Witam
obecnie są niskie temperatury i problem powraca. Szarpie i przerywa przy niskich temperaturach i tylko do momentu nagrzania silnika później jest wszystko idealnie:
– auto odpala bez problemu, obroty ustabilizowane
– przy ruszaniu już odczuwam delikatne szarpnięcia ( przy minusowej temperaturze są na tyle duże, że nie da się jechać )
– ten problem też miałem po odwiedzeniu myjni samochodowej czyli jakiś czujnik?
– jakby dostawał za mało paliwa przy niskich temperaturach
Obstawiam, że to może być czujnik położenia wału korbowego
" ( Nie każdy wie, że na podstawie sygnału z tego czujnika, sterownik oblicza przyspieszenia kątowe wału korbowego, a co za tym idzie zapotrzebowanie na moc silnika. Dzięki temu, w odniesieniu do poszczególnych cylindrów jest realizowana selektywna regulacja dawki paliwa) "
Czy komuś udało się rozwiązać ten problem ? Było już kilka takich przypadków ale brak jednoznacznej odpowiedzi
pozdrawiam,
Szarpanie i przerywanie przy niskich temperaturach do momentu nagrzania silnika diesel
Strona 1 z 1
u mnie jest to samo
mowia ze zawór spv w pompie
koles w mazdzie mi powiedzial zebym kupil uzywany zawór i go wkrecil bez zadnego demontazu pompy itd
inny mechanik powiedzi ze nie,trzeba wyczyscic
a pompiarz tradycyjnie wymienic zawor na nowy ,wyczyscic pompe i moze w 2 tys sie zmiesci
mowia ze zawór spv w pompie
koles w mazdzie mi powiedzial zebym kupil uzywany zawór i go wkrecil bez zadnego demontazu pompy itd
inny mechanik powiedzi ze nie,trzeba wyczyscic
a pompiarz tradycyjnie wymienic zawor na nowy ,wyczyscic pompe i moze w 2 tys sie zmiesci
-
kristov
Jeden z mechaników sądzi, że gdyby to była pompa lub wtryski to komputer by to wykazał. Natomiast kolejny, którego odwiedziłem chciał podmieniać czujniki na pompie i sprawdzać czy będzie poprawa ( chybił-trafił)
w ostatnim czasie na własną rękę wymieniłem:
– obstukanie zaworu SPV nic nie dało
-filtr paliwa ( na drugi dzień była poprawa a później problem powrócił )
– czujnik temperatury, który znajduje się w obudowie filtra powietrza
– wczoraj do baku wlałem STP aby usunąć wodę ze zbiornika gdzie także jeden z mechaników doszedł do takich wniosków
Po dolaniu STP nie było różnicy ale może potrzeba czasu aby zaczął działać. Jeżeli to coś da oczywiście napiszę. Jak narazie problem nadal istnieje i jest coraz bardziej denerwujący
w ostatnim czasie na własną rękę wymieniłem:
– obstukanie zaworu SPV nic nie dało
-filtr paliwa ( na drugi dzień była poprawa a później problem powrócił )
– czujnik temperatury, który znajduje się w obudowie filtra powietrza
– wczoraj do baku wlałem STP aby usunąć wodę ze zbiornika gdzie także jeden z mechaników doszedł do takich wniosków
Po dolaniu STP nie było różnicy ale może potrzeba czasu aby zaczął działać. Jeżeli to coś da oczywiście napiszę. Jak narazie problem nadal istnieje i jest coraz bardziej denerwujący
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Wyczytałem błędy metodą zworki o to co mi wybyłyskało:
0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego
0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ?
0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego
1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz
czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze odczytuje i rozumiem, że to są elementy które są uszkodzone czy mogą być uszkodzone ?
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. pow. zasys*
08 – Przepływomierz powietrza
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
0110 impuls zapłonu, czujnik temperatury powietrza zasysanego
0180 impuls zapłonu a co to jest kod 80 ?
0403 czujnik położenia wału/ czujnik temperatury silnika-temp.powietrza zasysanego
1402 czujnik ciśnienia atmosferycznego przepływomierz
czy ktoś pomoże mi wskazać usterkę bo nie wiem czy dobrze odczytuje i rozumiem, że to są elementy które są uszkodzone czy mogą być uszkodzone ?
01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. pow. zasys*
08 – Przepływomierz powietrza
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
P0110,"Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka"
P0180,"Czujnik A temp. paliwa – usterka"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
P0180,"Czujnik A temp. paliwa – usterka"
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
P1402 EGR Metering Orifice Restricted
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość