Dymienie, podwyższone spalanie, brak mocy, przerywanie – Premacy 2.0 DiTD RF-2A

Postprzez Space Punker » 21 mar 2019, 19:57

Witam szanowne grono,

Jest to mój pierwszy post na tym forum, ponieważ dopiero od 2 miesięcy jestem posiadaczem swojej pierwszej w życiu Mazdy.

Pacjent:
Premacy 2.0 DiTD RF-2A 1999r., przebieg 264 tys. km


Kupione przeze mnie autko od początku "dymiło" przy standardowym przyspieszaniu do 2,5 tys. obrotów do zmiany biegu na wyższy. Myślałem, że tak ma być, bo "diesel przecież musi dymić"... Dodatkowo czasem zdarzało się odczuwalne delikatne przerywanie podczas przyspieszania w granicy 1900-2200 tys. obrotów. Poza tym wszystko elegancko, pracował równiutko.

Auto dalej pracuje równo na postoju oraz odpala bez problemu, jednak pogorszeniu uległy następujące kwestie:
– auto coraz mocniej dymi (wieczorem gdy jadę przed jakimś autem to widzę jak dużą chmurę dymu zostawia za sobą mazda), kolor dymu: szaro-czarny
– znaczny spadek mocy (czasami na 5-tym biegu nie jest w stanie podjechać pod lekkie wzniesienie przy około 1800 ty. obrotów), odczuwam jakby motor miał może max 60 KM a nie 90...
– auto coraz mocniej przerywa, zwłaszcza w tych granicach 1900-2200 tys. obrotów

Załączam dodatkowo dwa zdjęcia, ponieważ zauważyłem że góra silnika jest mocno spocona. Robiłem szybki test na szczelność serducha – po wyjęciu bagneta nic nie dymi. Dodatkowo silnik pracuje równo, więc raczej odrzucam opcję uszkodzonych cylindrów, głowicy itp.


Podsumowując ogólnie nie idzie tym jeździć, a na postoju pracuje idealnie
. Każdy mechanik mówi co innego, sprawdzony został i wyczyszczony smok w baku, nowy filtr powietrza, dolot powietrza zdaje się, że jest cały. Inni mówią, że to pompa/wtryski itp. Nie wiem już sam za co się brać, do jakiego specjalisty wieźć, a każdy liczy sobie $$$ za każdą diagnostykę. Co radzicie, czy mieliście podobne problemy ?

Bardzo proszę o pomoc/dobrą radę.
Załączniki
received_1563900353740097.jpeg
received_2136920279755760.jpeg
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 19:28
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy CP
2.0. DiTD RF2A 1999 r.

Postprzez smile » 22 mar 2019, 00:02

o ...., niezły wylew oliwy spod pokrywy, nie tylko zresztą, wywala każdą stroną pewnie, cóż tam za diabelskie ciśnienie się musi tworzyć ??

Zanim przejdziesz do pkt. 2 wykonaj pkt.1.

1. Uzupełnij profil skąd jesteś.
2. Przejedź się tak z 10 kilometrów aby się silnik nagrzał.
3. Nie gaś silnika.
4. Otwórz pokrywę silnika.
5. Na pracującym silniku odkręć korek wlewu oleju.
6. Czy spod pokrywy zaworów czuć zapach spalin?
7. Czy chlapie olejem spod korka wlewu oleju do silnika?



Ach... DiTD :) Pancerne :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/56)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Space Punker » 22 mar 2019, 10:03

Punkt pierwszy wykonany – Białystok się kłania.

Przejechałem ponad 10 km, rozgrzałem silnik i wykonałem powyższe kroki. Efekt jest taki (na zapalonym silniku):
– podczas odkręcania korka wlewu oleju czuć było napierające ciśnienie
– trochę zachlapało olejem: poniżej zdjęcia
– z otworu wlewu oleju leciał dym, poniżej film obrazujący ilość (nie wiem czy to jest norma czy nie):

https://vimeo.com/325856506.

– czuć było zapach spalin.

Bardzo proszę o radę jaka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna takiego stanu rzeczy. Dzwoniłem ostatnio zapytać ile kosztowałoby sprawdzenie wtrysków i pompy u nas w Białymstoku. Sprawdzenie wtrysków: 60, pompy: 150, wyjęcie i włożenie tych elementów 650 zł.... A dodam, że wartość auta nie przekracza 3 tys. zł...
Załączniki
IMG_20190322_120606.jpg
IMG_20190322_131523.jpg
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 19:28
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy CP
2.0. DiTD RF2A 1999 r.

Postprzez smile » 22 mar 2019, 15:36

Wymień podkładki pod wtryskami, załóż nową uszczelke pokrywy zaworów, przy okazji wyreguluj luz zaworów i ciesz się jazdą.

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=128225

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=65171
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/56)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 22 mar 2019, 16:31

Radość trochę przedwczesna. Te zabiegi nie pozbawią go problemu z szarpaniem.
Przedział prędkości obrotowej szarpania 1900-2200 rpm ,do tego zaczyna słabnąć.....
Gdzie upatrujemy winowajcy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3114 (7/138)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez Space Punker » 22 mar 2019, 17:59

Ok, na pewno muszę się zająć tematem zaworów (luzy itp.) oraz podkładkami wtrysków.

A co do szarpania to obstawiacie raczej że jest coś nie tak z pompą czy leją wtryski ? Zauważyłem też dzisiaj że szarpie nawet do 2400-2500 tys. obrotów.

Zapytam też przy okazji czy warto przeczyścić EGR ?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 19:28
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy CP
2.0. DiTD RF2A 1999 r.

Postprzez smile » 22 mar 2019, 18:11

EGR to raczej do zaślepienia się nadaje, wtryski i pompę zostaw w spokoju, to pancerne jest choć były przypadki i ich uszkodzenia ale u Cb jest to mało prawdopodobne.

To szarpanie jak dobrze pamiętam, to przyczyną może być przekaźnik B4B5 – ale to jeszcze Pan Profesor Tadziol się wypowie zapewne <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2646 (75/56)
Skąd: okolice Gubina
Auto: M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 22 mar 2019, 18:12

Raczej zaslepic.
No i zbierać kasę na nowy SPV,chociaż Smile tez podał dobry trop.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3114 (7/138)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF5C & turbo
VJ 36

Postprzez Space Punker » 23 mar 2019, 14:05

Dzięki za wszystkie wskazówki. Na ich podstawie myślę, że udało mi się stworzyć kompletną listę naprawczą dla mechanika. Podsumowując tak mniej więcej będzie wyglądała akcja serwisowa (może przyda się też innym):

1. Demontaż wtrysków, sprawdzenie czy nie leją (60 zł ale myślę, że warto), nowe podkładki miedziane, założenie wtrysków
2. Regulacja luzów zaworowych, nowa uszczelka pokrywy zaworów
3. Ogólne sprawdzenie pompy wtryskowej (150 zł), plus dwa tematy:
– B4B5 (jak można zdiagnozować czy jest sprawny ?)
– SPV (szczerze, to po przeczytaniu całego wątku o zaworze SPV wątpię, że jest on uszkodzony, ponieważ bez problemu odpala na zimnym i ciepłym silniku. Tak czy siak sprawdzę to. Gdyby okazał się uszkodzony to nówka DENSO made in japan kosztuje 750 zł, sprawna używka 240 zł, nowy do opla (tylko nie wiem czy będzie pasował) to około 300 zł. Można również kupić kompletną działającą pompę za około 350 zł. Podradźcie jeszcze co najlepiej zrobić w przypadku uszkodzenia SPV)

przy okazji:
4. zaślepić EGR
5. kontrola smoku olejowego
6. kontrola stanu IC
7. kontrola stanu przewodów powietrza
8. wymiana oleju + filtrów

Po tej grubszej akcji serwisowej opiszę czy problemy ustały i co było główną przyczyną. Mogę też wrzucić koszty takich przyjemności.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 19:28
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy CP
2.0. DiTD RF2A 1999 r.

Postprzez Space Punker » 11 maja 2019, 16:44

Od 2-3 miesięcy jestem szczęśliwym (lub nie) posiadaczem Mazdy Premacy 2.0 DiTD 90 KM z 1999 roku.
Opisywałem już na grupie, że silnik kopcil i nie mial mocy. Okazalo się ze wszystkie 4 wtryski są do niczego. Zostały wstawione sprawne i poprawione jakieś tam pierdoly jak zawory, uszczelki pokrywy itp.
Po tym zabiegu auto przestało kopcić i jezdzilo znacznie lepiej. Potem raz na jakis czas samochód tracił moc. Okazalo się, że blokowaly się przednie hamulce – zostały wymienione przewody przy zaciskach, reparaturki i wymieniona pompa hamulcowa wraz z serwem. Od tej pory z hamulcami jest ok.

Niestety ostatnio podczas jazdy zacząłem mieć wrażenie że Mazda jeździ ociężale i jest zamulona. Dodam, że mam porównanie jak jeździ 90-konny turbo diesel, ponieważ moje poprzednie auto Toyota Carina E miała właśnie taki sam silnik i ważyła bardzo podobnie.

Mazdą podczas jazdy po mieście miałem nawet problemy żeby wyprzedzić autobus. Żeby sprawdzić czy "nic mi się nie wydaje" zainstalowałem apkę Drag Racer i sprawdzilem w ile rozpędza się mój muł do setki. Wynik mnie przeraził: fabryczne przyśpieszenie to 12,9 a u mnie wyszło 20,2 sek.

Czy macie możliwość zmierzenia w swoich DiTD 90 KM ile robią do setki ?

I czy macie może pomysły co może być przyczyną. Dolot powietrza był sprawdzany i jest niby ok, egr zatkany. Nic nie kopci, nic szczególnie nie szarpie, odpala bez problemu, na jałowym pracuje bardzo równo. Turbo sprawdzane ręką przez mechanika, przy przygazowywaniu daje normalnie ciśnienie.

Główny problem to ogólny brak mocy i czasami bardzo delikatnie jest problem z płynnością przyśpieszenia. Dodatkowo z moich obserwacji wynika że spalanie jest nico podwyższone. Pompa ?

Help help ! :)
Załączniki
IMG_20190511_135457.png
Początkujący
 
Od: 21 mar 2019, 19:28
Posty: 5
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Premacy CP
2.0. DiTD RF2A 1999 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy