Problem z turbiną, dostaje kopa przy 3000tys obrotów

Postprzez mmajevsky » 21 gru 2018, 22:04

Witam,

mam pewien problem z mazda premacy 2.0ditd. Samochód jest po wymianie: rozrządu, uszczelki pod głowicą oraz była regenerowana turbina. Przed naprawą samochód demonem prędkości nie był ale jakoś się zbierał, po naprawie jest problem z turbiną, która włącza sie i ciągnie dopiero od 2900-3000 tys obrotów. Auto jest zamulone i bardzo ciężko się rozpędza, ale jak osiągnie 3000 tys obrotów to nagle dostaje kopa i leci jak szalona.
Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że mam twardy hamulec, może coś z podciśnieniem? Byłem u mechanika i powiedzia, że najprawdopodobniej jest to zatkany kanał gdzieś w dolnej części silnika.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2018, 23:00

pompa Vaccum wytwarza podciśnienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mmajevsky » 22 gru 2018, 23:41

Z tego co wiem powinna tryskać olejem, a z niej malo co leci, jakby było coś przytkane. Pompa była wymieniana i dalej to samo, jeżeli chodzi o twardy hamulec. Ale o co chodzi z turbiną czy to jest od tego?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez Yard » 23 gru 2018, 14:15

Gdy turbina "działa" to hamulec pewnie już nie jest "twardy"?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez mmajevsky » 23 gru 2018, 15:24

Tak, gdy turbina działa hamulec jest w porządku. Przy wyższych obrotach hamulec robi się "miękki" i działa poprawnie wtedy też turbina zaczyna ciągnąc i samochód dostaje kopa. Wszystko super ale to w okolicach 3000tys obrotów.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez tadziol » 23 gru 2018, 21:48

Niedbale poskładany silnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 23 gru 2018, 22:54

tadziol napisał(a):Niedbale poskładany silnik.


zaklejone smarowanie pompy Vaccum?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mmajevsky » 26 gru 2018, 14:07

Mechanik rozkręcał pompę, sprawdzał ją czy w ogóle działa, działa lecz nie ma smarowania bo ledwo co leci olej. Wymienił ją, nadal to samo. Diagnoza padła taka, że trzeba ponownie rozkręcić silnik cały wraz z rozrządem żeby dostać się do dołu silnika bo pewnie jest zatkany kanał, być może w bloku silnika. Dlatego też turbina włącza się przy 3000 tys obrotów bo jest za małe ciśnienie oleju i nie ma siły zaciągnąć "bączka" jak on to podsumował. Teraz pytanie czy może być to prawdą czy po prostu jest to zwykłe naciąganie żeby zarobić.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez Neonixos666 » 26 gru 2018, 15:40

z tego co kojarzę to zasilanie oleju jest chyba z wałka rozrządu, ale trzeba by to sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mmajevsky » 26 gru 2018, 16:19

Sprawdzał go i wyczyscił, nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez tadziol » 26 gru 2018, 22:47

To niech zdemontuje lewy skrajny mostek walka rozrządu i wydłubie ten silikon co go tam nasmarkal i przy okazji zatkał kanał olejowy prowadzący z głowicy do walka rozrządu i rurki na której są zamontowane dźwigienki.
A blok silnika niech zostawi w spokoju.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mmajevsky » 26 gru 2018, 23:10

Problem w tym, że "twardy hamulec" był już przed demontażem silnika więc nie wiadomo do końca czy mechanik przełożył do tego ręki.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Postprzez tadziol » 27 gru 2018, 14:48

mmajevsky napisał(a):"twardy hamulec" był już przed demontażem silnika

mmajevsky napisał(a):gdy turbina działa hamulec jest w porządku.

mmajevsky napisał(a):Przed naprawą samochód demonem prędkości nie był ale jakoś się zbierał, po naprawie jest problem z turbiną

:|
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mmajevsky » 28 gru 2018, 19:14

Wiadomo, że gdy zwieksze obroty powyżej 3000 tys to hamulec robi się "miękki", turbina tez wtedy zaczyna działać. Przed naprawą turbina działała bo był tłoczek zablokowany drutem i była cały czas otwarta. Po naprawie i regeneracji niestety jest tak jak pisałem wyżej.

Zauważyłem też, że gdy silnik jest zimny turbina włącza się przy okolo 2300 tys obrotów ale później wszystko wraca do normy jak się nagrzeje do 90 stopni i muli samochód jakbym jechał autobusem dopóki nie przekrocze 3000tys obrotów.
Początkujący
 
Od: 21 gru 2018, 21:52
Posty: 7
Auto: Mazda Premacy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy