Szarpanie i przerywanie przy niskich temperaturach do momentu nagrzania silnika diesel

Postprzez matias654 » 5 paź 2017, 12:26

Witam

obecnie są niskie temperatury i problem powraca. Szarpie i przerywa przy niskich temperaturach i tylko do momentu nagrzania silnika później jest wszystko idealnie:

– auto odpala bez problemu, obroty ustabilizowane
– przy ruszaniu już odczuwam delikatne szarpnięcia ( przy minusowej temperaturze są na tyle duże, że nie da się jechać )
– ten problem też miałem po odwiedzeniu myjni samochodowej czyli jakiś czujnik?
– jakby dostawał za mało paliwa przy niskich temperaturach

Obstawiam, że to może być czujnik położenia wału korbowego

" ( Nie każdy wie, że na podstawie sygnału z tego czujnika, sterownik oblicza przyspieszenia kątowe wału korbowego, a co za tym idzie zapotrzebowanie na moc silnika. Dzięki temu, w odniesieniu do poszczególnych cylindrów jest realizowana selektywna regulacja dawki paliwa) "

Czy komuś udało się rozwiązać ten problem ? Było już kilka takich przypadków ale brak jednoznacznej odpowiedzi

pozdrawiam,
Załączniki
czujnik położenia wału korbowego.jpg
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez kristov » 5 paź 2017, 13:38

u mnie jest to samo
mowia ze zawór spv w pompie

koles w mazdzie mi powiedzial zebym kupil uzywany zawór i go wkrecil bez zadnego demontazu pompy itd
inny mechanik powiedzi ze nie,trzeba wyczyscic
a pompiarz tradycyjnie wymienic zawor na nowy ,wyczyscic pompe i moze w 2 tys sie zmiesci
kristov
 

Postprzez matias654 » 10 gru 2017, 10:06

Jeden z mechaników sądzi, że gdyby to była pompa lub wtryski to komputer by to wykazał. Natomiast kolejny, którego odwiedziłem chciał podmieniać czujniki na pompie i sprawdzać czy będzie poprawa ( chybił-trafił)

w ostatnim czasie na własną rękę wymieniłem:

– obstukanie zaworu SPV nic nie dało
-filtr paliwa ( na drugi dzień była poprawa a później problem powrócił )
– czujnik temperatury, który znajduje się w obudowie filtra powietrza
– wczoraj do baku wlałem STP aby usunąć wodę ze zbiornika gdzie także jeden z mechaników doszedł do takich wniosków

Po dolaniu STP nie było różnicy ale może potrzeba czasu aby zaczął działać. Jeżeli to coś da oczywiście napiszę. Jak narazie problem nadal istnieje i jest coraz bardziej denerwujący
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez matias654 » 22 gru 2017, 20:00

Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało:

0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego
0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ???
0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego
1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz

czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze odczytuje i rozumiem, że to są elementy które są uszkodzone czy mogą być uszkodzone ?

01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. pow. zasys*
08 – Przepływomierz powietrza
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez Neonixos666 » 22 gru 2017, 20:35

P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka"
P0180,"Czujnik A temp. paliwa – usterka"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy