Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD
aa sorry – naczytałem się coś o EGR'ach
te dwie przy łapie na klucz 10?
najsensowniej, ale trochę roboty, to wyciągnąć chłodnicę – w niej masz takie dwa miejsca do włożenia kwadratowych nakrętek, które się o ten plastik blokują – wydłubujesz stare, dobierasz nowe, podszlifujesz, wkładasz i gites. ewentualnie wkładasz zwykłe nakrętki i skręcasz z IC jak masz na wierzchu (nakrętkę zblokujesz nawet śrubokrętem) i wejdzie Ci całość, tj chłodnica z IC skręcona już.
najbardziej wkurzające w tym to spuszczanie płynu
te dwie przy łapie na klucz 10?
najsensowniej, ale trochę roboty, to wyciągnąć chłodnicę – w niej masz takie dwa miejsca do włożenia kwadratowych nakrętek, które się o ten plastik blokują – wydłubujesz stare, dobierasz nowe, podszlifujesz, wkładasz i gites. ewentualnie wkładasz zwykłe nakrętki i skręcasz z IC jak masz na wierzchu (nakrętkę zblokujesz nawet śrubokrętem) i wejdzie Ci całość, tj chłodnica z IC skręcona już.
najbardziej wkurzające w tym to spuszczanie płynu
Dzieki kerownik za rade.W ogole wszystkim dziekuje.Po 4 dniach roboty madzia oddycha pelnym cycem.
Odkad ja kupilem nigdy nie wciskala tak w fotel jestem naprawde pod wrazeniem.Przetestuje ja na autostradzie i podam wyniki , a teraz wnioski:
przed operacja madzia byla totalnym mulem dlawila sie od 2100 obr do 2400 -to dramat na skrzyzowaniach, pod gorke trzeba bylo redukowac i tiry wyprzedzaly.Spalanie zachod-6 wschod 6.5-7
Po operacji:
1-czyszczenie kolektora + blokada egr – madzia zaczela sie lepiej zbierac i praca silnika ciekawsza i kulturalniejsza juz nie dlawila pomiedzy 2100-2400
2-czyszczenie IC + zalatanie gumowego wezyka podcisnieniowego od filtra powietrza – mialem troche cykora jak odpalalem bo balem sie o te opary benzyny w IC ale ok- madzia nie ta sama jestem pod wrazeniem
Jeszcze raz wszystkim dzieki i pozdrawiam
Phttp://www.mazdaspeed.pl/forum/posting ... &t=26604#S Kierownik poniewaz ja tez krakus wiec chetnie bym tam zajechal kiedys.
Odkad ja kupilem nigdy nie wciskala tak w fotel jestem naprawde pod wrazeniem.Przetestuje ja na autostradzie i podam wyniki , a teraz wnioski:
przed operacja madzia byla totalnym mulem dlawila sie od 2100 obr do 2400 -to dramat na skrzyzowaniach, pod gorke trzeba bylo redukowac i tiry wyprzedzaly.Spalanie zachod-6 wschod 6.5-7
Po operacji:
1-czyszczenie kolektora + blokada egr – madzia zaczela sie lepiej zbierac i praca silnika ciekawsza i kulturalniejsza juz nie dlawila pomiedzy 2100-2400
2-czyszczenie IC + zalatanie gumowego wezyka podcisnieniowego od filtra powietrza – mialem troche cykora jak odpalalem bo balem sie o te opary benzyny w IC ale ok- madzia nie ta sama jestem pod wrazeniem
Jeszcze raz wszystkim dzieki i pozdrawiam
Phttp://www.mazdaspeed.pl/forum/posting ... &t=26604#S Kierownik poniewaz ja tez krakus wiec chetnie bym tam zajechal kiedys.
- Od: 5 paź 2011, 00:47
- Posty: 12
- Auto: DITD 101km
A oto test 80_120 5bieg 15sek mierzone kom jeszcze zrobie jeden test bo wspominalem o peknietej
rurce pomiedzyVP a dolem filtra powietrza odlacze ja I zobacze na czasy byc moze ze to byla glowna przyczyna mulacenia madzi zaznaczam ze madzia to ditd rf4f
rurce pomiedzyVP a dolem filtra powietrza odlacze ja I zobacze na czasy byc moze ze to byla glowna przyczyna mulacenia madzi zaznaczam ze madzia to ditd rf4f
- Od: 5 paź 2011, 00:47
- Posty: 12
- Auto: DITD 101km
Jeszcze jedna sprawa zaslepilem EGR dwoma blaszkami od piwa ale metalowymi przejechalem ok 10tys/km i sciagnalem je, bo ciagle zapalala sie kontrolka swiec co bylo denerwujace.Blaszki byly ok. wiec mozna spoko stosowac takowe.Dalej-gdy byl EGR zablokowany madzia byla mulowata az do rozgrzania silnika.Wyciagnalem wiec blaszki i mam wrazenie ze jest bardziej dynamiczna no i oczywiscie kontrolka sie nie swieci. Wnioski:
1.Zuzycie paliwa na kozysc bez blaszek – minimalnie
2.Dynamika ta sama
3.Nie mruga kontrolka przy odblokowaniu
4.Przy zaslepieniu EGR trzeba czekac az silnik sie nagrzeje i madzia ma dynamike
Minusy:
1. Co jakies 150tys trzeba czyscic dolot
2. EGR moze pasc
1.Zuzycie paliwa na kozysc bez blaszek – minimalnie
2.Dynamika ta sama
3.Nie mruga kontrolka przy odblokowaniu
4.Przy zaslepieniu EGR trzeba czekac az silnik sie nagrzeje i madzia ma dynamike
Minusy:
1. Co jakies 150tys trzeba czyscic dolot
2. EGR moze pasc
- Od: 5 paź 2011, 00:47
- Posty: 12
- Auto: DITD 101km
rominik napisał(a):Wyciagnalem wiec blaszki i mam wrazenie ze jest bardziej dynamiczna
jak dla mnie jest bardziej dynamiczna bo:
rominik napisał(a):kontrolka sie nie swiec
dalsze wnioski też bym na tym opierał
witam.
mam zamiar wyczyscic to o czym tu mowa. mam premacy z grud.2001 roku disel oczywiscie silnik to chyba rf4f . chyba dlatego ze takie napisy widnieja na "czyms" co jest nad IC i kolo zbiornika wspomagania to chyba nazywa sie solenoidy
jak to stwierdzic jakie oznaczenie silnika?
pytanie do dolotu to:
czy musze zdjac pompe paliwa zeby zdjac kolektor?
bo wydaje mi sie za nia jest 1 sruba trzymajaca kolektor. pozdrawiam
mam zamiar wyczyscic to o czym tu mowa. mam premacy z grud.2001 roku disel oczywiscie silnik to chyba rf4f . chyba dlatego ze takie napisy widnieja na "czyms" co jest nad IC i kolo zbiornika wspomagania to chyba nazywa sie solenoidy
jak to stwierdzic jakie oznaczenie silnika?
pytanie do dolotu to:
czy musze zdjac pompe paliwa zeby zdjac kolektor?
bo wydaje mi sie za nia jest 1 sruba trzymajaca kolektor. pozdrawiam
Mihal Premacy
- Od: 28 gru 2011, 21:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F
i jeszcze jedno. czy odkrecenie, odczepienie rurek od wspomagania nie zpowoduje wycieku calego plynu? i jego zapowietrzenia?
Mihal Premacy
- Od: 28 gru 2011, 21:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F
no dokladnie to nie wiem czy to nalezy wlasnie ruszac w sensie rozlaczac te przewody ale xANDy napisal na samym poczatku
"zajmujemy sie" to moze znaczyc rozlaczyc lub przelozyc nie rozlaczajac i wlasnie byloby super gdyby NIE trzeba bylo tego robic. rozumiem ze przewody zasilania trzeba i czujniki od pompy zeby dostac sie do ostatniej sruby z lewej. jednak ona mnie nie martwi tak bardzo jak te za pompa. przygladalem sie dokladnie zdjeciom i sa za pompa srubki chyba 2szt. ktore bedzie problem moim zdaniem odkrecic no moze od spodu bedzie troche wiecej miejsca.
paliwa troche sie rozlej, no problem ale jak plyn z ukladu wspomagania rusze to sie zapowietrzy.
nie ogladalem jeszcze dokladnie jak to tam jest pod ta oslonom silnika ale biore sie za kilka rzeczy od poniedz. na wtorek plan przewiduje czysczenie IC i kolektora.
- Kod: Zaznacz cały
Na drodze do kolektora znajdują się jeszcze różne rurki (np. od wspomagania) oraz kabelki – zajmujemy się nimi zgodnie z logiką.
"zajmujemy sie" to moze znaczyc rozlaczyc lub przelozyc nie rozlaczajac i wlasnie byloby super gdyby NIE trzeba bylo tego robic. rozumiem ze przewody zasilania trzeba i czujniki od pompy zeby dostac sie do ostatniej sruby z lewej. jednak ona mnie nie martwi tak bardzo jak te za pompa. przygladalem sie dokladnie zdjeciom i sa za pompa srubki chyba 2szt. ktore bedzie problem moim zdaniem odkrecic no moze od spodu bedzie troche wiecej miejsca.
paliwa troche sie rozlej, no problem ale jak plyn z ukladu wspomagania rusze to sie zapowietrzy.
nie ogladalem jeszcze dokladnie jak to tam jest pod ta oslonom silnika ale biore sie za kilka rzeczy od poniedz. na wtorek plan przewiduje czysczenie IC i kolektora.
Mihal Premacy
- Od: 28 gru 2011, 21:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F
Zajmujemy się zgodnie z logiką czyli odginamy – są na elastycznych przewodach.
To czy musisz zdjąć pompę zależy od długości śruby tam użytej i kształtu kolektora. Zdjęcie pompy wymaga zablokowania koła zębatego (opisał to tadziol w swojej fotorelacji – viewtopic.php?f=89&t=129986 ) więc nie powinno to być takie trudne.
PS. sam zrób dokumentację zdjęciową
To czy musisz zdjąć pompę zależy od długości śruby tam użytej i kształtu kolektora. Zdjęcie pompy wymaga zablokowania koła zębatego (opisał to tadziol w swojej fotorelacji – viewtopic.php?f=89&t=129986 ) więc nie powinno to być takie trudne.
PS. sam zrób dokumentację zdjęciową
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam
dorwalem neta w niemczech
jak wroce do domciu to postaram sie wziac za to czyszczenie, zrobie to napewno tylko kwestia kiedy. z czasem u mnie cienko. a zdjecia beda na pewno , ba – nawet filmy HD . czyli te rurki tylko na bok co by nie przeszkadzaly no i super.
pozdrawiam.
dorwalem neta w niemczech
jak wroce do domciu to postaram sie wziac za to czyszczenie, zrobie to napewno tylko kwestia kiedy. z czasem u mnie cienko. a zdjecia beda na pewno , ba – nawet filmy HD . czyli te rurki tylko na bok co by nie przeszkadzaly no i super.
pozdrawiam.
Mihal Premacy
- Od: 28 gru 2011, 21:41
- Posty: 19
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2001r. RF4F
Wczoraj czyściłem dolot w swojej Madzi.To co zobaczyłem...masakra.Wyglądało to dokładnie jak u xANDiego.Nagar skrobałem chyba z godzinę,zalewałem rozpuszczalnikami i czekałem na odmoczenie.W głowicy też masakra.Kolektor zszedł bez problemu,nie wykręcałem szpilek.Ta najwszpanialsza nakrętka dała się odkręcić za pomocą nasadki na przegubie kardana.Niestety nie zrobiłem zdjęć.Różnica jest wyraźna,przy przyśpieszaniu.Czuć też różnicę jak się ciągnie na wysokim biegu,a małej prędkości nie ma takiego przydławienia.Ogólnie jestem zadowolony z tego zabiegu.W sumie to w mojej Madzi ostatnio zrobiłem też rdzę na tylnych nadkolach,wspawywanie reperaturek.jeszcze będę zmieniał poduchę silnika przy rozrządzie ale to dopiero po świętach.
- Od: 23 lut 2011, 18:56
- Posty: 37
- Skąd: Głowno
- Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM
Panowie czy ta część rury gdzie jest mocowany boost sensor jest u Was ruchomy?Taki wąski kawałek jakieś 4 cm.U mnie można nim praktycznie kręcić do o koła.Mam tą rurę ostatnio mokrą od góry do samego dołu i nie wiem czy może przyczyna leży właśnie w tym że ten kawałek się kręci,czy szukać jakiegoś pęknięcia.
- Od: 23 lut 2011, 18:56
- Posty: 37
- Skąd: Głowno
- Auto: Mazda 626 GW 2.0D (RF2A) 101KM
Zrobione ponad 120.000tys.km od momentu kiedy m.in dzięki tej fotorelacji moja DiTD dostała pełne czyszczenie mechaniczne a w kolektorze jak i całym dolocie jest czyściutko
fakt, że raz na 18-20tys.km czyszczę wszystko chemią FORTE. Dobijamy już do 300.000km...
fakt, że raz na 18-20tys.km czyszczę wszystko chemią FORTE. Dobijamy już do 300.000km...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości