Strona 1 z 1
Wymiana termostatu

Napisane:
20 sty 2015, 15:16
przez Rychu
Witam!
Czy w celu wymiany termostatu, trzeba demontować pompę wody i ruszać rozrząd?
Miałam 2 tygodnie temu wymieniany rozrząd, a teraz prawdopodobnie uszkodził się termostat – silnik zaczął się dużo wolniej nagrzewać podczas jazdy.
Rychu
Re: Wymiana termostatu

Napisane:
20 sty 2015, 17:16
przez Yard
Może dasz radę bez demontażu.
Re: Wymiana termostatu

Napisane:
20 sty 2015, 19:19
przez Rychu
Mi w Carspeed zaproponowali termostat Tama?
Nie wiesz ile kosztuje oryginał?
Sytuacja wygląda tak, że po wymianie rozrządu i pompy wody zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika. Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej. Oczywiście przy temperaturach minimalnych ok. 1-2 stopnie na plusie.
Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła nawet a rura górna dochodząca do chłodnicy stawała się już lekko ciepła. Podejrzewam, że termostat jest cały czas otwarty i pompa tłoczy płyn w dużym obiegu przez chłodnicę. Stąd wydłużony czas osiągania właściwej temperatury przez silnik.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie właściwego działania termostatu bez jego demontażu?

Napisane:
20 sty 2015, 21:54
przez Yard
Rychu napisał(a):Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej.
Zdaje się tobie. U mnie też tak jest od zawsze.
Rychu napisał(a):po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła
Podstawowy błąd. Nie nagrzewa się silnika na postoju. Tak to będzie trwać i trwać.
Możesz kontrolować węże od chłodnicy. Czy robią się ciepłe od początku czy dopiero po otworzeniu się termostatu.

Napisane:
20 sty 2015, 22:01
przez Neonixos666
Rychu napisał(a):Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła
przy -20 zaczekał byś się na śmierć

.
Re: Wymiana termostatu

Napisane:
21 sty 2015, 00:05
przez Rychu
Dla wyjaśnienia – praca silnika na postoju była tylko po to aby zaobserwować zachowanie górnego przewodu od chłodnicy. Tak jak napisałem w swoim 2 poście – po 3.-4 min (gdy wskazówka wskaźnika nawet jeszcze nie drgnęła) górna rura od chłodnicy zaczęła się robić delikatnie ciepła. Stąd moje przypuszczenia o uszkodzonym termostacie – ciągle otwartym dużym obiegu...

Napisane:
21 sty 2015, 00:30
przez Yard
To teraz jasne.

Re: Wymiana termostatu

Napisane:
21 sty 2015, 01:38
przez Neonixos666
jak rozgrzewasz silnik? bo jest np różnica czy od razu masz ustawione ogrzewanie na max czy kompletnie bez niego.
Re: Wymiana termostatu

Napisane:
21 sty 2015, 08:20
przez Rychu
Dziś ustawiłem ogrzewanie na zimne, dmuchawa na I biegu.
Właściwą temperaturę silnik złapał po 5-6 km.
Tylko dziwi mnie ten ciepły przewód górny od chłodnicy praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika , aha i po odkręceniu korka chłodnicy lekko rozbryzguje płyn – kolejny dowód że pompa tłoczy w duży obieg...