Problem z zaślepionym zaworem EGR

Postprzez matias654 » 14 lut 2017, 17:42

Witam,

kilka dni temu zaślepiłem zawór EGR. Postanowiłem go zaślepić ponieważ codziennie po odpaleniu i dodaniu gazu auto przerywało i szarpało podczas jazdy. Dopiero jak silnik się nagrzał to objawy ustały i wszystko działało idealnie. Po diagnostyce wywaliło błąd EGR. Zaślepiłem go.
Niestety problem nadal jest. Lecz mazda jest zrywniejsza i nie jest odczuwalna turbodziura.

Czy macie jakieś pomysły dlaczego zaślepienie nie przyniosło poprawy ? Czy konieczne jest usunięcie go z oprogramowania czy może da się odpiąć jakiś kabel od sterowania?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez smile » 18 lut 2017, 23:58

Bo to nie EGR jest problemem.... Zostaw go już zaślepionego :)

W takim razie od tego co dolega Twojej Maździe nie wywala błędu i zostaje szukanie manualne pod maską.... Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez matias654 » 25 lut 2017, 20:18

autko odstawiłem do mechanika. I niestety po pełnej diagnostyce problemu nie wykrył. Komputer także błędów nie wyrzuca. Natomiast po ociepleniu ( powyżej 5 oC problem ustał ). Zobaczymy czy powróci jak znowu przyjdą mrozy.

Jak narazie problem rozwiązany
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez iparts » 28 lut 2017, 15:33

Nie jestem do końca pewien, ale może to być wina "krokowca", skoro na zimnym masz takie problemy a jak jest ciepło to ustają. Nie mniej jednak uszkodzony silniczek krokowy wyrzucałby jakieś błędy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Neonixos666 » 28 lut 2017, 19:30

Krokowiec w dieslu? coś jest nie tak z dawką rozruchową przy niskich temp. albo przez już za małe ciśnienie jakie wytwarza pompa albo SPV przy niższych temp ,,przepuszcza" i nie daje tyle paliwa ile trzeba. Przyczyn może być wiele.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez matias654 » 22 cze 2017, 18:54

Podstawowe pytanie to dlaczego auto nie ma mocy tylko przy zimnym silniku i niskiej temperaturze??? Czyli to musi być coś co jest połączone z czujnikiem lub któryś czujnik bo niby skąd komputer ma wiedzieć jak ma się zachować przy danej temperaturze?

Wydaje mi się, że to może być PRZEPŁYWOMIERZ. Posiada czujnik temp. na podst. której dobiera odpowiedni skład mieszanki.

Co o tym sądzicie?
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Postprzez matias654 » 3 sty 2018, 15:48

Otóż sprawdziłem dzisiaj węże podciśnienia. Po odpaleniu auto ( stało całą noc) sprawdzałem wszystkie węże podciśnienia i nigdzie nie było ssania. Sprawdzone elementy zaznaczyłem na czerwono.

– bezpośrednio przy egr
– w filtrze powietrza
– i przy tym module od sterowania podciśnieniem też nie było ssania przy żadnej stronie.

po odpięciu kostki napięcie jest.

Czy jest możliwość aby sprawdzić ten element czy działa bo wygląda na to że jest uszkodzony
Załączniki
IMAG0361.jpg
IMAG0363.jpg
Początkujący
 
Od: 12 gru 2016, 23:06
Posty: 17
Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy