Strona 1 z 1

O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 14 cze 2014, 16:16
przez Mario64
Witam, czy niebieski kolor spalin świadczy o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą i ile taka naprawa może kosztować w 2.0 DiTD. Jeżeli miał ktoś coś podobnego proszę o radę.

PostNapisane: 14 cze 2014, 16:24
przez Maniekvip
Niebieski dym to raczej spalanie oleju.
Walnięta uszczelka daje biały dym bo auto "spala" wtedy płyn chłodniczy.

NIEBIESKI JASNY DYM

PostNapisane: 31 sie 2014, 10:10
przez jarekpolak1
Od kilku dni co rano gdy chce jechać do pracy mam coraz większy problem z odpaleniem mazdy premacy. Z dnia na dzień muszę dłużnej chechłać rozrusznikiem aż załapie.
Do tego dziś zauważyłem,ze jak już odpali to poleci z rury wydechowej jasno niebieski dymek, tak niewiele ...a potem podczas jazdy nic już złego się nie dzieje.
proszę o podpowiedzi co to możne być za usterka?

Re: NIEBIESKI JASNY DYM

PostNapisane: 31 sie 2014, 10:32
przez Neonixos666
Niebieski dym w benzynie to co innego niż w dieslu lecz moment pojawienia się jest ten sam. Nie wiem kto Ci podpowiedział o zapowietrzającym się układzie paliwowym ale jest to słuszny trop i ja bym za nim podążył a szczególnie wypatrywał wycieków z pompy wtryskowej (dół pompy) czy na zasilaniu jej paliwem (filtr-pompa).

PostNapisane: 31 sie 2014, 10:43
przez jarekpolak1
<zawstydzony>

<spoko> O taką odpowiedź mi chodziło <spoko>
Dziękuje.

Dopisano 31 sie 2014, 11:05:

A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?

PostNapisane: 31 sie 2014, 12:32
przez Neonixos666
jarekpolak1 napisał(a):<zawstydzony>

<spoko> O taką odpowiedź mi chodziło <spoko>
Dziękuje.

Dopisano 31 sie 2014, 11:05:

A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?


jeśli grzybek jest mekki znaczy że dochodzi do zapowietrzenia się układu, pierwsze co trzeba zrobić to wykluczyć nieszczelność podstawy filtra (to w co wkręcasz filtr) najlepiej połączyć oba przewody rurką i zacisnąć opaskami. Jeśli samochód po jakimś czasie postoju dalej ciężko odpala szukamy dalej po przewodach czy nie ma nieszczelności do samej pompy. Pompę wtryskową oglądamy przede wszystkim z dołu czy nie wycieka z zaworu TCV (z pomarańczową wtyczką) jak również wyglądamy innych miejsc gdzie powietrze może się dostawać.

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 20 wrz 2014, 17:19
przez jarekpolak1
Witam ponownie.
Więc byłem u mechanika i pierwsze co zrobił to zabrał sie za wykręcanie świec zarowych ,po czym stwierdził ,że są do wymiany KOSZT ŁĄCZNY 350 ZŁ.
Oczywiście po wymianie nic to nie zmieniło ,autko ma doży problem z odpalaniem .
poczyscił jakieś kostki od świec żarowych.
nic.
poszukał latarką jakiś wycieków z przewodów paliwowych.
nic.
W końcu poluzował wtryski po kolei i zakręcił spowrotem ..... i to dało taki efekt ,że po poluzowaniu wtryków i spowrotem dokręceniu silnik nadal odpalał po dłuższym kręceniu ,ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpalał na styk .dawno tak nie mialem poniewaz po kazdorazowym zgaszeniu silnika im dluzej stał tym dluzej musialem krecic rozruchem, a tu po drugim uruchamianiu pali odrazu , za trzecim tez
......tylko jak dluzej postoi zgaszony ...trzeba krecic.
teraz mechanik stwierdził (po wykonaniu telefonu do kolegi po fachu) ze to na 100 % zawór zwrotny pomopy wtryskowej. podobno jest do wymiany.
aha ,zapomnialbym ze mechanik powiedzial ze grzybek miekki na filtrze paliwa to normalne i tak powinno byc :)
poprosze o podpowiedzi bo nie chce wydac milionów na naprawe , gdzie okazac moze sie np.ze mechanik podchodzi do tego metoda prob i doswiadczen.
poprosze podajcie mi naprawde mechanika z warszawy lub okolic bemowa ,ktory sie zna na rzeczy i pomoze z tym autkiem, bo mam juz wszystkie siwe włosy z nerwow przez to. bo kupilem autko w grudniu
i zaczeły sie juz kłopoty.

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 17:49
przez tadziol
a sprawdził ktoś ustawienie rozrządu czy jest poprawne ?

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 18:38
przez jarekpolak1
nie ,nikt nie sprawdził,niestety ,a wiem ze mam jakis wyciek oleju z boku silnika tam gdzie jest rozrzad.

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 19:25
przez tadziol
wyciek może być spowodowany słabą już uszczelką pod pokrywą,ale nie jest to przyczyna zapalania czy też koloru spalin.
skontroluj rozrząd,to zaledwie parę śrub.

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 19:35
przez Neonixos666
Ja dalej twierdze że to ostre zapowietrzenie się układu, grzybek jest miękki, nie musi być widać wycieku ale łapie po prostu powietrze i tyle

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 23:00
przez jarekpolak1
to znaczy ze mechanik dobrze powiedział , ze to zawór zwrotny w pompie wtryskowej?

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 23:05
przez Neonixos666
Niech ominie filtr paliwa i da przewód od baku do pompy by wyeliminować nieszczelność bak-pompa.

Re: O czym świadczy niebieski kolor spalin

PostNapisane: 21 wrz 2014, 23:09
przez jarekpolak1
ok,dziekuje za podpowiedz.

PostNapisane: 18 paź 2014, 23:25
przez Marek Płock
Jarekpolak 1, problem rozwiązany? Jeżeli tak to jaka była przyczyna i rozwiązanie?
Pozdrawiam