Zimnego silnika nie można odpalić, gaśnie po odpaleniu, błąd P1298

Postprzez thunder-c » 4 sty 2010, 22:35

no i dobrałem się do IDM, przy okazji urwałem dwie śrubki i odkręciłem wszystkie mocowania i porozpinałem wszystkie kostki z jedną miałem nie lada problem, ale nie o tym chciałem. Rozpinając kostkę od IDM wylało się całkiem sporo ropy spod niej byłem w szoku, bo kable na niej były suche, zaglądając pod skrzynkę z bezpiecznikami też jest wilgotno i tłusto czyli oznaki ropy, kurde nieźle potrafi się to paliwo przemieścić, chyba musiało po tych przewodach iść pod górę. Suszę teraz IDM i kompa, nie wiem czy mógł się uszkodzić IDM czy ropa mogła wpłynąć do środka, jest nierozbieralny chyba nie widzę żadnych śrubek.
Teraz trochę moich dywagacji wg mnie coś jest nie halo z IDM, kompem, przewodami albo SPV bo skoro wcześniej odpalał na trochę wkręcał się na obroty normalnie raz nawet jechałem do momentu zagrzania się/ złapania normalnej temp to pompa chyba oki, a teraz jak nie daje paliwa w ogóle to chyba nie gra sterowanie. Wnioskuje to po przeczytaniu paru tematów o SPV i błędzie 1298 który to mi wywaliło, tak więc chyba wyciąganie pompy na stół nie ma sensu, coś mi się zdaje że będzie mi potrzebny dobry magik od elektroniki samochodowej niż mechanik, może kogoś polecicie? Co o tym myślicie czy moje tropy mogą być słuszne?

Co zrobić z tymi kostkami wszystkimi, susze je suszarką ale ropa jest tłusta i nie odparuje tak jak benzyna, a może jest jakiś specyfik który poprawia łączność styków i odparuje, myślałem żeby pozanurzać je w benzynie i potem suszyć tylko czy w ten sposób plastik nie stanie się kruchy
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez topik » 5 sty 2010, 00:07

Spróbuj umyć wtyczki środkiem do czyszczenia styków lub benzyną ekstrakcyjną. IDM można rozebrac. Jest o tym w tym wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34412
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez thunder-c » 5 sty 2010, 14:54

osuszyłem wszystko co prawda nie w benzynie ani nie środkiem tylko suszarką i powycierałem, wydaje mi się że styki powinny być, niestety Magda nie gada, nie rozbierałem IDM, pozostaje mi tylko zciągnąć dobrego speca od prądów no i chyba podmienić zawór SPV z drugiego auta
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez blitz » 5 sty 2010, 16:03

Ja rozebrałem IDM, "wnętrzości" są pokryte żelem który chroni je przed czynnikami zewnętrznymi IMO. Nie ma więc opcji o możliwości przeczyszczenia go benzyną czy innym środkiem, chyba że z zewnątrz.
Edit: Niezły fachowiec jest w Majdanie Sieniawskim (około 100km od Lublina), robi pompy, elektrykę, tylko diesle. Trudno u niego się umówić na bliski termin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez thunder-c » 5 sty 2010, 21:19

więc nie ma chyba sensu go rozbierać, z tym że mogę zobaczyć czy ropa tam nie narobiła jakiś szkód, choć gołym okiem pewnie nie stwierdzę więcej niż tyle, że wpłynęła albo nie, lub też nadpalone ewentualnie elementy po jakimś zwarciu, oby nie, na czwartek umówiłem się z gościem który ma mi sprawdzić PCM, IDM no i elektrykę całą jeśli będzie w stanie to wykonać, dopiero jak wykluczę że na tym etapie jest wszystko oki to do mechanika i pompa na stół
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 7 sty 2010, 18:00

witam! dziś odwiedził mnie mechanik jednak nie mógł się połączyć z kompem nie miał chyba takiego modelu u siebie wyskakiwało mu z rocznika 2001 323 f BJ ale RF 1 czy coś takiego, jutro ma podesłać gościa z lepszym sprzętem zobaczymy, po przyłożeniu próbówki do wtyczki od SPV żarówka się zaświeciła jak kręciłem rozrusznikiem, gdy SPV dostał prądu z akumulatora również zaczął się odzywać "pykać", więc o co come on ?
Auto odpaliło nawet na chwile, wydawało mi się że dociskał wtyczkę od zaworu SPV ale powiedział mi po tym że nie
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez eurotim » 9 sty 2010, 00:22

Nie w każdym przypadku po wykręceniu i powrotnym założeniu zaworu SPV występują problemy. Testowałem na swoim 3 -krotnie (udzielałem pomocy) był wykęcany i śmiga dalej. Nie ma też konieczności ustawiania komputerem tego zaworu.
I jeszcze porada odnośnie cieknącego zaworu TCV. Nie demontuj go tylko spróbuj uszczelnić bez demontażu. Jak sprowadziłem swoją Mazdę to była to pierwsza naprawa, która zrobiłem. Przemyj benzyną pod ciśnieniem osusz i uszczelnij w kostce (zakładam że tamtędy przecieka) silikonem (odporny na ropę , olej i wys. temp). Działa i jest szczelny już 5 lat. Pozdrawiam
Karol Eurotim Bydgoszcz
523404107
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 22:39
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04

Postprzez thunder-c » 9 sty 2010, 00:28

dzięki za rade mam nadzieje że nie będzie problemów było u mnie dziś 2 magików i oni też stwierdzili że to na 99% zawór, po zdjęciu wtyczki z czujnika temp auto też nie odpalało jak psikał plakiem do filtra to troszkę łapało ale słabo, jutro ma przyjechac do mnie koleżanka i podmienię zawór zobaczę co się będzie działo tzn wkręcę do jej auta swój i jak nie odpali to od jej auta do mojego i mam nadzieję że pomoże
chciałbym wykręcić TCV i zmienić mu o-ringi ale muszę dokładnie ustalić czy tylko przez kostkę cieknie jeśli tak to posłucham Twojej rady
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez eurotim » 9 sty 2010, 19:18

W większości przypadków cieknie przez kostkę elektryczną, jeszcze nie spotkałem przypadku wycieku z oringu. Pozdrawiam i powodzenia
Karol Eurotim Bydgoszcz
523404107
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 22:39
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04

Postprzez thunder-c » 11 sty 2010, 18:53

witam, ja dalej nic nie wskórałem, ze swoim autem, koleżanka od której mam podmienić zawór na próbę ciągle mnie zwodzi ( nie wiem obawia się może że auto jej nie będzie chodziło po wykręceniu SPV, to chyba raczej nie możliwe?) ja na 99% jestem pewien że to właśnie SPV u mnie jest winien, ale pozostaje 1% a to drogi interes więc wolałbym być w zupełności pewien
teraz apel prośba do użytkowników aut z silnikami DiTD z okolic Lublina: stawiam dobrą flachę i zwracam za koszty przejazdu jeśli ktoś podjechałby do mnie swoim autem na podmiankę zaworu
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 12 sty 2010, 17:56

....
Ostatnio edytowano 20 sty 2010, 14:23 przez thunder-c, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez robertss » 12 sty 2010, 22:18

witam, nie wiem czy czytałeś wątek o spv, a szczególnie tą stronę:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=240

i posty wk88, on podmnienił spv na denso dedykowanego do opla i zadziałało, a cena znacznie lepsza, czy próbowałeś delikatnego ostukiwania zaworu spv i czy po tym silnik zagadał? Może sam spv nie jest winowajcą ale np przewody?
a teraz zobaczyłem że kolega wcześniej dal tego linka <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez thunder-c » 12 sty 2010, 22:54

czytałem chyba wszystkie wątki o SPV, ostukiwałem go i przedmuchiwałem i nic, przewody są mokre, komp i IDM też były osuszyłem, a jakieś napięcie pojawia się na wtyczce od SPV ale niestety nie jest ono do zmierzenia, więc nie wiem czy jest odpowiednie, auto załapało przed niedzielą raz ale nie na długo tak jak było pierwotnie gasło po kilku chwilach, chyba jedyna rada to podmienić SPV, czy ma ktoś inne pomysły?
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez misb » 14 sty 2010, 02:42

A próbowałeś stary testowy myk z podpięciem SPV prosto pod akumulator ? Tylko uwaga ! To trza robić w dwie osoby, bo nie ma wtedy żadnej kontroli nad obrotami silnika. Jedna osoba podłącza SPV wprost pod aku (oczywiście oryginalna wtyczka musi być odłączona od zaworu), a druga próbuje zapalić auto. Jak zapali i zacznie wchodzić na obroty to należy zaraz odłączyć SPV od zasilania. Tym sposobem można potwierdzić (lecz nie wykluczyć) problemy z elektroniką. Jak silnik odpali to sugeruje problemy z elektroniką, jak nie to pompa/spv albo coś z układem doprowadzenia paliwa.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez thunder-c » 14 sty 2010, 17:33

witam! no sprawdziłem ten stary myk i auto odpaliło, ale zjarało się też coś konkretnie bo walił dym spod auta nie wiem co jakieś przewody albo przekaźnik oby nie więc elektronik będzie mi potrzebny i to dobry nie polecam tej metody innym, idę rozebrać filtr powietrza mam nadzieje że to nie idm poszedł z dymem
EDIT: no IDM cały jest nie ma oznak nadpalenia pod spodem też nie widać więc nie wiem co to mogło się spalić ale na pewno coś poszło
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez misb » 15 sty 2010, 00:25

Dymu to pewnie było od cholery z rury wydechowej. Jak robiłeś próbę z odłączoną wtyczką od zaworu to nic nie miało prawa się spalić.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez thunder-c » 15 sty 2010, 00:32

robiłem oczywiście z odłączoną wtyczką, dym wydostawał się z pod zderzaka przedniego z dołu, śmierdziało jakby jakieś przewody ewidentnie, ale nic nie stwierdziłem, okaże się pewnie przy wizycie u elektronika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez thunder-c » 29 sty 2010, 21:30

mazda już naprawiona, zaholowałem auto do ASO w Lublinie, została sprawdzona/naprawiona instalacja elektryczna, tylko nie wiem co dokładnie, co ciekawe dopytywałem się ale otrzymałem odpowiedź że została cała instalacja zweryfikowana, także nie wiem czy styki gdzieś nie łączyły czy kabel był przetarty, czy coś w tym stylu więc nie będzie to zbyt pomocne dla kogoś, do wymiany mam TCV
zapłaciłem 500 zł
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2007, 19:37
Posty: 84
Skąd: okolice Lublina
Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW

Postprzez danderyd » 7 kwi 2011, 21:42

witam

tez mam problem z NF02 , pelno ich jest na allegro a numer 18-821A nie widnieje na zadnym z nich.
Najczesciej jest to NF02 056700 – 9471 (12v)

Czy katalogowy NF02 -18-821A to to samo co NF02 056700 – 9471 ?

Bylbym ogromnie wdzieczny za podzileleniem sie to informacja

Nie moge nigdzie znalesc info , a wiem ze NF02 056700 – 9471 wkladano do fordow i troche to mi nie daje spokoju.

posiadam premacy DITD przed liftem.

z gory dziekuje
danderyd
 

Postprzez Guma88 » 30 lis 2011, 17:20

Odświerzam temat. Kolego danielw jak rozwiązałeś problem? Mam identyczny przypadek jak twój, przynajmniej tak mi się wydaje. Wiem, że problem leży przy przekaźniku B5B4. Po zwarciu na krótko bez przekaźnika wszystko jest ok, gdy włożę przekaźnik to chwilę pochodzi i gaśnie. Przekaźnik po sprawdzeniu na sucho jest ok, gdy wsadziłem inny, sytuacja się powtarza. Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy