Nie odpala, brak napięcia sterującego zaworem SPV

Witam,
Od jakiegoś czasu nie potrafię uruchomić swojej Mazdy. Silnik kręci ale za nic nie chce się odezwać. Wcześniej auto potrafiło mieć humory tzn. zazwyczaj palił na strzał prawie od pierwszego obrotu silnikiem ale jak mu się odwidziało to czasem trzeba było kręcić dość długo i dopiero wtedy łaskawie załapał. Zdarzyło się też, że po wykręceniu całego akumulatora trzeba było auto przyciągnąć do domu na lince żeby na drugi dzień po naładowaniu odpalić kluczykiem bez najmniejszego problemu.
Teraz jednak po pojechaniu na przegląd i wróceniu do domu auto zgasiłem i już nie mogę zapalić.
Trochę się znam na elektryce samochodowej więc porobiłem pewne pomiary i zauważyłem, że nie ma prądu na zaworze SPV. Nie słychać również charakterystycznego głośnego stuknięcia po przekręceniu kluczykiem w stacyjce – nie wiem czy to ma związek ale tak się też już działo wcześniej tj jak auto strzeliło focha i nie chciało palić. jak było słychać zawsze odpalał od razu. Słychać natomiast przekaźnik świec żarowych, który działa prawidłowo, świece są nówki i jest na nich napięcie, które po nagrzaniu świec przekaźnik rozłacza więc to jest ok. Sprawdziłem również i wyczyściłem wszystkie przekaźniki a w tym przekaźnik B5B4 podający napięcie na moduł IDM o oznaczeniach RF2A sterujący zaworem SPV – jest ok, jest napięcie 12v zarówno na przekaźniku jak i na pinie B w kostce IDM. Wymieniłem filtr paliwa, kupiłem nowy akumulator i wykopałem również spod nóg pasażera PCM żeby sprawdzić czy nie pływa w ropie i jest czysto i sucho, piny w kostkach jak nówki więc raczej tego bym się nie czepiał. Naprawiłem też przetarte kable pod pompą vacum lecz to niewiele pomogło. Sprawdzając błędy po połączeniu GND i TEN w gnieździe diagnostycznym kontrolka grzania świec na tablicy w aucie wymiguje tylko jeden błąd od zaworu EGR P1402 jednak to raczej nie ma wpływu na uruchomienie auta bo ten błąd był również jak auto normalnie odpalało.
Posiadam dokumentację techniczną pompy od tej mazdy i opisu zarówno SPV jak i IDM więc sprawdziłem też czy jest jakieś napięcie na pinach komunikacycjych IDM <–> PCM i zarówno na pinach A jak i C pojawiają się napięcia rzędu kilku voltów przy kręceniu silnikiem. Na pinach D i E natomiast które idą do SPV nic. SPV nie ma zwarcia do masy – też sprawdzałem, między pinami normalny opór cewki. Po dotykaniu napięciem 12v do pinów odkręconego spv normalnie tyka więc wygląda na sprawny.
Czy słuszną diagnozę stawiam na uszkodzony moduł IDM? Kupiłem na alledrogo używany za 50 zł i podmieniałem ale było dokładnie to samo więc nie mam pewności czy kupiłem sprawny. Szukałem również po szrotach i w sklepach w okolicy i niestety nigdzie nikt nie ma takiego modułu stąd prośba do kogoś z forum kto miałby gdzieś sprawdzony sprawny IDM do tego auta i mógłby na moment z nim podjechać w okolice Namysłowa na test to jak auto zagada chętnie kupię. Ewentualnie jeśli jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić proszę o podpowiedź.
Od jakiegoś czasu nie potrafię uruchomić swojej Mazdy. Silnik kręci ale za nic nie chce się odezwać. Wcześniej auto potrafiło mieć humory tzn. zazwyczaj palił na strzał prawie od pierwszego obrotu silnikiem ale jak mu się odwidziało to czasem trzeba było kręcić dość długo i dopiero wtedy łaskawie załapał. Zdarzyło się też, że po wykręceniu całego akumulatora trzeba było auto przyciągnąć do domu na lince żeby na drugi dzień po naładowaniu odpalić kluczykiem bez najmniejszego problemu.
Teraz jednak po pojechaniu na przegląd i wróceniu do domu auto zgasiłem i już nie mogę zapalić.
Trochę się znam na elektryce samochodowej więc porobiłem pewne pomiary i zauważyłem, że nie ma prądu na zaworze SPV. Nie słychać również charakterystycznego głośnego stuknięcia po przekręceniu kluczykiem w stacyjce – nie wiem czy to ma związek ale tak się też już działo wcześniej tj jak auto strzeliło focha i nie chciało palić. jak było słychać zawsze odpalał od razu. Słychać natomiast przekaźnik świec żarowych, który działa prawidłowo, świece są nówki i jest na nich napięcie, które po nagrzaniu świec przekaźnik rozłacza więc to jest ok. Sprawdziłem również i wyczyściłem wszystkie przekaźniki a w tym przekaźnik B5B4 podający napięcie na moduł IDM o oznaczeniach RF2A sterujący zaworem SPV – jest ok, jest napięcie 12v zarówno na przekaźniku jak i na pinie B w kostce IDM. Wymieniłem filtr paliwa, kupiłem nowy akumulator i wykopałem również spod nóg pasażera PCM żeby sprawdzić czy nie pływa w ropie i jest czysto i sucho, piny w kostkach jak nówki więc raczej tego bym się nie czepiał. Naprawiłem też przetarte kable pod pompą vacum lecz to niewiele pomogło. Sprawdzając błędy po połączeniu GND i TEN w gnieździe diagnostycznym kontrolka grzania świec na tablicy w aucie wymiguje tylko jeden błąd od zaworu EGR P1402 jednak to raczej nie ma wpływu na uruchomienie auta bo ten błąd był również jak auto normalnie odpalało.
Posiadam dokumentację techniczną pompy od tej mazdy i opisu zarówno SPV jak i IDM więc sprawdziłem też czy jest jakieś napięcie na pinach komunikacycjych IDM <–> PCM i zarówno na pinach A jak i C pojawiają się napięcia rzędu kilku voltów przy kręceniu silnikiem. Na pinach D i E natomiast które idą do SPV nic. SPV nie ma zwarcia do masy – też sprawdzałem, między pinami normalny opór cewki. Po dotykaniu napięciem 12v do pinów odkręconego spv normalnie tyka więc wygląda na sprawny.
Czy słuszną diagnozę stawiam na uszkodzony moduł IDM? Kupiłem na alledrogo używany za 50 zł i podmieniałem ale było dokładnie to samo więc nie mam pewności czy kupiłem sprawny. Szukałem również po szrotach i w sklepach w okolicy i niestety nigdzie nikt nie ma takiego modułu stąd prośba do kogoś z forum kto miałby gdzieś sprawdzony sprawny IDM do tego auta i mógłby na moment z nim podjechać w okolice Namysłowa na test to jak auto zagada chętnie kupię. Ewentualnie jeśli jest coś jeszcze co powinienem sprawdzić proszę o podpowiedź.