Niskie ciśnienie doładowania

Postprzez tomcio450 » 2 mar 2015, 23:25

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc na wstępie witam wszystkich.
Posiadam Mazdę Premacy DiTD z 2001r, od czerwca zeszłego roku. Wszelkie wymiany, rzeczy które należało sprawdzić w tym silniku z pomocą tego forum zrobiłem samodzielnie, za wiedzę tu zgromadzoną i zdobytą czytając różne tematy dziękuję. Szukałem opisu takiego problemu jak mój ale nie znalazłem.
Auto generalnie nie sprawia problemów, pali w każdych warunkach, nie kopci, nie bierze nadmiernie oleju (na 9 tys. km ze stanu max poziom spadł do 2/3 zakresu). Czytałem o dynamice na V biegu. U mnie na początku było 22 sekundy, po regulacji zaworów, wymianie podkładek pod wtryskami, wyczyszczeniu IC, czyszczeniu EGR (nie był aż taki brudny), rozruszaniu siłownika turbiny i dodaniu podkładek pod niego dynamika wzrosła do 18 sekund na pełnym baku, Vmax ok 165km/h. Dodam, że przed moimi zabiegami turbiny praktycznie nie było słychać, po moich zabiegach słychać lekki szum od ok 1800obr/min. Od ok 2200-2300obr czuć przyrost mocy.Temat zostawiłem bo to dla mnie auto rodzinne a nie rajdowe, uznałem że może staruszka już tak ma mimo udokumentowanego przebiegu (aktualnie 230tys. z groszami). Niedawno powymieniałem wszystkie wężyki od podciśnienia, bo miałem wrażenie że podciśnienie gdzieś ucieka (twardy pedał hamulca po 3-4 wciśnięciach na wolnych obrotach). Po wymianie jest trochę lepiej 6-7 depnięć.
Jednak temat dynamiki odżył we mnie (nie lubię jak coś nie działa tak jak powinno a i spod świateł ciężko się zebrać czasami)
Ostatnio poczytałem o opornikach pomiędzy SPV a przepływomierz, zwiększenie ciśnienia na doładowaniu i tu pojawił się problem i moje zdziwienie gdy podpiąłem manometr pod bost sensor.
Przy powolnym dodawaniu gazu ciśnienie nie rosło wcale (spotkałem opisy że u innych ciśnienie rosło wraz z obrotami), przy ok. 2000obr/min podskoczyło do 0,5bara, było niezmienne do ok 3700obr/min i spadło do zera powyżej tych obrotów. Silnik kręci do 4500obr/min bez doładowania.
Przy pompowaniu gazem w granicy 2000-3000obr/min uzyskuję ciśnienie ok 1bar ale to jest chwilowe.
Mój problem polega na niskim ciśnieniu doładowania. Podczas normalnej jazdy ciśnienie 0,85bara nie jest u mnie osiągane. Regulacja kierownic turbo nic nie daje – już jest ustawione optymalnie.
silnik na biegach 1-4 mogę ciągnąć do 4000obr/min, na 5 muł stanie na ok 3200 i koniec. Teraz wiem że to przez brak odpowiedniego doładowania i było tak od momentu kupna przeze mnie auta. Pytania do Was szanowni koledzy na razie mam następujące:
1. czy ktoś spotkał się z takim problemem, poradzi gdzie szukać przyczyny?
2. czy bost sensor może odcinać doładowanie za wcześnie i jak to ewentualnie sprawdzić?

Dodam że:
1. szczelność IC oraz węży od IC do kolektora oraz od IC do kolektora sprawdziłem podczas czyszczenia, tak przy okazji nie był bardzo zabrudzony, wnętrze węży były lekko tłustawe. Nie ruszałem odcinka od turbo – tu może leży problem, jednak nie słyszę jakiegoś świstu, który wskazywałby na nieszczelność w dolocie
3. Filtr powietrza, paliwa: Knecht, wszystkie inne wymienione związane z silnikiem części oryginały zakupione w mazparts.pl u kolegi z forum – pozdrawiam jeśli czyta.
4. Spalanie na trasie na autostradzie przy prędkościach 110 – 150km/h ok 5,5l/100 mi wyszło, teraz w zimie po mieście ok 8l/100
5. Przy odpalaniu jak jest zimny spaliny są niebieskawo-białe, jak jest ciepły nic nie widać, zero kopcenia na czarno nawet przy gazowaniu.
6. Kierowniczki na turbo chodzą bez oporu
7. cięgno na turbo pracuje i zmienia geometrię kierownic
8. ciśnienie sprawdziłem dwoma manometrami
9. pomiaru dokonywałem na postoju – nie wiem czy ma to znaczenie
10. charakterystykę pracy bost sensora widziałem w funkcji ciśnienia, multimetr mam ale jeszcze nie mierzyłem napięć na nim bo po odpięciu wężyka od czujnika silnik wyraźnie jest słabszy, nie wkręca się na obroty, odpięcie bosta – błąd komputera i także muł więc wydaje się sprawny.
11. przepływka także po wypięciu komputer generuje błąd i silnik wchodzi w tryb awaryjny
12. błędów na kompie brak. Kontrolka świec zapala się tylko wtedy kiedy grzeją świece
13. EGR nie zaślepiony, nie przepuszcza – spotkałem opisy że grzybek nie domyka się do końca, u mnie nie ma żadnej szczeliny, nie uważam taż żeby EGR był winny w tej sytuacji.
Przepraszam za tak obszerny opis ale chciałem uprzedzić pytania lub sugestie związane z tematem i najdokładniej jak mogę to opisać.
Pomoże ktoś rozwiązać zagadkę braku ciśnienia?
Ostatnio edytowano 2 mar 2015, 23:31 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
tomcio450
 

Postprzez dziungwaj » 9 mar 2015, 23:08

witam mam podobne objawy. Ostatnio nawet zaspawałem rurke od egra ( brak poprawy).
Podkładki 3mm pod gruszke dały taki efekt ,że turbo bije jak głupie gwizd niesamowity. Podobnie było jak z podciśnienia wyeliminowałem filtr powietrza (bezpośrednio z pompy vacum na gruszke). W weekend podepne manometr przed boost sensorem. Zaczynam wnioskować ,że pompa podaje za mało paliwa.
dziungwaj
 

Postprzez maly_slawek » 8 maja 2020, 11:00

Witam
przeniosłem temat gdzie indziej
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 9&t=205534
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy