Strona 1 z 1
Problem z zaślepionym zaworem EGR

Napisane:
14 lut 2017, 17:42
przez matias654
Witam,
kilka dni temu zaślepiłem zawór EGR. Postanowiłem go zaślepić ponieważ codziennie po odpaleniu i dodaniu gazu auto przerywało i szarpało podczas jazdy. Dopiero jak silnik się nagrzał to objawy ustały i wszystko działało idealnie. Po diagnostyce wywaliło błąd EGR. Zaślepiłem go.
Niestety problem nadal jest. Lecz mazda jest zrywniejsza i nie jest odczuwalna turbodziura.
Czy macie jakieś pomysły dlaczego zaślepienie nie przyniosło poprawy ? Czy konieczne jest usunięcie go z oprogramowania czy może da się odpiąć jakiś kabel od sterowania?
Re: Problem z zaślepionym zaworem EGR

Napisane:
18 lut 2017, 23:58
przez smile
Bo to nie EGR jest problemem.... Zostaw go już zaślepionego

W takim razie od tego co dolega Twojej Maździe nie wywala błędu i zostaje szukanie manualne pod maską.... Powodzenia.
Re: Problem z zaślepionym zaworem EGR

Napisane:
25 lut 2017, 20:18
przez matias654
autko odstawiłem do mechanika. I niestety po pełnej diagnostyce problemu nie wykrył. Komputer także błędów nie wyrzuca. Natomiast po ociepleniu ( powyżej 5 oC problem ustał ). Zobaczymy czy powróci jak znowu przyjdą mrozy.
Jak narazie problem rozwiązany

Napisane:
28 lut 2017, 15:33
przez iparts
Nie jestem do końca pewien, ale może to być wina "krokowca", skoro na zimnym masz takie problemy a jak jest ciepło to ustają. Nie mniej jednak uszkodzony silniczek krokowy wyrzucałby jakieś błędy.
Re: Problem z zaślepionym zaworem EGR

Napisane:
28 lut 2017, 19:30
przez Neonixos666
Krokowiec w dieslu? coś jest nie tak z dawką rozruchową przy niskich temp. albo przez już za małe ciśnienie jakie wytwarza pompa albo SPV przy niższych temp ,,przepuszcza" i nie daje tyle paliwa ile trzeba. Przyczyn może być wiele.

Napisane:
22 cze 2017, 18:54
przez matias654
Podstawowe pytanie to dlaczego auto nie ma mocy tylko przy zimnym silniku i niskiej temperaturze??? Czyli to musi być coś co jest połączone z czujnikiem lub któryś czujnik bo niby skąd komputer ma wiedzieć jak ma się zachować przy danej temperaturze?
Wydaje mi się, że to może być PRZEPŁYWOMIERZ. Posiada czujnik temp. na podst. której dobiera odpowiedni skład mieszanki.
Co o tym sądzicie?
Re: Problem z zaślepionym zaworem EGR

Napisane:
3 sty 2018, 15:48
przez matias654
Otóż sprawdziłem dzisiaj węże podciśnienia. Po odpaleniu auto ( stało całą noc) sprawdzałem wszystkie węże podciśnienia i nigdzie nie było ssania. Sprawdzone elementy zaznaczyłem na czerwono.
– bezpośrednio przy egr
– w filtrze powietrza
– i przy tym module od sterowania podciśnieniem też nie było ssania przy żadnej stronie.
po odpięciu kostki napięcie jest.
Czy jest możliwość aby sprawdzić ten element czy działa bo wygląda na to że jest uszkodzony