Zimnego silnika nie można odpalić, gaśnie po odpaleniu, błąd P1298
Witam wszystkich,
jestem świeżo upieczonym posiadaczem Mazdy Premacy i jeszcze nie zdążyłem się nią nacieszyć a już mam problemy...
Problem polega na trudności z pierwszym uruchomieniem. Jeśli uda się go odpalić i przejedzie kawałek, potem już pali na dotyk, natomiast wczoraj trochę przy niej dłubałem o odpalałem ją w garażu bez jazdy i raz odpalała a raz nie...
Dzięki wiadomościom z forum zabrałem się za diagnostykę, komputer zwrócił błędy:
P1150 HO2S Bank 2 Sensor 1 Not Switching (Fuel Control Limit Reached)
P1151 HO2S Bank 2 Sensor 1 Signal Below 0.45v (A/F Ratio Too Lean)
Dzięki informacjom znalezionym m.in tu:
http://www.engine-light-help.com/oxygen ... codes.html
podejrzewałbym jakieś problemy natury połączeniowej, jednak mam problem ze zlokalizowaniem tego czujnika. Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi go zlokalizować?
I czy ten sensor to jest to co Mazda 626 Workshop Manual nazywa
"Intake air temperature sensor (IAT) no. 2"?
I jeszcze pytanie: dlaczego silnika nie daje się uruchomić jeśli wyskakuje ten błąd? jeśli zrestartuje komp. to startuje z pierwszego kopa...
jestem świeżo upieczonym posiadaczem Mazdy Premacy i jeszcze nie zdążyłem się nią nacieszyć a już mam problemy...
Problem polega na trudności z pierwszym uruchomieniem. Jeśli uda się go odpalić i przejedzie kawałek, potem już pali na dotyk, natomiast wczoraj trochę przy niej dłubałem o odpalałem ją w garażu bez jazdy i raz odpalała a raz nie...
Dzięki wiadomościom z forum zabrałem się za diagnostykę, komputer zwrócił błędy:
P1150 HO2S Bank 2 Sensor 1 Not Switching (Fuel Control Limit Reached)
P1151 HO2S Bank 2 Sensor 1 Signal Below 0.45v (A/F Ratio Too Lean)
Dzięki informacjom znalezionym m.in tu:
http://www.engine-light-help.com/oxygen ... codes.html
podejrzewałbym jakieś problemy natury połączeniowej, jednak mam problem ze zlokalizowaniem tego czujnika. Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi go zlokalizować?
I czy ten sensor to jest to co Mazda 626 Workshop Manual nazywa
"Intake air temperature sensor (IAT) no. 2"?
I jeszcze pytanie: dlaczego silnika nie daje się uruchomić jeśli wyskakuje ten błąd? jeśli zrestartuje komp. to startuje z pierwszego kopa...
Ostatnio edytowano 19 lip 2008, 21:03 przez danielw, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
co ciekawe u mnie tego czujnika nie ma, ale i tak to nie jest główny problem,
dziś znowu miałem problemu z uruchomieniem, zresetowałem komp., nic to nie pomogło więc stwierdziłem że sprawdzę na bieżąco co mu dolega.
No i nic mu nie dolegało wg komputera...
Za 10 razem odpalił wiec ruszyłem do pracy, po przejechaniu 1 km zgasł, zaczęła mrugać kontrolka, wiec jeszcze raz sprawdziłem błędy.
kontrolka wystukała kod P1298, wg autodaty oznacza to:
fuel qantity adjuster control module – circuit malfunction
co bardziej wyjaśnia problemy z odpaleniem.
Pytanie gdzie to jest? Będę bardzo wdzięczny za wskazówki...
dziś znowu miałem problemu z uruchomieniem, zresetowałem komp., nic to nie pomogło więc stwierdziłem że sprawdzę na bieżąco co mu dolega.
No i nic mu nie dolegało wg komputera...
Za 10 razem odpalił wiec ruszyłem do pracy, po przejechaniu 1 km zgasł, zaczęła mrugać kontrolka, wiec jeszcze raz sprawdziłem błędy.
kontrolka wystukała kod P1298, wg autodaty oznacza to:
fuel qantity adjuster control module – circuit malfunction
co bardziej wyjaśnia problemy z odpaleniem.
Pytanie gdzie to jest? Będę bardzo wdzięczny za wskazówki...
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
chciałbym odgrzebać temat, bo wygląda na to że poprzednie tropy były mylne.
W tym momencie po wykasowaniu błędów nie pojawiają się żadne, a po kilku godzinach stania jest problem z odpaleniem.
Zastanawia mnie jak to możliwe że komp. nie wykrywa żadnych błędów a mimo to nie można uruchomić silnika?
Wg mnie jedyne logiczne wytłumaczenie to brak paliwa (tzn paliwo "spływa" z pompy), jednak gdy próbuję podpompować pompką na filtrze po 2-4 machnięciach jest już upór, wiec paliwo jest.
Ew. któryś z zaworów w pompie się nie otwiera, ale zwraca komp. że się otworzył. Czy jest to możliwe? Tylko dlaczego przy ciepłym silniku nie ma takich problemów...
W poniedziałek będę odstawiał auto do specjalisty od pomp, zobaczymy co z tego wyniknie...
W tym momencie po wykasowaniu błędów nie pojawiają się żadne, a po kilku godzinach stania jest problem z odpaleniem.
Zastanawia mnie jak to możliwe że komp. nie wykrywa żadnych błędów a mimo to nie można uruchomić silnika?
Wg mnie jedyne logiczne wytłumaczenie to brak paliwa (tzn paliwo "spływa" z pompy), jednak gdy próbuję podpompować pompką na filtrze po 2-4 machnięciach jest już upór, wiec paliwo jest.
Ew. któryś z zaworów w pompie się nie otwiera, ale zwraca komp. że się otworzył. Czy jest to możliwe? Tylko dlaczego przy ciepłym silniku nie ma takich problemów...
W poniedziałek będę odstawiał auto do specjalisty od pomp, zobaczymy co z tego wyniknie...
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
Witam,
specjaliści sprawdzili wszystko co się dało i nic błędnego nie znaleźli
Stwierdzili że to najprawdopodobniej komputer, co potwierdzałby wyżej wspomniany błąd.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1) czy komputer można odłączyć, zanieść do elektronika w celu przebadania, a potem ponownie podłączyć bez ryzyka że samochód nie odpali po ponownym podłączeniu?
2) jaka jest ew. procedura wymiany komputera, chodzi mi o podłączenie komp. z innego samochodu żeby sprawdzić czy to rzeczywiście w tym jest problem, jest to wykonalne?
3) czy znacie jakieś warsztaty gdzie zajmują sie taka elektroniką?
specjaliści sprawdzili wszystko co się dało i nic błędnego nie znaleźli
Stwierdzili że to najprawdopodobniej komputer, co potwierdzałby wyżej wspomniany błąd.
Mam kilka pytań w związku z tym:
1) czy komputer można odłączyć, zanieść do elektronika w celu przebadania, a potem ponownie podłączyć bez ryzyka że samochód nie odpali po ponownym podłączeniu?
2) jaka jest ew. procedura wymiany komputera, chodzi mi o podłączenie komp. z innego samochodu żeby sprawdzić czy to rzeczywiście w tym jest problem, jest to wykonalne?
3) czy znacie jakieś warsztaty gdzie zajmują sie taka elektroniką?
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
Borykam się ciągle z problemami z moją mazda,
na razie udało sie ustalić że gdy samochód nie chce odpalić, nie dostaje żadnego sygnału na zaworze SPV.
Dodatkowo ostatnio zgasł w czasie jazdy i pokazał się błąd 1298.
W tym momencie próbuję wykluczyć problem z okablowaniem dochodzącym do SPV, czy ktoś może mi powiedzieć skąd wychodzi to sterowanie?
na razie udało sie ustalić że gdy samochód nie chce odpalić, nie dostaje żadnego sygnału na zaworze SPV.
Dodatkowo ostatnio zgasł w czasie jazdy i pokazał się błąd 1298.
W tym momencie próbuję wykluczyć problem z okablowaniem dochodzącym do SPV, czy ktoś może mi powiedzieć skąd wychodzi to sterowanie?
Ostatnio edytowano 5 sie 2008, 15:50 przez danielw, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
Sterownie wychodzi z PCM (komputer pod nogami pasazera piny: 1D, 2O i 3A).
2O i 3A ida do IDM (modul umieszczony jest po filtrem powietrza) a 1D idzie do przekaznika SPV (w komorze silnika puszka z bezpiecznikami i przekaznikami)
ostanie dwa kabelki ida od IDM do SPV na pompie.
Modul IDM ma 5 stykow:
2 z PCM
2 do SPV
1 do przekaznika SPV(chyba taki zielony) (to zalacza zasilanie dla IDM)
(czesniej to zasilanie przechodzi przez przekaznik PCM control, ktory chyab tez jest umieszczony obok przekaznika od SPV)
Czy masz dodatkowy alarm lub odciecie? sprawdz polaczenia bo podobno IDM sie nie psuje (chyba ze byl dzwon). ja bym sprawdzil czy na przekazniku od SPV pojawia sie +12V ..
Powodzenia
M.
2O i 3A ida do IDM (modul umieszczony jest po filtrem powietrza) a 1D idzie do przekaznika SPV (w komorze silnika puszka z bezpiecznikami i przekaznikami)
ostanie dwa kabelki ida od IDM do SPV na pompie.
Modul IDM ma 5 stykow:
2 z PCM
2 do SPV
1 do przekaznika SPV(chyba taki zielony) (to zalacza zasilanie dla IDM)
(czesniej to zasilanie przechodzi przez przekaznik PCM control, ktory chyab tez jest umieszczony obok przekaznika od SPV)
Czy masz dodatkowy alarm lub odciecie? sprawdz polaczenia bo podobno IDM sie nie psuje (chyba ze byl dzwon). ja bym sprawdzil czy na przekazniku od SPV pojawia sie +12V ..
Powodzenia
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Wielkie dzieki za odpowiedz, jest bardzo pomocna
Dzwonu nie było, za chwile ide sprawdzć te połączenia, na przekaźniku od SPV prąd jest, bynajmniej jak przekaźnik jest wyjęty , przekaznik tez sprawdzałęm "na sucho".
Jeszcze jedno pytanie, na zaworze TCV (tym z boku pompy) mam razem zaprasowane (i podłączone do tego zaworu) dwa kable czarno-biale, czy to normalne?
Dzwonu nie było, za chwile ide sprawdzć te połączenia, na przekaźniku od SPV prąd jest, bynajmniej jak przekaźnik jest wyjęty , przekaznik tez sprawdzałęm "na sucho".
Jeszcze jedno pytanie, na zaworze TCV (tym z boku pompy) mam razem zaprasowane (i podłączone do tego zaworu) dwa kable czarno-biale, czy to normalne?
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
jak TCV nie dziala to auto generalinie jezdzi choc b. glosno klekocze.
Podlaczenie do TCV wygladac powinno identycznie jak do SPV taka sama wtyczka tylko w kolorze BRAZOWYM. Nie wiem co rozumiesz przez sprasowane polaczenie..
powinna byc wtyczka, ktora mozna odlaczyc od TCV i juz.. a jak jest inaczej to znaczy ze ktos cos robil :–(
Podlaczenie do TCV wygladac powinno identycznie jak do SPV taka sama wtyczka tylko w kolorze BRAZOWYM. Nie wiem co rozumiesz przez sprasowane polaczenie..
powinna byc wtyczka, ktora mozna odlaczyc od TCV i juz.. a jak jest inaczej to znaczy ze ktos cos robil :–(
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
MarekW
Dzięki, za pomoc, udało mi się go uruchomić
Okazało się że rzeczywiście jest problem z IDM, a konkretnie z zasilaniem do IDM... nie wychodzi z przekaźnika (tego z oznaczeniami B5B4), na razie zmostkowałem przy pomocy bezpiecznika, i jest cacy
Pytanie jak długo można tak jeździć?
co do w/w zaworu to pomyliłem się, to jest zawór FSO (Fuel Shut OFF), do niego idą dwa kable czarno-białe złączone na wtyczce, wieczorem zamieszczę zdjęcie, bo ciekaw jestem po co tak to jest zrobione...
Dzięki, za pomoc, udało mi się go uruchomić
Okazało się że rzeczywiście jest problem z IDM, a konkretnie z zasilaniem do IDM... nie wychodzi z przekaźnika (tego z oznaczeniami B5B4), na razie zmostkowałem przy pomocy bezpiecznika, i jest cacy
Pytanie jak długo można tak jeździć?
co do w/w zaworu to pomyliłem się, to jest zawór FSO (Fuel Shut OFF), do niego idą dwa kable czarno-białe złączone na wtyczce, wieczorem zamieszczę zdjęcie, bo ciekaw jestem po co tak to jest zrobione...
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
Gratulacje .. wreszcie komus pomoglem :–)))
kup przekaznik, ale pewnie cena Ciebie powali na kolana ... zadzwon do ASO
mozesz sprobowac go rozebrac i moze styki jakos zasniedzialy .. ale moze to byc rozwiazanie tymczasowe
M.
ps. a co do FSO zaworu to tak to jest zrobione .. na zaworze sa zalane przewody i krotkim przewodem id do zlaczki przymocowanej na pompie i dalej do wiazki...
tak jest i juz..
ps.2 a jezdzic mozna dopoki sie cos nie popsuje . .chyba po wylaczeniu zaplonu znika zasilanie IDM wiec ok, sprawdz to.
kup przekaznik, ale pewnie cena Ciebie powali na kolana ... zadzwon do ASO
mozesz sprobowac go rozebrac i moze styki jakos zasniedzialy .. ale moze to byc rozwiazanie tymczasowe
M.
ps. a co do FSO zaworu to tak to jest zrobione .. na zaworze sa zalane przewody i krotkim przewodem id do zlaczki przymocowanej na pompie i dalej do wiazki...
tak jest i juz..
ps.2 a jezdzic mozna dopoki sie cos nie popsuje . .chyba po wylaczeniu zaplonu znika zasilanie IDM wiec ok, sprawdz to.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Przekaźnik w ASO 180 lub 450 (sa dwa wg EPC, nie wiem jaka jest różnica poza ceną )
Co do zaworu FSO – uspokoiłeś mnie, myyślałem że ktoś coś z nim kombinował
Zasilanie IDM znika po wyłączeniu zapłonu, tylko zastanawia mnie po co właściwie jest ten przekażnik ?
Co do zaworu FSO – uspokoiłeś mnie, myyślałem że ktoś coś z nim kombinował
Zasilanie IDM znika po wyłączeniu zapłonu, tylko zastanawia mnie po co właściwie jest ten przekażnik ?
- Od: 15 lip 2008, 09:44
- Posty: 10
- Skąd: Lublin
- Auto: Premacy DiTD 74 kW '03
nie wiem po co to jest tak zrobione :–), bo wczesniej tez zasilanie jest rozłączane przez inny przekaznik od PCM control relay ..
Wiec jak on działa poprawnie a SPV nie, to wynik jest taki sam czyli zasilanie jest podawane na IDM lub nie. Może jest to związane z immo?
Gorzej byłoby jakby ten przekaźnik od PCM padł bo wtedy będzie brak zaislania dla FSO, SPV, TCV, EGR, MAF/IAF .. :–)
Kup nowy a w ASO (przekaznik od SPV "nie zielony" tylko czarny) B5B4-18-821 i chyba kosztuje 450pln :–(, ponoc sie styki wypalaja.
A ten zielony czyli przekaznik glowny ma symbol NF02-18-821A tak dla informacji.
M.
Wiec jak on działa poprawnie a SPV nie, to wynik jest taki sam czyli zasilanie jest podawane na IDM lub nie. Może jest to związane z immo?
Gorzej byłoby jakby ten przekaźnik od PCM padł bo wtedy będzie brak zaislania dla FSO, SPV, TCV, EGR, MAF/IAF .. :–)
Kup nowy a w ASO (przekaznik od SPV "nie zielony" tylko czarny) B5B4-18-821 i chyba kosztuje 450pln :–(, ponoc sie styki wypalaja.
A ten zielony czyli przekaznik glowny ma symbol NF02-18-821A tak dla informacji.
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
witam!
mam następujący problem, podczas powrotu w mroźną sobotnią noc auto nagle mi zgasło i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, odpalała od strzału i gasła po 30 sekundach, nie obyło się bez holowania, wstawiłem ją do ciepłego garażu zatankowałem do pełna bak z dodatkami wymieniłem filtr paliwa mimo tego ze miesiąc temu był wymieniany, przedmuchałem sprężarką cały układ przewody i nic problem pozostał. Kontaktując się z mechanikiem powiedział mi że ta kontrolka migająca może świadczyć o jakimś błędzie, że komp coś sygnalizuje, może ERG, brat przedmuchał mi taki mały biały plastikowy filterek na przewodach cienkich podciśnieniowych i auto ożyło miało moc, bo wcześniej słabiutko i jechało ale jak się zagrzał silnik po około 3 km znów zaświeciła się kontrolka od świec zaczęła migać i auto zgasło, co może sygnalizować ta migająca kontrolka i nie wiem czy dobrze zlokalizowałem ten ERG, czy można się brać samemu za czyszczenie go i jak to zrobić, czy może to coś innego?
mam następujący problem, podczas powrotu w mroźną sobotnią noc auto nagle mi zgasło i zaczęła migać kontrolka świec żarowych, odpalała od strzału i gasła po 30 sekundach, nie obyło się bez holowania, wstawiłem ją do ciepłego garażu zatankowałem do pełna bak z dodatkami wymieniłem filtr paliwa mimo tego ze miesiąc temu był wymieniany, przedmuchałem sprężarką cały układ przewody i nic problem pozostał. Kontaktując się z mechanikiem powiedział mi że ta kontrolka migająca może świadczyć o jakimś błędzie, że komp coś sygnalizuje, może ERG, brat przedmuchał mi taki mały biały plastikowy filterek na przewodach cienkich podciśnieniowych i auto ożyło miało moc, bo wcześniej słabiutko i jechało ale jak się zagrzał silnik po około 3 km znów zaświeciła się kontrolka od świec zaczęła migać i auto zgasło, co może sygnalizować ta migająca kontrolka i nie wiem czy dobrze zlokalizowałem ten ERG, czy można się brać samemu za czyszczenie go i jak to zrobić, czy może to coś innego?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Witam. Wymigaj kod błędu. Instrukcja jest w poradniku diesla. Co to za filterek, w którym on jest miejscu? Zrób zdjęcie tego filterka. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
w tej chwili nie dysponuje aparatem, jest to mały filterek biały na czarnych przewodach podciśnieniowych, które idą od zaworu ERG do jakiś czujników, po przedmuchaniu tego filterka nie migały kontrolki od świec,
dziś wykręciłem zawór ERG nie było lekko, muszę przyznać ale udało się na szczęcie zawór zasyfiony czarnym nagarem, zanurzyłem go w nafcie z benzyną i będzie się tam moczył przez Święta, jest tam taka podkładka/ uszczelka blaszana ale jedna nie wielowarstwowa jak ktoś pisał i nie wiem czy jest właściwie? czy dorobić jeszcze jakąś podkładkę/ uszczelkę? zastanawiam się nad zaślepieniem tego zaworu, tylko nie wiem czy rozwiąże to mój problem. Zawór mogę wcisnąć śrubokrętem, ale pozostaje tam taki minimalny prześwit czy to jest oki?
Muszę jeszcze w kostce diagnostycznej zmostkować i zczytać co to za błąd mi wywala, z tym że jak to powinienem robić, na włączonym zapłonie czy wyłączonym? I teraz jeśli nie ma ERG podłączonego czy wynik dobry?
dziś wykręciłem zawór ERG nie było lekko, muszę przyznać ale udało się na szczęcie zawór zasyfiony czarnym nagarem, zanurzyłem go w nafcie z benzyną i będzie się tam moczył przez Święta, jest tam taka podkładka/ uszczelka blaszana ale jedna nie wielowarstwowa jak ktoś pisał i nie wiem czy jest właściwie? czy dorobić jeszcze jakąś podkładkę/ uszczelkę? zastanawiam się nad zaślepieniem tego zaworu, tylko nie wiem czy rozwiąże to mój problem. Zawór mogę wcisnąć śrubokrętem, ale pozostaje tam taki minimalny prześwit czy to jest oki?
Muszę jeszcze w kostce diagnostycznej zmostkować i zczytać co to za błąd mi wywala, z tym że jak to powinienem robić, na włączonym zapłonie czy wyłączonym? I teraz jeśli nie ma ERG podłączonego czy wynik dobry?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
a ja mam tą wersje 74 kw i tam jest kostka pod kierownicą, czy w tym modelu da się wymigać kod za pomocą kontrolki? aha i nie mam schematu kostki diagnostycznej mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie go szukać.
z góry dzięki za rady
pozdrawiam
z góry dzięki za rady
pozdrawiam
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Witam. Wymigaj kod przy pomocy kostki która znajduje się w komorze silnika. Schemat kostki i instrukcja jest w poradniku diesla. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
witam!
postępy idą następująco a w zasadzie ich brak, zawór EGR wymontowałem moczył się 2 dni w benzynie dziś go wyczyściłem i założyłem, wykasowałem błąd z kompa i odpaliła, niestety nie na długo za chwilę znowu zgasła i pojawiła się migająca kontrolka świec czyli błąd powrócił, a przyczyna najwidoczniej tkwi gdzieś indziej.Po tym jak zgasła nie chce odpalić, wyczytałem w jakimś poście że ten kod to
" Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV"
po zdjęciu wtyczki z zaworu SPV widać ropę, domyślam się, że jest zawór nieszczelny po wytarciu ropy nadal nie odpala, jak sprawdzić czy jest sprawny SPV, podmieniłem przekaźnik od BJ 1.8 w benzynie podobne oznaczenia ale również nie odpalił.
Czy istnieje możliwość uszczelnienia SPV czy trzeba go wymieniać?
postępy idą następująco a w zasadzie ich brak, zawór EGR wymontowałem moczył się 2 dni w benzynie dziś go wyczyściłem i założyłem, wykasowałem błąd z kompa i odpaliła, niestety nie na długo za chwilę znowu zgasła i pojawiła się migająca kontrolka świec czyli błąd powrócił, a przyczyna najwidoczniej tkwi gdzieś indziej.Po tym jak zgasła nie chce odpalić, wyczytałem w jakimś poście że ten kod to
" Kod 1298 to IDM mulfunction, czyli sterownik od SPV. Dlaczego się taki błąd pojawia... według manuala to brak jest sygnału zwrotnego z IDM do PCM. Jest rozkaz brak sygnału potwierdzenia.
Przyczyny:
1. jakieś problemy z przewodami i ich kontaktem (A-2O, C-3A lub 3A).
2. problemy z zasilaniem IDM (powinno być 10-14V na terminalu B)
3. problem z masą
4. problemy z przekaźnikiem od SPV
5. uszkodzony SPV"
po zdjęciu wtyczki z zaworu SPV widać ropę, domyślam się, że jest zawór nieszczelny po wytarciu ropy nadal nie odpala, jak sprawdzić czy jest sprawny SPV, podmieniłem przekaźnik od BJ 1.8 w benzynie podobne oznaczenia ale również nie odpalił.
Czy istnieje możliwość uszczelnienia SPV czy trzeba go wymieniać?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości