Ile spala Premacy diesel
trasa Góra-Zakopane średnio na A4 110-130km/h wyszło 5,7l/100
- Od: 13 maja 2011, 18:32
- Posty: 20
- Skąd: Góra,Dolnośląskie
- Auto: Mazda Premacy,2000r DiTD 90KM
Moja Madzia (silnik jak w opisie) pali średnio 6,2 (zimą do 6,5). I tak mnie przyzwyczaiła do 6tki, że jak wychodzi poza 6 to już się martwię Chociaż wszyscy mi mówią, że i tak pali mało. Latem jak jechałem na wakacje, to spaliła mi 5,7 (średnia prędkość 110 i z włączoną klimą). Może te słabsze silniki po prostu mniej palą, nie wiem
Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2011, 10:28
- Posty: 68
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.
Witam
A ja tam po ponad dwóch latach się przyzwyczaiłem, że moja madzia w mieście między 9 a 10 litrów i nic mniej czy lato czy zima, ale krótkie trasy i silnik zimny prawie cały czas. Trasa to 6 litrów tak do 110 km/h a jak autostrada i 140km/h to 6,5-7 litrów. Nogi nie mam lekkiej więc i też dlatego takie spalanie. Ale co tam, rozmawiam z chłopakami co mają Vectry 1,9 CDTI i poniżej 8 litrów w mieście jakoś też nie schodzą jak się chłodniej zrobiło.
Pozdrawiam
A ja tam po ponad dwóch latach się przyzwyczaiłem, że moja madzia w mieście między 9 a 10 litrów i nic mniej czy lato czy zima, ale krótkie trasy i silnik zimny prawie cały czas. Trasa to 6 litrów tak do 110 km/h a jak autostrada i 140km/h to 6,5-7 litrów. Nogi nie mam lekkiej więc i też dlatego takie spalanie. Ale co tam, rozmawiam z chłopakami co mają Vectry 1,9 CDTI i poniżej 8 litrów w mieście jakoś też nie schodzą jak się chłodniej zrobiło.
Pozdrawiam
- Od: 14 sie 2010, 11:37
- Posty: 22
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: Premacy 2,0 DITD , 2002 r. 7 osób
Skoro wszyscy się chwalą, to i ja coś dorzucę. W trasie 5L/100 km, miasto do 6L. Noga nie za ciężka, zależy od potrzeby. Czytając powyższe posty wnioskuję, że moja "gejsza" jest oszczędna i mimo tych 90 KM, jak dla mnie to wystarczy. Przyznam, że ten model silnika jest dość wytrzymały. Byłem świadkiem przebiegu rzędu 380 tyś i motorek mruczał jak ta lala.
- Od: 16 wrz 2010, 23:26
- Posty: 7
- Skąd: Pomorze
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD (90 KM) 2000r.
Od miesiąca czasu zauważyłem zwiększone spalanie na trasie 8,3l, wcześniej jak robiłem pomiary to maksymalnie wychodziło 7,1l przy maksymalnym wycisku + 3osoby+ bagaż. Jeżdżę średnio 150km/h (głównie autostrady) 2kkm/miesiąc. Co może być przyczyną? Pomiary wykonuję dokładnie.
- Od: 10 sty 2013, 21:05
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2003
Trasa 3700km, troche górami, trochę dziurami – 3/4 autostradami zgodnie z przepisami (120-140), często z klimatyzacją (~1200km). Średnie spalanie 6.15l/100km
- Od: 29 maja 2010, 20:06
- Posty: 12
- Skąd: Będzin/Sosnowiec
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 74kW 2004r.
Spalenie mojej DiTD trasa Warszawa – Świnoujście – Warszawa 1310 km 4,5 l/100km jazda nocą 80-90 km/h. W mieście około 6 l/100 km. Ale np na trasie autostradą Warszawa – Świebodzin 7,5 l/100 km przy prędkości 140-150 km/h.
-
lacznik
Madzię posiadam od tygodnia, i jest to mój pierwszy ropniak.
Wcześniej jeździłem samymi benzyniakami, a spalanie (spore miasto) na poziomie 11L/100km to była norma.
Wynik Premcy 7.5l/100km w mieście, jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. Oby tak dalej
Wcześniej jeździłem samymi benzyniakami, a spalanie (spore miasto) na poziomie 11L/100km to była norma.
Wynik Premcy 7.5l/100km w mieście, jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. Oby tak dalej
- Od: 18 mar 2014, 15:02
- Posty: 7
- Skąd: RJ45
- Auto: Premacy 2.0DITD
2002
CP/19R/2
U mnie sprawa wygląda następująco:
Silnik 2.0 16V
(opony 195/55 r15 Dunlop SP Sport/najlepsza przyczepność na zakrętach i odprowadzanie wody, rezerwowo mam jeszcze jeden komplet, filtr powietrza sportowy od KN, wymieniony olej 5k km temu, filtr paliwa przy następnej wymianie-wymieniam co 4 wymiany oleju)
spalanie miasto: 7,5-9/100km
trasa 5,5-6,2/100km
+0,5 do max 1l jak z klimatyzacją (zamula strasznie silniczek na klimie ale coś za coś)
eco(eko) jazda w moim pojęciu prowadzenia nie istnieje spalanie na co dzień wypada średnio 7-10. Zależy czy dostał przysłowiowo w p..... czy też jechałem spokojnie. Od czasu do czasu musi dostać kopa bo się zamula strasznie. Dla porównania jeżdżę jeszcze Chevroletem Epica i tam spalanie wychodzi mi w granicach min 6.6(rekord)-14/100km przy silniku 2.0(również w ropie).
Jak jeżdżę nim eco to spalanie wzrasta. Wymysły typu filtry cząsteczek stałych. Jak dostanie w rurę umiarkowanie to spalanie spada.
No i najważniejsze czy autem jeździ się na przelotki do max 6km typu praca czy też powyżej 10km. Spalanie w pierwszym przypadku będzie duże. Ja np robię szybką jazdę z rana z umiarkowanym nie przekraczaniem 3k obrotów. Jak się rozgrzeje(dość szybko się ogarnia strzałka do 3/5 temp) to już spokojniej. Spalanie wychodzi mi wtedy najekonomiczniej. No i staram się najmniej hamować i prowadzić tak żebym nie musiał machać ręką jak automat. Nie dobijam obrotów kosmicznie w górę lub też na dławiącym się silniku jadę 2-3 No i zawsze staram się zmieniać bieg przy 2200-2400 obrotów. To takie moje małe spostrzeżenia
Silnik 2.0 16V
(opony 195/55 r15 Dunlop SP Sport/najlepsza przyczepność na zakrętach i odprowadzanie wody, rezerwowo mam jeszcze jeden komplet, filtr powietrza sportowy od KN, wymieniony olej 5k km temu, filtr paliwa przy następnej wymianie-wymieniam co 4 wymiany oleju)
spalanie miasto: 7,5-9/100km
trasa 5,5-6,2/100km
+0,5 do max 1l jak z klimatyzacją (zamula strasznie silniczek na klimie ale coś za coś)
eco(eko) jazda w moim pojęciu prowadzenia nie istnieje spalanie na co dzień wypada średnio 7-10. Zależy czy dostał przysłowiowo w p..... czy też jechałem spokojnie. Od czasu do czasu musi dostać kopa bo się zamula strasznie. Dla porównania jeżdżę jeszcze Chevroletem Epica i tam spalanie wychodzi mi w granicach min 6.6(rekord)-14/100km przy silniku 2.0(również w ropie).
Jak jeżdżę nim eco to spalanie wzrasta. Wymysły typu filtry cząsteczek stałych. Jak dostanie w rurę umiarkowanie to spalanie spada.
No i najważniejsze czy autem jeździ się na przelotki do max 6km typu praca czy też powyżej 10km. Spalanie w pierwszym przypadku będzie duże. Ja np robię szybką jazdę z rana z umiarkowanym nie przekraczaniem 3k obrotów. Jak się rozgrzeje(dość szybko się ogarnia strzałka do 3/5 temp) to już spokojniej. Spalanie wychodzi mi wtedy najekonomiczniej. No i staram się najmniej hamować i prowadzić tak żebym nie musiał machać ręką jak automat. Nie dobijam obrotów kosmicznie w górę lub też na dławiącym się silniku jadę 2-3 No i zawsze staram się zmieniać bieg przy 2200-2400 obrotów. To takie moje małe spostrzeżenia
- Od: 6 lis 2012, 21:20
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD Exclusive
Witam, wszystkich jestem prawie swiezym uzytkownikiem Premacy DitD, kupilem ja z przebiegiem 256 tys. jakies 3 miesiace temu w Holandii gdzie mieszkam, jezdzac tu po Holandii i Niemczech i tankujac na ich stacjach spalanie nie przekracza mi 6 litrow nawet przy duzych predkosciach 130-150km/h i z jazda po Rotterdamie czym jestem mile zaskoczony. ale tankujac juz na polskich stacjach roznych czy to orlen,bp,shell,statoil i jezdzac takim samym stylem jazdy i predkoscia spalanie wynosi od 7,5 do 7,8 l na 100km, dodam tylko ze w Polsce tankuje te drozsza ropke verve czy Vpower . Po kilku probach tankowania w Polsce dochodze do wniosku ze ropka jest bardzo ochrzczona i malo kaloryczna dlatego teraz jadac do polski przed przekroczeniem granicy niemiecko-polskiej tankuje po stronie niemieckiej mino ze paliwko jest drozsze ale po przeliczeniu wychodzi tanjej niz zatankowanie w Polsce
-
krzys2711
No i witam ponownie.
Tankuje już drugi raz przysłowiowe do pełna(około 42l) paliwo Shell Diesel Nitro+ i tu ciekawostka. Wcześniej już rekordy biłem na paliwie Shell FuelSave i dochodziło do 11l/100km. Aktualnie po drugim baku spalanie spadło i tu uwaga do 5-6l, Samochód zbiera się szybciej. Nie muli. Mogę nawet na 5 biedu zjechać do 800 obrotów i nie szarpie. Co dziwne . Zatankuje po raz trzeci bo różnica w cenie była przez chwile kolosalna(5,33 FuelSave//6.22 Nitro +) ale przejechanie prawie 200km więcej na pełnym baku nadrabia to. Mazda nie kopci, zrywa się kiedy trzeba no i ciszej coś postukuje(jak to diesel). Nawet szum opon ostatnio na trasie słyszałem zamiast silnika(około 150-170km/h). Nie jest to krypto reklama Shell ale serio sprawdzcie na swoich ropniakach. Bo coś z tym paliwem jednak zwykłym nie tak jest. Dawniej się zatankowało i było ok. Teraz przez bio świrów i ich komponenty E-5/E-10 to powinienem za litr Eco(pseudo)paliwa i FuelSave dostawać dopłatę w postaci 2-3zł za litr. Teść zajechał wtryski u siebie na paliwie Diesel Gold. Sądzi się do tej pory.
Dajcie znać czy mieliście również jakiś eksperyment paliwowy i różnice w jeździe i spalaniu na paliwie tańszym i droższym(nie koniecznie z Shell-a)
Tankuje już drugi raz przysłowiowe do pełna(około 42l) paliwo Shell Diesel Nitro+ i tu ciekawostka. Wcześniej już rekordy biłem na paliwie Shell FuelSave i dochodziło do 11l/100km. Aktualnie po drugim baku spalanie spadło i tu uwaga do 5-6l, Samochód zbiera się szybciej. Nie muli. Mogę nawet na 5 biedu zjechać do 800 obrotów i nie szarpie. Co dziwne . Zatankuje po raz trzeci bo różnica w cenie była przez chwile kolosalna(5,33 FuelSave//6.22 Nitro +) ale przejechanie prawie 200km więcej na pełnym baku nadrabia to. Mazda nie kopci, zrywa się kiedy trzeba no i ciszej coś postukuje(jak to diesel). Nawet szum opon ostatnio na trasie słyszałem zamiast silnika(około 150-170km/h). Nie jest to krypto reklama Shell ale serio sprawdzcie na swoich ropniakach. Bo coś z tym paliwem jednak zwykłym nie tak jest. Dawniej się zatankowało i było ok. Teraz przez bio świrów i ich komponenty E-5/E-10 to powinienem za litr Eco(pseudo)paliwa i FuelSave dostawać dopłatę w postaci 2-3zł za litr. Teść zajechał wtryski u siebie na paliwie Diesel Gold. Sądzi się do tej pory.
Dajcie znać czy mieliście również jakiś eksperyment paliwowy i różnice w jeździe i spalaniu na paliwie tańszym i droższym(nie koniecznie z Shell-a)
- Od: 6 lis 2012, 21:20
- Posty: 18
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD Exclusive
Moja mazda premacy z 1999 roku 2.0 DIESEL spala ok 4,5 litra ON. Powiem tyle że w czasie jazdy moje max obroty to 2000 tys obrotów czyli jadę 90 km/h. Czasami (raz na parę tygodni przycisnę żeby przeczyscić układ dolotowo – wydechowy). Dzięki mojemu działaniu zużywam 4,5 litry ropy i przejechałem już ponad 150 tysięcy kilometrów przez 5 lat i nic sie nie psuje przy silniku. Auto już ma prawie 300 tysiecy i smiga jak żyleta... Dlatego to bzdura ze diesel potrzebuje obrotów by byc bez awaryjny... A jezeli chcecie go trzymać na obrotach i niższych biegach to nic dziwnego ze wam spala po 7 litrów na setkę..
pozdrawiam
pozdrawiam
Witam Czy w Premacy 2.0DITD 101PS Spalanie na trasie 7.5 to norma ? pare razy podciagalem do 180km/h a tak to 140-150-160 km/h
Dopisano 17 lut 2015, 08:35:
Moja po przejechaniu 590 km spaliła na trasie autostrada 80% reszta drogi boczne. 7.5 nie wiem czy to duzo ale prędkość 140-150-160km/h czasem i 180km/h czy to dobry wynik ?
Dopisano 17 lut 2015, 08:35:
Moja po przejechaniu 590 km spaliła na trasie autostrada 80% reszta drogi boczne. 7.5 nie wiem czy to duzo ale prędkość 140-150-160km/h czasem i 180km/h czy to dobry wynik ?
- Od: 27 sty 2015, 21:29
- Posty: 7
- Auto: Mazda Premacy 2002r po Liftcie 2.0 DiTd 101ps
Wie moze ktos ile rezerwy ma Premacy ? słyszalem co o 12 litrach prawda to ?
- Od: 27 sty 2015, 21:29
- Posty: 7
- Auto: Mazda Premacy 2002r po Liftcie 2.0 DiTd 101ps
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości