Silnik gaśnie podczas jazdy

Witam,
mam problem z moją Premacy 2003 r DiDT, 305 tyś przebiegu. W lutym ubiegłego roku po miesięcznym nie użytkowaniu Mazdy podczas odpalania silnika zaczęła migać kontrolka świec żarowych i miga do momentu aż nie przejadę pewnego dystansu, potem mogę zgasić silnik i jak zapalam ponownie kontrolka już się nie świeci. I tak było do niedawna do momentu aż raz na jakiś czas silnik dławił się i gaśnie, palą się kontrolki jak gdybyśmy szykowali się do odpalenia. Sytuacja ostatnimi czasy na tyle się nasiliła iż nie mogę jeździć auto gaśnie co chwilę. Z rana Madzia odpala od razu, przejadę z 3 km i potrafi zgasnąć, odpalam bez problemu jadę dalej znowu gaśnie i już jest problem z odpaleniem, po odpaleniu obroty falują.
Wymieniłem wszystkie filtry, bezpiecznik świec żarowych sprawny.
Mechanik twierdzi że na 99% to pompa. Poniżej zamieszczam filmik na którym nagrałem błędy z kontrolki świec żarowych, prosił bym o pomoc w interpretacji.
https://youtu.be/zzGr6Ljl_h4
Mechanik twierdzi iż przy wymianie pompy trzeba od razu zmienić rozrząd bo dostanie luzów? (który wymieniałem przy 265 tyś) czy to konieczność?
Jak odkręcam korek oleju to na bloku jest napis RF2A, na sterowniku pompy również jest naklejka RF2A 18 701 A 131000 -1022 12v DENSO. Czyli jeśli miałbym szukać pompy na allegro to tylko o oznaczeniu RF2A
mam problem z moją Premacy 2003 r DiDT, 305 tyś przebiegu. W lutym ubiegłego roku po miesięcznym nie użytkowaniu Mazdy podczas odpalania silnika zaczęła migać kontrolka świec żarowych i miga do momentu aż nie przejadę pewnego dystansu, potem mogę zgasić silnik i jak zapalam ponownie kontrolka już się nie świeci. I tak było do niedawna do momentu aż raz na jakiś czas silnik dławił się i gaśnie, palą się kontrolki jak gdybyśmy szykowali się do odpalenia. Sytuacja ostatnimi czasy na tyle się nasiliła iż nie mogę jeździć auto gaśnie co chwilę. Z rana Madzia odpala od razu, przejadę z 3 km i potrafi zgasnąć, odpalam bez problemu jadę dalej znowu gaśnie i już jest problem z odpaleniem, po odpaleniu obroty falują.
Wymieniłem wszystkie filtry, bezpiecznik świec żarowych sprawny.
Mechanik twierdzi że na 99% to pompa. Poniżej zamieszczam filmik na którym nagrałem błędy z kontrolki świec żarowych, prosił bym o pomoc w interpretacji.
https://youtu.be/zzGr6Ljl_h4
Mechanik twierdzi iż przy wymianie pompy trzeba od razu zmienić rozrząd bo dostanie luzów? (który wymieniałem przy 265 tyś) czy to konieczność?
Jak odkręcam korek oleju to na bloku jest napis RF2A, na sterowniku pompy również jest naklejka RF2A 18 701 A 131000 -1022 12v DENSO. Czyli jeśli miałbym szukać pompy na allegro to tylko o oznaczeniu RF2A