Witam,
kilka dni temu zaślepiłem zawór EGR. Postanowiłem go zaślepić ponieważ codziennie po odpaleniu i dodaniu gazu auto przerywało i szarpało podczas jazdy. Dopiero jak silnik się nagrzał to objawy ustały i wszystko działało idealnie. Po diagnostyce wywaliło błąd EGR. Zaślepiłem go.
Niestety problem nadal jest. Lecz mazda jest zrywniejsza i nie jest odczuwalna turbodziura.
Czy macie jakieś pomysły dlaczego zaślepienie nie przyniosło poprawy ? Czy konieczne jest usunięcie go z oprogramowania czy może da się odpiąć jakiś kabel od sterowania?
Problem z zaślepionym zaworem EGR
Strona 1 z 1
autko odstawiłem do mechanika. I niestety po pełnej diagnostyce problemu nie wykrył. Komputer także błędów nie wyrzuca. Natomiast po ociepleniu ( powyżej 5 oC problem ustał ). Zobaczymy czy powróci jak znowu przyjdą mrozy.
Jak narazie problem rozwiązany
Jak narazie problem rozwiązany
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Krokowiec w dieslu? coś jest nie tak z dawką rozruchową przy niskich temp. albo przez już za małe ciśnienie jakie wytwarza pompa albo SPV przy niższych temp ,,przepuszcza" i nie daje tyle paliwa ile trzeba. Przyczyn może być wiele.
Podstawowe pytanie to dlaczego auto nie ma mocy tylko przy zimnym silniku i niskiej temperaturze??? Czyli to musi być coś co jest połączone z czujnikiem lub któryś czujnik bo niby skąd komputer ma wiedzieć jak ma się zachować przy danej temperaturze?
Wydaje mi się, że to może być PRZEPŁYWOMIERZ. Posiada czujnik temp. na podst. której dobiera odpowiedni skład mieszanki.
Co o tym sądzicie?
Wydaje mi się, że to może być PRZEPŁYWOMIERZ. Posiada czujnik temp. na podst. której dobiera odpowiedni skład mieszanki.
Co o tym sądzicie?
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Otóż sprawdziłem dzisiaj węże podciśnienia. Po odpaleniu auto ( stało całą noc) sprawdzałem wszystkie węże podciśnienia i nigdzie nie było ssania. Sprawdzone elementy zaznaczyłem na czerwono.
– bezpośrednio przy egr
– w filtrze powietrza
– i przy tym module od sterowania podciśnieniem też nie było ssania przy żadnej stronie.
po odpięciu kostki napięcie jest.
Czy jest możliwość aby sprawdzić ten element czy działa bo wygląda na to że jest uszkodzony
– bezpośrednio przy egr
– w filtrze powietrza
– i przy tym module od sterowania podciśnieniem też nie było ssania przy żadnej stronie.
po odpięciu kostki napięcie jest.
Czy jest możliwość aby sprawdzić ten element czy działa bo wygląda na to że jest uszkodzony
- Od: 12 gru 2016, 23:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda Pramecy 2.0 DiTD 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości