Zimnego silnika nie można odpalić, gaśnie po odpaleniu, błąd P1298

Postprzez thunder-c » 27 gru 2009, 14:45

witam!
dziś kolejny krok, brat zmierzył mi czujnikiem na kostce od SPV pojawia się jakieś napięcie po przekręceniu rozrusznikiem, natomiast po wyjęciu przekaźnika nie ma nic, czyli wnioskuje, że przekaźnik jest dobry, wskazywało by chyba na zawór choć nie jestem tego pewien. Auto teraz w ogóle nie odpala.
Czy ten zawór jest taki sam w BJ 90 i 101 konnym i czy można podmienić bez problemu żeby go sprawdzić ?
Kable pod pompą i jakaś kostka która tam jest wszystko w ropie brudne jest.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 27 gru 2009, 15:09

thunder-c napisał(a):Kable pod pompą i jakaś kostka która tam jest wszystko w ropie brudne jest.


Witam. W dolnej części pompy zamontowany jest czyjnik TCV (kąt wtrysku paliwa). Jest o nim na forum. Zdarza się, że ten czyjnik też przecieka. O czujniku SPV też jest na forum. Wszystko jest w dziale diesel. Pozdrawiam

Edit. P1298 – Komputer sterujący regulacją dawki wtrysku paliwa – niesprawność obwodu prądowego. Należy sprawdzić: Wiązkę przewodów i komputer sterujący regulacją dawki wtrysku paliwa.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 29 gru 2009, 21:54

sprawdziłem przekaźnik w skrzynce bezpieczników wygląda na oki, brat mierzył napięcie przy kostce zaworu SPV i mówił że jest tam napięcie jakieś się pojawia jak kręcę rozrusznikiem, a to sterowanie to komp pod nogami pasażera?
ktoś pisał gdzieś że kupił SPV za 1200 tylko nie mogę znaleźć gdzie, ja mogę zakupić za 1400 wie ktoś coś o atrakcyjniejszych ofertach? a może ktoś chce sprzedać używany tylko w dobrym stanie sprawny oczywiście? :)
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 29 gru 2009, 22:06

thunder-c napisał(a):ktoś pisał gdzieś że kupił SPV za 1200 tylko nie mogę znaleźć gdzie,


Jest o tym na trzeciej stronie w poście pt. "Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)".
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 30 gru 2009, 20:09

coś tam jest tylko że nie ma gdzie i kontaktu, po rozmowie z mechanikiem który pracował w serwisie mazdy poradził mi kontrolnie poluzować wtrysk i kręcić rozrusznikiem obserwować w jaki sposób dozowane jest paliwo, a ono w ogóle nie jest dozowane więc nie dziwne że nie gada madzia, nie mogę wykręcić SPV potrzebny jest tam klucz 38 najlepiej rura mało popularny, ale szukam bo moja diagnoza to właśnie zawór SPV
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 2 sty 2010, 20:33

witam!
odświeżam temat, Madzia jeszcze nie zrobiona niestety, a więc klucz 38 mm zdobyłem a właściwie dorobiłem z rury, SPV zostało wykręcone i oczywiście gołym okiem nic się tam nie da stwierdzić przemyłem i przeczyściłem i susze go. Postanowiłem że zajrzę jeszcze do kompa, choć już raz patrzyłem bez odkręcania blachy i nie widziałem żeby było mokro, teraz postanowiłem odkręcić blachę i niestety ku mojemu zdziwieniu okazało się mokro, wykręciłem kompa odpiąłem go od wtyczek i suszę, razem z przekaźnikiem choć tam nie było oznak ropy. Mogę mieć tylko nadzieję że nie został uszkodzony komp.
Teraz parę pytań z mojej strony czy można zamienić zawory SPV od wersji 90 i 101 konnej, czytałem że różnią się tylko uszczelnieniem ale czy tylko? No i muszę z kanału koniecznie zobaczyć TCV bo nie wiem czy od samego SPV do kompa by się tyle ropy dostało
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 3 sty 2010, 14:12

kolejny etap mojej roboty, a więc komp rozkręcony się suszy, suszarką także go podsuszam i kostki do kompa, TCV cieknie niestety i już wiem skąd ropa pod nogami, teraz pytanie czy można to wymontować bez wyjmowania pompy całej dostęp tam jest tragiczny ale może ktoś dał rade?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 3 sty 2010, 15:00

thunder-c napisał(a):teraz pytanie czy można to wymontować bez wyjmowania pompy całej dostęp tam jest tragiczny


Witam. Można. Dobry dostęp jest z kanału.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 3 sty 2010, 16:56

o to chodzi, że z kanału właśnie próbowałem się dobrać do tego ale jest tak mało miejsca, że ręka nie wchodzi praktycznie, na jedną śrubkę udało mi się założyć imbus ale gnie się jest za słaby a na tą z tyłu w głębi nie mogę nawet założyć klucza, topik wykręcałeś TCV u siebie ? jak to zrobiłeś podpowiedź coś
siebie? narazie złoże kompa i spróbuje odpalić
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 3 sty 2010, 17:33

thunder-c napisał(a):topik wykręcałeś TCV u siebie ?


Nie wykręcałem. Kiedyś miałem kłopot z samochodem ale obeszło się bez wykręcania. Po obejrzeniu tego czujnika stwierdziłem, że lepsze dojście będzie od dołu po wcześniejsym zdjęciu osłony spod silnika. W poście o TCV nie jest napisane jak go wykręcić?

Edit. W poście o TCV na drugiej stronie jest opis jak wykręcić ten czujnik.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 3 sty 2010, 18:08

niestety nie, a bynajmniej ja nie znalazłem po złożeniu kompa i wkręceniu SPV kręciłem rozrusznikiem niezbyt długo bo aku padł ale nie zaskoczyła, teraz już jestem rozjechany chyba ostatnia opcja co mogę zrobić samemu to podmianke SPV i zobaczyć czy ona chodzi tylko żeby drugie auto z którego zapożyczę zawór nie miało problemów bo gdzieś czytałem że po wykręceniu i powrotnym założeniu ktoś nie mógł odpalić, trochę to dla mnie nie zrozumiałe ale chyba zaryzykuje
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 3 sty 2010, 18:47

Z tego co sobie przypominam to po wykręceniu SPV i po ponownym jego wkręceniu trzeba coś ustawić w komputerze.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 3 sty 2010, 21:15

hmm ciekawe ale co, znasz jakieś szczegóły ?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 3 sty 2010, 23:00

thunder-c napisał(a):hmm ciekawe ale co, znasz jakieś szczegóły ?


Jest chyba o tym napisane w poście o SPV.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 4 sty 2010, 14:22

nie znalazłem nigdzie o tym, że coś trzeba ustawić w kompie, kontaktowałem się z mechanikiem twierdzi żeby podmienić zawór SPV tylko ten mój do innego auta i zobaczyć czy chodzi, chyba się zdecyduje na to, mechanik twierdzi że trzeba wyjąć pompę na stół i chce przy tym rozpinać rozrząd twierdzi, że inaczej się nie da ja natomiast czytałem w poradniku że się da, ale nie będę się z nim sprzeczał i upierał, powiedział że w tych autach padały pompy i że tam jakiś syf pewnie jest, natomiast moje podejrzenia padają w nieco innym kierunku sterowanie SPV albo on sam, ale chyba pozostaje mi tylko odholować auto do mechanika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez YgooR » 4 sty 2010, 15:12

topik napisał(a):po wykręceniu SPV i po ponownym jego wkręceniu trzeba coś ustawić w komputerze.

A nie podczas wymiany na inny zaprogramować pamięć EPROM na pompie?
Przy wymianie na inny w celu sprawdzenia nie trzeba nic robić.
Tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1560532&highlight=spv+opla#1560532 jest użytkownik który podmienił zawór z Opla może warto i taką możliwość rozważyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez topik » 4 sty 2010, 15:34

YgooR napisał(a):A nie podczas wymiany na inny zaprogramować pamięć EPROM na pompie?


Witam. Na inny to znaczy np. od Opla? czy na taki sam tylko nowy? thunder-c przedzwoń do Jaksy i się zapytaj czy trzeba programować czy nie. Sprawdzałeś elektrykę? Może kabelek jest przerwany albo we wtyczce dobrze nie łączy. Wcześniej pisałeś, że cieknie z niego paliwo to może się już zepsuł.

Edit. Jeżeli nie sprawdzałeś połączenia z IDM to sprawdź. Jeżeli dobrze pamiętam to IDM znajduje się pod filtrem powietrza. Jeżeli elekrtyka jest dobra to możesz jeszcze umyć SPV za pomocą myjki ultradźwiękowej.
Ostatnio edytowano 4 sty 2010, 16:45 przez topik, łącznie edytowano 2 razy
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez YgooR » 4 sty 2010, 15:53

topik napisał(a):Na inny to znaczy np. od Opla?

Sorry, troszkę namotałem :)
Wymiana na nowy (bez znaczenia czy Opla czy Mazdy), wymaga zaprogramowania EPROM.
Natomiast w celu sprawdzenia czy na innym działa nie trzeba tego robić.
Chodzi mi o to że przy wykręceniu i ponownym wkręceniu tego samego zaworu nie trzeba nic programować, a link z SPV od Opla podałem jako tańszą alternatywę.
Sam tego nie jestem pewny na 100% dlatego pytałem czy tak przypadkiem nie jest. Telefon do Jaksy to dobry pomysł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez thunder-c » 4 sty 2010, 17:20

czyli jak wykręcę z auta koleżanki, SPV i wkręcę tam swój to powinno hulać bez programowania ? dzwoniłem do Jaksy dziś jeszcze wcześniej ale słabo go słyszałem i się nie dowiedziałem do końca, mówił że trzeba programować i robi to tylko Denso, ale nie wiem jak się ma to do takich podmianek na chwilę ? i czy da to obraz sprawnego albo uszkodzonego zaworu ?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez YgooR » 4 sty 2010, 17:38

Wyżej podałem Ci link do SPV z Opla, poczytaj ten temat bo cały dotyczy SPV. Użytkownicy którzy się w nim wypowiadają podmieniali na chwilę SPV z innego auta żeby sprawdzić czy działa. Nie piszą o programowaniu (przy sprawdzeniu innego zaworu) czyli tego nie robili bo to są koszta.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy