PREMACY » 29 mar 2012, 19:36

witam
dorwalem neta w niemczech :)
jak wroce do domciu to postaram sie wziac za to czyszczenie, zrobie to napewno tylko kwestia kiedy. z czasem u mnie cienko. a zdjecia beda na pewno , ba – nawet filmy HD :) . czyli te rurki tylko na bok co by nie przeszkadzaly no i super.
pozdrawiam.
Mihal Premacy
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 21:41
Posty: 19
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F

Postprzez orfeusz » 8 kwi 2012, 11:07

Wczoraj czyściłem dolot w swojej Madzi.To co zobaczyłem...masakra.Wyglądało to dokładnie jak u xANDiego.Nagar skrobałem chyba z godzinę,zalewałem rozpuszczalnikami i czekałem na odmoczenie.W głowicy też masakra.Kolektor zszedł bez problemu,nie wykręcałem szpilek.Ta najwszpanialsza nakrętka dała się odkręcić za pomocą nasadki na przegubie kardana.Niestety nie zrobiłem zdjęć.Różnica jest wyraźna,przy przyśpieszaniu.Czuć też różnicę jak się ciągnie na wysokim biegu,a małej prędkości nie ma takiego przydławienia.Ogólnie jestem zadowolony z tego zabiegu.W sumie to w mojej Madzi ostatnio zrobiłem też rdzę na tylnych nadkolach,wspawywanie reperaturek.jeszcze będę zmieniał poduchę silnika przy rozrządzie ale to dopiero po świętach.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez Rajhenew » 8 kwi 2012, 23:17

Kolego. Ile czasu zajął Ci ten zabieg?
gdyby nie te blachy i decybele, byłaby malina
Rychu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 07:33
Posty: 8
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: MAZDA 626 GW DITD 74KW '00

Postprzez orfeusz » 9 kwi 2012, 16:34

W sumie jakieś 5 godzin.Robiliśmy to we dwóch,z kolegą mechanikiem,gdyż sam się trochę bałem sam wszystko rozbierać.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez orfeusz » 17 lip 2012, 19:17

Panowie czy ta część rury gdzie jest mocowany boost sensor jest u Was ruchomy?Taki wąski kawałek jakieś 4 cm.U mnie można nim praktycznie kręcić do o koła.Mam tą rurę ostatnio mokrą od góry do samego dołu i nie wiem czy może przyczyna leży właśnie w tym że ten kawałek się kręci,czy szukać jakiegoś pęknięcia.
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 18:56
Posty: 37
Skąd: Głowno
Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM

Postprzez adam79 » 18 lip 2012, 22:54

witam was koledzy.
Moze ktos mi powie czy w premacy po liftingu RF4F 101 KM jest mozliwe wyjecie kolektora bez ruszania pompy wtryskowej????
Początkujący
 
Od: 27 cze 2010, 22:04
Posty: 21
Skąd: elblag

Postprzez kierownik » 18 lip 2012, 22:56

z tego co wiem to chyba nie da się
zawsze możesz zblokować kółko na pompie i ją wyciągnąć bez ruszania rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Riki » 13 lis 2012, 09:40

Zrobione ponad 120.000tys.km od momentu kiedy m.in dzięki tej fotorelacji moja DiTD dostała pełne czyszczenie mechaniczne a w kolektorze jak i całym dolocie jest czyściutko :)
fakt, że raz na 18-20tys.km czyszczę wszystko chemią FORTE. Dobijamy już do 300.000km... <serduszka>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kurator05 » 7 lip 2013, 22:27

Ja bym mial taką poradę dla użytkowników DITD ,90KM,pompa paliwowa <DENSO> nie kupujcie oleju nap. <werwa>
Początkujący
 
Od: 16 cze 2013, 21:55
Posty: 15 (1/0)
Auto: Mazda 323f DITD 2.0 ,90 KM,1998r,typ nadw.BJ,silnik RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy