Demontaż Alternatora RF-2A na 2 paskach klinowych

Postprzez marekk » 19 mar 2019, 22:02

Postanowiłem wymontować alternator z premacy DITD gdyż zaczął wydawać dźwięk świadczący o kończeniu się jego żywota. Zdiąłem już paski klinowe i odkręciłem jego śruby, przerwałem dalszy ciąg pracy z uwagi na porę nocną.

Prosiłbym o poradę, w jaki sposób najoptymalniej jest go wyciągnąć, czy odkręcać kompresor klimatyzacji by zrobić miejsce na wyjęcie alternatora? czy odkręcony kompresor moge przesuwać? boję się że manipulując nim rozszczelnię układ na połaczeniu z rurkami.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 11:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Postprzez kabe » 20 mar 2019, 08:44

Witam , ja wyjmowałem od góry. Po demontażu wentylatora chłodnicy . Nie pamiętam czy wąż układu chłodzenia też demontowałem czy nie, ale nie było problemów z wyjęciem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez marekk » 20 mar 2019, 12:33

Dzieki kolego.
właśnie go wyjąłem.
Trzeba wymontować najpierw żeliwny uchwyt alternatora na którym jest długa śruba regulacyjna naciągu pasków klinowych- odkręcić 2 śruby do korpusu silnika i 2 małe śrubki odkręcić z tego uchwytu które trzymaja jakies przewody. po zdemontowaniu tego uchwytu żeliwnego, alternator wysówamy z pasownego uchwytu tylnego alternatora a pozniej ładnie wychodzi w kierunki lewym auta i pozniej dołem na zewnątrz koło węża wodnego.

Może kolego masz jakaś inną konfiguracje silnika, bo u mnie górą sie chyba by nie dało.
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2018, 11:45
Posty: 29
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Premacy DITD RF2A 2005 101KM
Mazda 2 ZETEC SE 1.6 100KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy