Zatarty silnik

Postprzez przemo12345 » 17 kwi 2016, 19:04

Witam. Problem dotyczy mazdy mojego brata (2.0 ditd 2004r). Jako, że przesiadl się z 71 konnego diesla mazdy p na premacy to czasem ponosi go ułańska fantazja. Na ekspresowej poleciał 200 i po przyjeździe do domu tradycyjnie odczekał i zgasił. Następnego dnia jak odpalił to zaczęło nią trząść, więc ją zgasił. Drugi raz już rozrusznik nie przekręcił. Zaciągnęli ją do mechanika. Zdjęli zozrzad, założyli klucz na wał korbowy, ale nie dało rady nim ruszyć. W mazdach 6 zdarzalo sie, że rozpadal się tłok i blokował silnik, ale w premacy nigdy (przynajmniej Google nic nie mówi). Jutro mają go rozebrać i będzie wiadomo co z nim nie tak. Olej i filtry wymienione jesienią. Też myslicie, że to wina zbyt wysokich prędkości obrotowych?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Yard » 17 kwi 2016, 19:09

Te 200 km/h to chyba z góry i z wiatrem w plecy.

Może się nie rozpadł tylko zapiekł.
Będzie to pierwszy taki przypadek. Nikt o czymś takim nie pisał.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 17 kwi 2016, 20:05

ubywało płynu chłodniczego?
a czy kręcili go też w drugą stronę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 17 kwi 2016, 21:24

Płynu nie ubywało, olej też normalny. Żadnej mazi ani nic takiego. Próbowali w obydwie strony i nawet trochę nie ruszył.

Dopisano 18 kwi 2016, 10:15:

Sry za post pod postem. Co do tej prędkości to skoro ja 90 konną wyciągnąłem 170 to czemu on ma 200 nie polecieć? Zresztą tam jest taka fajna prosta i do tego cały czas z górki.

Dopisano 18 kwi 2016, 10:39:

Dzwonił brat i udało się poruszyć wałem, ale dochodzi do pewnego momentu i jest opór. Także pełnego obrotu nie zrobi. Wygląda jakby tłok szedł w górę i o coś się "zapieral"
Okazało się że jest pęknięty jeden tłok i głowica. Co pękło pierwsze to tego chyba nie wiadomo.Jak się mechanik spręży to do końca tygodnia będzie zrobiona. Postanowili, że wymienią cały silnik.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez przemo12345 » 21 kwi 2016, 20:42

Okazało sie, że wypadło gniazdo zaworowe. Google mowi, że tak się dzieje po przegrzaniu silnika i to by pasowało.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Domelek » 22 kwi 2016, 09:26

jest taki wskażnik nad paliwem na desce i podczas bardzo szybkiej jazdy warto spoglądać <faja> jeszcze się w dizlu nie udzielałem uciekam do siebie <glupek2> wyrazy współczucia <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez przemo12345 » 22 kwi 2016, 21:26

Nikt nie jest doskonaly i uczymy sie na błędach.Nie wierzę kolego, że Ty spoglądasz co kilka minut na wskaźnik temp. Szczególnie, że jeżdżąc kilkanaście lat nie miało się takiej przygody. Myślałem nad założeniem kontrolki załączenia się wiatraka na chłodnicy. Przynajmniej wiadomo by było, że coś się dzieje.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez 19arek93 » 22 kwi 2016, 22:17

Wątpię by wiatrak przy takich prędkościach pomagał. Raczej układ chłodzenia niedomagał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez przemo12345 » 15 maja 2016, 07:32

Jako że z bratem wczoraj się widziałem to opowiedział mi o swoim problemie z mazda (ta po wymianie silnika). Problem ma z prędkością powyżej 120km/h tzn. jak odpali i obroty ma ok. 750/min to normalnie się rozpędza i jest ok. Problem pojawia się gdy po odpaleniu obroty są w granicach 900/min, wtedy mazda rozpędza się do 120km/h i nie przyspiesza dalej, ale wystarczy, że wrzuci luz i obroty spadną do tych 750 to później już jest ok. Jak go podłączyli pod kompa to wyskoczył błąd EGR . Egr mu zaślepili już na samym początku bo się zawieszał w położeniu otwartym. Jak myślicie gdzie szukać przyczyny?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

PostTen post został usunięty przez Koci@k 29 paź 2018, 20:33.
Powód: Porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy