Witam wszystkich forumowiczów Mam problem ze swoją Premacy. Wiem, że problem z odpalaniem to żadna nowość, ale wymieniłem u siebie zawór SPV (na używany), i nie wiem czy sprzedawca przysłał mi trafiony, czy też powodem moich problemów z odpaleniem jest coś innego. Samochód bardzo ciężko pali, po odpaleniu pojawia się biała chmura z wydechu. Czasami falują obroty (jakby dostał za dużo ropy i zaczął się nią dławić). Odłączenie czujnika temp. nic nie daje. Jak już odpali to jedzie bez zarzutów, nie traci mocy, nie dławi się na wysokich obrotach. Paliwo dochodzi bo próbowałem podać mu je bezpośrednio z baniaka. Mam pytanie o SPV. Macie jakieś sposoby na zidentyfikowanie wadliwego? Czy przy odpalaniu Cewka powinna docisnąć tłoczek i go "puścić" przy wyłączeniu zapłonu? Jak sprawdzałem wyciągnięty zawór, podłączając kostkę, przy przekręcaniu stacyjki działał w sposób pulsacyjny. Czy to jest prawidłowe działanie? Czy może uszkodzony jest jakiś sterownik? Świece żarowe również sprawdzone. i kończą mi się już pomysły
Jeśli macie jakieś pomysły proszę o pomoc
Mazda Premacy 2.0 DiTD Ciężko pali
Strona 1 z 1
Rolą zaworu SPV jest przerwanie wtrysku. Tłokorozdzielacz tłoczy paliwo zarówno do wtryskiwacza jak i do kanału przy zaworze SPV. Podczas wtrysku zawór zamyka ten kanał i całe wytworzone ciśnienie idzie na wtryskiwacz. By zakończyć wtrysk komputer daje sygnał do zaworu otwierając go i paliwo nie idzie już na wtryskiwacz. Co do sprawności to jedynie w serwisówce od pompy widziałem jakie powinien być opór na cewce ale najważniejsza jest jego sprawność mechaniczna czyli czy tłoczek nie jest wytarty już.
Czy był sprawdzony rozrząd? czy była wyjmowana pompa? coś mi mówi że jest coś nie tak z kątem wtrysku.
Czy był sprawdzony rozrząd? czy była wyjmowana pompa? coś mi mówi że jest coś nie tak z kątem wtrysku.
Dziękuję za odpowiedź, jutro chcę poświęcić czas na wyciągnięcie pompy Co masz na myśli z sugerowaniem rozrządu (czy gdzieś nie przeskoczył o ząbek?) Wymieniałem rozrząd wiosną (nie robię dużych tras). Zawór TCV?
-
bartas841
No właśnie sprawdziłbym ustawienie na pompie nic nie kosztuje a ma znaczenie. Przed wyciągnięciem pompy zaznacz sobie na mocowaniach w jakiej pozycji była założona, jest to ważne. Myślę czy pompa wstępna może mieć na to wpływ choć były by wtedy problem z kątem wtrysku podczas jazdy.
Zaworu TCV nie wiązał bym z tym przy odpalaniu i tak pompa od razu ustawiona jest na przyśpieszony wtrysk.
Zaworu TCV nie wiązał bym z tym przy odpalaniu i tak pompa od razu ustawiona jest na przyśpieszony wtrysk.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości