Mazda Premacy CP 2.0 DiTD 2002 problem z grzaniem i temperaturą

Postprzez ares19 » 1 lut 2020, 17:50

Witam,

Mam problem z moją Mazdą. Mianowicie ostatnio zaobserwowałem następujące niepokojące objawy:
1) Brak grzania w kabinie – leci zimne powietrze zarówno po uruchomieniu samochodu jak i po zagrzaniu silnika i dłuższej jeździe (czasami poleci przez chwilę ciepłe ale to tylko przez chwilę i dalej zimne)
2) Bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym po zgaszeniu silnika (wcześniej nigdy to nie występowało)
3) Silnik bardzo szybko osiąga temperaturę (troszeczkę poniżej połowy wskaźnik – taką jak zwykle), temperatura się utrzymuje – nie rośnie
4) Samochód po osiągnięciu temperatury pracy dyni – kolor biały, nie ma kłębu ale jest to zauważalne

Sprawdzone:
1. Zbiornik wyrównawczy – poziom płynu max, przy próbie odpowietrzenia (bez korka na pracującym silniku) nie ubywa
2. Temperatura wężów wychodźca z termostatu po kilku minutach od uruchomienia – nie są ciepłe, wynika że termostat nie cały czas otwarty

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 11:19
Posty: 3
Auto: CP Mazda Premacy
2002 r. 2.0 DiTD 100KM 74kW

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2020, 18:36

Test obecności CO2 w płynie prawdę Ci powie. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ares19 » 1 lut 2020, 19:12

To pewnie dopiero w poniedziałek :) bo muszę zakupić. Wiem, że to nie wyznacznik ale w zbiorniczku płynu chłodniczego i pod korkiem chłodnicy nic niepokojącego nie zaobserwowałem.

Jak robiłem jazdę próbną to po 5 km grzało ale słabo, silnik rozgrzał się szybciej niż zwykle. Jak dojechałem nie gasiłem silnika i zobaczyłem na wentylatory chłodnicy tylko prawy (patrząc na wprost samochodu) pracował. Lewy sprawdziłem podpinając na krótko – działa, bezpiecznik (7) też ok.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 11:19
Posty: 3
Auto: CP Mazda Premacy
2002 r. 2.0 DiTD 100KM 74kW

Postprzez zadra » 1 lut 2020, 21:53

wszystko wskazuje na zapowietrzającą/zapowietrzoną nagrzewnicę.. to nie dzieje się bez przyczyny.
Na zamkniętych korkach przegazuj na wyższe obroty na jałowy i sprawdź, czy węże obiegu wody pęcznieją i robią się twardsze od wzrastającego ciśnienia w układzie chłodzenia.

Byłoby wskazanie na uszkodzony korek chłodnicy, ale te bąble w zbiorniczku wyrównawczym daje małe pole do pomyłki w diagnozie.

Test CO2 ...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2020, 21:57

olej zbiorniczek zawsze patrz co jest w chłodnicy, ja jak miałem wywaloną uszczelkę to bąble były wyraźne i biały dym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ares19 » 5 lut 2020, 09:18

Dzięki za pomoc. Płyn reakcyjny podczas testu zmienił się na żółty – uszczelka.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2013, 11:19
Posty: 3
Auto: CP Mazda Premacy
2002 r. 2.0 DiTD 100KM 74kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy